Gjest PaN Skrevet 22. august 2018 #1 Del Skrevet 22. august 2018 Har kjøpt meg halsbånd til katten min med sikkerhetslås, men det jeg lurer på om er at skal det være så tungt å dra i før det løsner? Føler jeg må dra skikkelig før det løsner? Aldri hatt slikt halsbånd før så håper på svar fra andre som har hatt. Grunnen for at jeg kjøpte meg halsbånd var fordi at jeg har kjøpt meg gps til katten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. august 2018 #2 Del Skrevet 22. august 2018 Det er veldig forskjell på de. Både fra type lås, og fra bånd til bånd. Jeg pleide å kjenne på de i butikken. Min er efaring er at disse båndene mistes annenhver dag, altså at de løser seg ut for lett. Det finnes bånd med strikk også, noe jeg bruker på mine. SUPERT at pus får bånd! Husk navnehylse/tag og bruk gjene bånd med refleks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 22. august 2018 #3 Del Skrevet 22. august 2018 9 minutter siden, Perle skrev: Det er veldig forskjell på de. Både fra type lås, og fra bånd til bånd. Jeg pleide å kjenne på de i butikken. Min er efaring er at disse båndene mistes annenhver dag, altså at de løser seg ut for lett. Det finnes bånd med strikk også, noe jeg bruker på mine. SUPERT at pus får bånd! Husk navnehylse/tag og bruk gjene bånd med refleks! Er det bånd med refleks? 😮 Da kjøper jeg i så fall nytt bånd, det var ikke så dumt. Jeg prøvde å løsne det båndet jeg bruker nå og følte jeg måtte dra skikkelig og da er jeg redd for å bruke dette båndet på katten min som elsker å klatre i trær, vil jo ikke at han skal kveles 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. august 2018 #4 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) Disse båndene er helt elastiske og i refleks. Jeg har brukt disse mye bare fjernet bjellen. Anbefales! B åndet du har kjøpt er sikkert helt i orden det også. https://www.dyresjappa.no/elastisk-reflekshalsband-til-katt?gclid=EAIaIQobChMIppXnwMWB3QIVEoGyCh2NNwJKEAYYASABEgLiuvD_BwE Endret 22. august 2018 av Perle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #5 Del Skrevet 22. august 2018 21 minutter siden, Perle skrev: Det er veldig forskjell på de. Både fra type lås, og fra bånd til bånd. Jeg pleide å kjenne på de i butikken. Min er efaring er at disse båndene mistes annenhver dag, altså at de løser seg ut for lett. Det finnes bånd med strikk også, noe jeg bruker på mine. SUPERT at pus får bånd! Husk navnehylse/tag og bruk gjene bånd med refleks! Har samme erfaring. Kattene mister dem ofre, og jeg finner dem i busker og kratt rundt huset. Men låsen fungerer. Den løser seg ut. Har hatt katter i 15 år. På litt eldre, mer rolige og "late" katter, bruker vi halsbånd med strikk. Anonymkode: fb3cf...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 22. august 2018 #6 Del Skrevet 22. august 2018 5 minutter siden, Perle skrev: Disse båndene er helt elastiske og i refleks. Jeg har brukt disse mye bare fjernet bjellen. Anbefales! B åndet du har kjøpt er sikkert helt i orden det også. https://www.dyresjappa.no/elastisk-reflekshalsband-til-katt?gclid=EAIaIQobChMIppXnwMWB3QIVEoGyCh2NNwJKEAYYASABEgLiuvD_BwE Var et billig bånd jeg kjøpte på dyrelegene sine butikker, så da går jeg utifra de selger noe som kan brukes ute i naturen? Men har hørt at elastiske bånd er litt risiko med da de kan få de i kjeven og knekke den? Men jeg blir uansett nå å kjøpe refleks på båndene for det visste jeg faktisk ikke om 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. august 2018 #7 Del Skrevet 22. august 2018 3 minutter siden, PussLe! skrev: Var et billig bånd jeg kjøpte på dyrelegene sine butikker, så da går jeg utifra de selger noe som kan brukes ute i naturen? Men har hørt at elastiske bånd er litt risiko med da de kan få de i kjeven og knekke den? Men jeg blir uansett nå å kjøpe refleks på båndene for det visste jeg faktisk ikke om 😄 Selvsagt kan du bruke det. Det er en risiko med alt her i livet. At katten din setter fast kjeven sin i båndet er tusen ganger mindre sannsynlig enn at den påkjørt eller går seg vill. Dette blir bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 22. august 2018 #8 Del Skrevet 22. august 2018 1 minutt siden, Perle skrev: Selvsagt kan du bruke det. Det er en risiko med alt her i livet. At