AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Hei alle kloke folk her inne! Jeg er ei voksen frøken som sliter i sosiale relasjoner. Jeg kan ikke dette med å omgås ukjente mennesker. Jeg prater med alle som om vi har kjent hverandre lenge om dere skjønner? Jeg er for åpen på en måte.. og noen ganger ser jeg folk reagerer på at jeg prater slik til en tilfeldig i køen i matbutikken feks. Vet ikke om det er meg d er noe feil med, eller om vi er blitt så lukket idag at det er uvanlig at en «fremmed» snakker til oss. Hjelp! Anonymkode: 4d2ff...5d0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Hvilken informasjon deler du? Anonymkode: 68512...8d2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Jeg deler ingen privat informasjon. Jeg bare snakker, om det som er naturlig der og da. Men, føler det ikke er normalt? At vi ikke snakker til «fremmede», og at folk blir ukomfertable. Anonymkode: 4d2ff...5d0
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg deler ingen privat informasjon. Jeg bare snakker, om det som er naturlig der og da. Men, føler det ikke er normalt? At vi ikke snakker til «fremmede», og at folk blir ukomfertable. Anonymkode: 4d2ff...5d0 ukjente kan snakke til meg og jeg blir litt sånn overrasket, men det er fordi jeg ikke er vant til at fremmede snakker. det er ikke deg det er noe galt med om de reagerer negativt, det er kanskje bare litt typisk norge. utenladske venner har i hvertfall sagt til meg at det er vanskelig å føre en samtale med ukjente i norge. Anonymkode: 01025...475 2
Boodelooap Skrevet 25. august 2018 #5 Skrevet 25. august 2018 Jeg syns det er kjempehyggelig når folk gjør sånn! 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #6 Skrevet 25. august 2018 Haha, dette er noe våre nye nordmenn og turister lærer om Nordmenn, ikke snakk til fremmede 😅😂 Vi som «folkeslag» er litt lukka, oppleves som litt frekke. Vi setter oss aldri sammen med en fremmed på bussen om det finnes et ledig sete alene, og vi snakker generelt ikke med fremmede. Er jo veldig fint og koselig at du prøver, men det er nok en helt normal reaksjon du får fra dem desverre Anonymkode: 93884...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #7 Skrevet 25. august 2018 Jeg er en person som liker sånt. Men I norge så er det slik at man ikke skal snakke så mye, ihvertfall ikke om man er fremmede. Men ser jeg noen som vil prate, så pleier jeg å snakke tilbake til de. Jeg kunne godt snakket mye med fremmede, men det gjør jeg ikke i frykt for å bli sett på som rar. I UK og Irland er dette veldig annerledes. Der snakker man med fremmede og det er greit. Anonymkode: 633b3...793 2
visp Skrevet 25. august 2018 #8 Skrevet 25. august 2018 Jeg synes ikke sånt er rart egentlig, men har jo også brent meg noen ganger på oppsøkende mennesker som etterhvert viser seg å ville mer enn bare slå av en prat i køen på Rema. Det kommer helt an på hva som sendes ut av signaler. På buss/tog/fly er jeg veldig ute etter ro og fred for å gjøre mine egne ting, ikke sitte og tørrprate med noen under hele reisen. Er vel typisk nordmann der. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå