Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier, jobber 100% og har startet på en videreutdanning. Dette er en samlingsbasert utdanning, hvor jeg får lønnet permisjon for å delta på samlinger. Jeg ønsker helst å gå en masterutdanning etter denne videreutdannelsen. 

Det jeg lurer på, hvordan har dere selv fått til dette i forhold til økonomi? Jeg vet det er mulig å søke noe støtte gjennom NSF. Men å jobbe fulltid vil ikke gå samtidig som en masterutdanning. Jeg ser store utfordringer, men mulig jeg er negativ ift økonomi. 

Hvordan har du som har tatt en master gjennomført dette?? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stipend/lån fra lånekassen? 

Anonymkode: ca307...de6

Skrevet

Stipend/lån er selvsagt en mulighet. Men 8000kr i måneden er dessverre ikke nok til å betale ned huslån og få litt mat på bordet hjemme, samt andre regninger som forsikring, mobilregning osv. Noe jobb må man selvsagt belage seg på tenker jeg. Så regner vell med at min faste jobb må sies opp? Er rett og slett litt usikker på hva som er vanlig å gjøre! 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye vil du gå opp i lønn på å ta denne videreutdanningen og masteren? Fra x kr til x kr...?

Anonymkode: 8ce0d...f30

Skrevet
4 minutter siden, undulat2018 skrev:

Stipend/lån er selvsagt en mulighet. Men 8000kr i måneden er dessverre ikke nok til å betale ned huslån og få litt mat på bordet hjemme, samt andre regninger som forsikring, mobilregning osv. Noe jobb må man selvsagt belage seg på tenker jeg. Så regner vell med at min faste jobb må sies opp? Er rett og slett litt usikker på hva som er vanlig å gjøre! 

Du kan jo prøve å heller søke permisjon fra jobben for x antall prosent, så slipper du å si opp? 

Skrevet

Tja.. jeg er jo sykepleier! Så all verden av penger vil jeg jo aldri få uansett hvis jeg skal se realistisk på det. Dog vil jeg vell tro man vil være nærmere 500 000 enn 400 000 i året. Er jo veldig store forskjeller om en jobber på sykehus og kommune også, og ikke minst hvilken kommune! :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan jo prøve å heller søke permisjon fra jobben for x antall prosent, så slipper du å si opp? 

Det er ikke dumt! Herlighet.. Det tenkte jeg ikke på en gang, blir litt blind når man sitter å kverner for seg selv!

Skrevet

Jeg tar master som sykepleier, jobber 80%, tar master 50% ved siden av. Lønnsøkning = kr 0, slett ikke verdt det. 

Anonymkode: 831a3...20f

Skrevet

Noen kommuner gir utdanningspermisjon da med lønn. Men så må man binde seg noen år i etterkant. 

Anonymkode: caf69...03c

Skrevet

Har du råd nå til å spare opp en buffer som kan holde en stund? Midlertidig deltidsjobb med noe annet? Osv?

Anonymkode: 2beef...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...