katten din setter fast kjeven sin i båndet er tusen ganger mindre sannsynlig enn at den påkjørt eller går seg vill. Dette blir bra! Er jo det, får sats på at det blir bra. Gleder meg til GPS'en er kommet så kan jeg føle meg litt tryggere å vite hvor katten oppholder seg Men en ting jeg lurer på er hvor mange fingre skal det normalt være plass til under båndet på en langhåret katt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. august 2018 #9 Del Skrevet 22. august 2018 Har GPS på mine og da bruker jeg et bånd med ca. 5-10 strikk og resten er som et vanlig bånd med vanlig lås for ellers blir de båndene med strikk for slappe. Og som sagt disse båndene som løser ut seg selv mister de annenhver dag. Du på bare prøve deg frem. Et liknende bruker jeg. Altså et vanlig bånd med litt strikk. Du må nesten prøve deg frem. Når du har investert i GPS er det jo essensielt at den sitter på. Ellers er det jo bortkastet. Jeg synes du bør kunne på tre-fire fingre mellom. det skal sitte på, men ikke henge å slenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 22. august 2018 #10 Del Skrevet 22. august 2018 Disse her så også fine og solide ut og tenker de kan passe bra til en GPS. https://www.dyresjappa.no/katteutstyr/kattehalsband-katteseler/kattehalsband-med-id Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 22. august 2018 #11 Del Skrevet 22. august 2018 11 minutter siden, Perle skrev: Har GPS på mine og da bruker jeg et bånd med ca. 5-10 strikk og resten er som et vanlig bånd med vanlig lås for ellers blir de båndene med strikk for slappe. Og som sagt disse båndene som løser ut seg selv mister de annenhver dag. Du på bare prøve deg frem. Et liknende bruker jeg. Altså et vanlig bånd med litt strikk. Du må nesten prøve deg frem. Når du har investert i GPS er det jo essensielt at den sitter på. Ellers er det jo bortkastet. Jeg synes du bør kunne på tre-fire fingre mellom. det skal sitte på, men ikke henge å slenge. Tusen takk for god info, hvis alt går etter planen har jeg gps'en i løpet av helgen. Blir spennende, var litt tungt å skulle få halsbånd på katta siden han begynte å leke med den, men etter jeg ga godis gikk det sånn høvelig greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PaN Skrevet 22. august 2018 #12 Del Skrevet 22. august 2018 (endret) 1 minutt siden, Perle skrev: Disse her så også fine og solide ut og tenker de kan passe bra til en GPS. https://www.dyresjappa.no/katteutstyr/kattehalsband-katteseler/kattehalsband-med-id Takk for link Endret 22. august 2018 av PaN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 23. august 2018 #13 Del Skrevet 23. august 2018 Kjøpte dette hos Clas Ohlson https://www.clasohlson.com/no/Kattehalsbånd/31-9274-3 Så pass billig at du kan kjøpe flere om pus mister dem. Med adresseanheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #14 Del Skrevet 23. august 2018 Jeg hadde nok ikke gått for de med strikk. Har vært vitne til katt som klarte å henge seg selv med et slik halsbånd. Den hadde klatret i et tre, fått halsbåndet inn på en grein og falt. Hadde det vært sikkerhetslås ville nok katten levd. Aldri annet en sikkerhetslås her, investerer heller i mange av dem. Anonymkode: d0719...2de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #15 Del Skrevet 23. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde nok ikke gått for de med strikk. Har vært vitne til katt som klarte å henge seg selv med et slik halsbånd. Den hadde klatret i et tre, fått halsbåndet inn på en grein og falt. Hadde det vært sikkerhetslås ville nok katten levd. Aldri annet en sikkerhetslås her, investerer heller i mange av dem. Anonymkode: d0719...2de Igjen: Det kommer an på hvor aktiv katten er. Du hadde ikke fått min sedate katt opp i et tre. Selv om du satte en skål med nytrukket fisk der. Hun hadde ikke giddet. Så på mindre aktive og/eller eldre katter er det vanligvis ikke noe problem med strikk-halsbånd. På yngre og mer viltre katter er det en helt annen sak. Anonymkode: fb3cf...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #16 Del Skrevet 23. august 2018 Skal du ha gps så kunne du jo hatt sele? Ta på selen med gps når de dkal ut, og ta den av inne. Anonymkode: 588d2...10e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå