AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Hva er deres beste tiltak for å skape trivsel på jobb? Tenker på små og store miljøtiltak. Anonymkode: 6ceec...73d
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Vaffelsteking og vinlotteri på fredagene var en slager før hos oss. Sørget for alkoholfrie alternativ Anonymkode: 18a66...251
Snaskesnusken Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Vær den kollegaen som du selv ønsker å møte 😃
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Mye selvfølgeligheter her, men her er det jeg kommer på: - Gi ros til kollegaer. Vær en raus og real person, og velg dine kamper med omhu. Klart man skal si fra om feil og kritikkverdige forhold, men jeg har en kollega som skal klage på og krangle om ALT og er generelt skikkelig negativ. Ødelegger arbeidsdagen for alle andre... - Ta initiativ til noe koselig i lunsjen. Må ikke være kake eller vafler (selv om det selvsagt kan være mat, men hva med en kort quiz eller liknende? (mange aviser har «ti spørsmål» og slike ting). - Hold det ryddig rundt deg. Jeg synes det blir koseligere med noen grønne planter på kontoret. - Prøv å inkludere hvis noen er utenfor. - Ta intitiativ til lønningspils eller bare en kaffe etter jobb. Vet ikke alle er fan av jobbarrangement utenfor arbeidstida, men jeg synes det er kjekt bare det ikke er for ofte Anonymkode: 8033e...771 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 Aksepter at folk er forskjellige. Ikke alle ønsker å spise vafler og kaker,og ikke alle ønsker «festlige» sosiale sammenkomster. Anonymkode: e8409...043 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #6 Skrevet 22. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aksepter at folk er forskjellige. Ikke alle ønsker å spise vafler og kaker,og ikke alle ønsker «festlige» sosiale sammenkomster. Anonymkode: e8409...043 Helt enig i at man skal respektere at kanskje ikke ønsker å delta på slike ting. Men så lenge det er frivillig å delta (og spise vafler) så er det vel bare fint at noen tar initiativ til slike ting? Anonymkode: 8033e...771 1
Veslemøy22 Skrevet 22. august 2018 #7 Skrevet 22. august 2018 Smil til verden så ofte du kan ☺️ Utløs et heidundranes raseriutbrudd hvis strikken tøyes til den ryker. 😠 Inkludering (med rotfeste i respekt og vennlighet) er vel ii bunn og grunn det viktigste for å skape trivsel hvorenn du befinner deg.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig i at man skal respektere at kanskje ikke ønsker å delta på slike ting. Men så lenge det er frivillig å delta (og spise vafler) så er det vel bare fint at noen tar initiativ til slike ting? Anonymkode: 8033e...771 Selvsagt:) Synes det er hyggelig med frivillig arrangementer hvor man kan si nei. Men har opplevd tvangssosialisering og hvor man må si nei 10 ganger til kake og begrunne hvorfor man ikke ønsker å spise søtsaker, derfor nevnte jeg det. Anonymkode: e8409...043
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 Det hjelper hvis alle faktisk jobber og drar sitt lass fremfor å ta mange pauser eller forsøke å få noen andre til å ta støyten for sitt manglende arbeid, i stedet for å arrangere diverse sosialt dilldall i tide og utide. Ujevn arbeidsinnsats er den største trusselen mot arbeidsmiljøet i dagens arbeidsliv. Anonymkode: 2cf19...52f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå