AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Jeg har jo aldri tenkt over at dette er noe som må skiftes, men da samboeren min skulle kjøpe nytt lysrør her en dag, så fikk han beskjed om at dette bør skiftes hver gang. Problemet er bare at det er umulig å komme til for å få skiftet tenneren. Vi leier en bolig, så det er vel kanskje i fra begynnelsen av 90-tallet hele opplegget (eller eldre). Problemet er at den ene enden hvor lysrøret skal sitte fast i sperrer for tenneren. Det er rett og slett umulig å komme til. Vi har prøvd å vri rundt selve dekselet rundt lysrøret, men alt sitter jo bom fast og det ser rett og slett ikke ut som om det skal være mulig å skifte tenneren? Det er ingen skruer noe sted heller.. Jeg har dessverre ikke noe bilde, men jeg tror ikke at det hadde utgjort noen forskjell, for jeg har virkelig studert hele greia grundig.. Noen som har peiling? Anonymkode: d7903...e79
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 If it ain’t broken.. Det er ikke alle lysstoffrør som har tennere som skal skiftes. Anonymkode: a784b...b73
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Hvis den er lys grønn, skal den skifter. Den skal trekkes ut. Anonymkode: 9fbc3...9d4 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis den er lys grønn, skal den skifter. Den skal trekkes ut. Anonymkode: 9fbc3...9d4 Gjerne skrus en halv gang rundt eller noe sånn. Jeg gjorde det sist i vinter på mine. Anonymkode: abdab...590
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjerne skrus en halv gang rundt eller noe sånn. Jeg gjorde det sist i vinter på mine. Anonymkode: abdab...590 Mange år siden jeg hadde lysrørslampe. På den jeg hadde var det kun å trekke ut, men det var en splint som holdt den på plass. Anonymkode: 9fbc3...9d4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #6 Skrevet 24. august 2018 Det kan være du har elektronisk tenner, den skal ikke byttes. Anonymkode: 204cd...dd4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2023 #7 Skrevet 5. desember 2023 Fant en gammel tråd … Jeg skal hjelpe noen å bytte lysstoffrør … Og det lyser ikke … Har hatt flere gamle tennere som aldri ble brukt for lysstoffrøret kom på. Og de er nok kastet. Fant en annen som ikke passer til denne wolten og er gammel men ubrukt. Det er ikke noe sted å putte inn denne tenneren for det er åpent lysstoffrør i bygg fra 90-årene. Noen tips og råd der ute? 😊 Anonymkode: 4a41f...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå