Gå til innhold

Abort!!!!

Er det galt å ønske seg en ny baby rett etter en abort?  

1. 1. Er det galt å ønske seg en ny baby rett etter en abort?

• ja
      12
    • nei
      15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg skal falle av lasset nå pågrunn av at jeg nyrlig har tatt abort, det var ikke det letteste her i verden.

Jeg tror jeg kommer til å prøve å få en unge en gang til etter ei stund.....Men jeg ser fortsatt på den ungen jeg tok bort som min lille baby. Er det galt? :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei vennen :klem:

nei det synes jeg ikke er noe galt i det hele tatt nei :trøste:

klemmer fra meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kan vel bli slik at selv om man ønsker abort av ulike grunner så vil man tenke på den lille som en baby og man vil se for seg hvordan det kunne blitt. Etter en abort er det mange som får en sorgreaksjon. Da er det vel ganske naturlig at man får et ønske om en baby.

Gjest curtis
Skrevet

Jeg tror det er bra å få ett barn til rett etter en abort. Ikke som en erstatning,det går aldti ann å erstatte ett barn som man har mistet, uansett grunnlag for aborten. Sorgen er nok alltid like stor i mine øyner. Men å få ett barn etter en ufrivillig abort, hjelper mye på savnet og det behovet som vi har til å vise vår kjærlighet til en liten baby. Det er ett vanskelig tema dette her, men fornuftig å få litt svar ifra andre som kansje har vært i samme situasjon.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Om det er frivillig abort du snakker om, så synes jeg ikke det er greit. Man bør ha såppas store grunner til å velge å ta en abort at det ikke er bare å få en ny rett etter på.

Er det ufrivillig ser jeg ikke noe galt i det. Man ønsket seg ett barn og mistet det. Selvfølgelig kan man ikke erstatte det som døde, men jeg skjønner at ønsket om barn fortsatt er tilsetde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og denne avstemmningen blir jo rimelig rar i og med at det ikke er spesifisert om det er frivillig abort eller ei...

Gjest Anonymous
Skrevet

Så nicket ditt og må bare spørre: Er du født i 1987 eller?

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg tror jeg skal falle av lasset nå pågrunn av at jeg nyrlig har tatt abort, det var ikke det letteste her i verden.

Jeg tror jeg kommer til å prøve å få en unge en gang til etter ei stund.....Men jeg ser fortsatt på den ungen jeg tok bort som min lille baby. Er det galt? :forvirra:

Eg trur kanskje du bør prøve å komme deg vidare, få bearbeida tankane og opplevelsen, gjerne ved hjelp av samtale hos psykolog - før du begynner å tenke på å få barn. Eg veit korleis du har det, men ein ny baby vil på ingen måte "reparere" deg, om du forstår kva eg meiner... Send meg ein PM om du treng å prate.... *klem*

Gjest gjest1
Skrevet

Galt å ønske seg barn senere i livet når det forhåpentligvis passer bedre? Nei, så absolutt ikke. Men vær forsiktig da, så du slipper å gå igjennom dette her en gang til. Det er jo ikke såå lett å bli gravid hvis man tar alle forholdsregler for IKKE å bli det, mener jeg...

Skrevet

Jeg syns ikke det er galt å ønske seg ett barn senere, når det passer bedre etc. Men jeg syns det er litt merkelig å sbortere ett barn, for så å begynne prøving til å få ett til etter en uke, dersom det var en frivillig abort, og ikke pga av medisinske grunner.

Men jeg tror egentlig at det er ganske normalt og ville ha ett barn raskt etterpå, men ikke like greit å gjøre det..

Skrevet

uff stakkar deg veninna mi .....gir deg en klem jeg :klem:

Skrevet
Jeg syns ikke det er galt å ønske seg ett barn senere, når det passer bedre etc. Men jeg syns det er litt merkelig å sbortere ett barn, for så å begynne prøving til å få ett til etter en uke, dersom det var en frivillig abort, og ikke pga av medisinske grunner.

Men jeg tror egentlig at det er ganske normalt og ville ha ett barn raskt etterpå, men ikke like greit å gjøre det..

Selv om det var en frivillig abort kan det jo ha vært viktige grunner for at hun ikke ville ha akkurat DET barnet da.. Om det feks var resultatet av en voldtekt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...