AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Dere som har startet på skolen i år og søkt lånekassen, hvor lang tid tok det før dere fikk godkjent? Jeg søkte i begynnelsen av august, begynte på mandag. Anonymkode: bfcf0...d18
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Slutten av september. Anonymkode: 988db...9db
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #4 Skrevet 23. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Slutten av september. Anonymkode: 988db...9db Hva var det som tok tid? Hos meg så står det at lærerstedet må bare godkjenne, skjønner ikke hvorfor de ikke har godkjent enda 🤷🏼♀️ Anonymkode: bfcf0...d18
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Samme her. Når svarer skolene? Anonymkode: cca6d...591
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Står at "Søknaden er forventet å være behandlet innen 30.09.2018" Har fått solgt noen bøker fra studiet så har penger til mat, men må jo få betalt husleie... Står det "Her kan du laste opp dokumentasjon til søknaden" hos dere også? Anonymkode: a2ea4...982
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #7 Skrevet 24. august 2018 Ja. Står fortsatt venter på svar fra skolen. Under står last opp dokumentasjon ja. Hvilke dokumentasjon vil de ha? Ser utbetalingsdatoer er den 15.hver mnd. Så blir nok ikke noe før i oktober da. Anonymkode: cca6d...591
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #8 Skrevet 24. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Står fortsatt venter på svar fra skolen. Under står last opp dokumentasjon ja. Hvilke dokumentasjon vil de ha? Ser utbetalingsdatoer er den 15.hver mnd. Så blir nok ikke noe før i oktober da. Anonymkode: cca6d...591 Aner ikke. De skriver jo at man vil få beskjed hvis de trenger noe mer for å behandle søknaden, og det har de jo ikke akkurat gjort. Regner med det er skolen som må bekrefte at vi har møtt opp eller noe sånt, i tillegg til at vi har søkt sent (i hvert fall jeg). Anonymkode: a2ea4...982
WCKD Skrevet 24. august 2018 #9 Skrevet 24. august 2018 Du må godkjenne semesterplanen din, betale studieavgiften og godkjenne lånevedtaket. Da skal det gå ganske radig. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #10 Skrevet 24. august 2018 3 minutter siden, WCKD skrev: Du må godkjenne semesterplanen din, betale studieavgiften og godkjenne lånevedtaket. Da skal det gå ganske radig. Jeg studerer ikke lenger, men tar opp fag på en privatistskole som gir meg rett til studielån såfremt jeg har over 50 % studiebelastning (har 80 %). Har ikke sett noen semesterplan å godkjenne, og det er ikke noe studieavgift på privatistskolen. Hva mener du med godkjenne lånevedtaket? Ser ikke at det står noe om det heller. De hadde vel sagt ifra hvis jeg måtte gjort disse tingene? Anonymkode: a2ea4...982
Kaffefrøken Skrevet 24. august 2018 #11 Skrevet 24. august 2018 Skolen må bekrefte at du skal studere ved at du signerer kontrakten, og betaler studieavgiften (om det trengs, Bjørknes privatskole har studieavgift). Det må også dokumenteres at du har vært til time de to første dagene.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #12 Skrevet 24. august 2018 5 minutter siden, Kaffefrøken skrev: Skolen må bekrefte at du skal studere ved at du signerer kontrakten, og betaler studieavgiften (om det trengs, Bjørknes privatskole har studieavgift). Det må også dokumenteres at du har vært til time de to første dagene. Har betalt for fagene. Ser ikke at det står noe om studieavgift i avtalevilkårene. Skal høre med rådgiver eller rektor i morgen og så eventuelt ringe Lånekassen. Anonymkode: a2ea4...982
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #13 Skrevet 24. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg studerer ikke lenger, men tar opp fag på en privatistskole som gir meg rett til studielån såfremt jeg har over 50 % studiebelastning (har 80 %). Har ikke sett noen semesterplan å godkjenne, og det er ikke noe studieavgift på privatistskolen. Hva mener du med godkjenne lånevedtaket? Ser ikke at det står noe om det heller. De hadde vel sagt ifra hvis jeg måtte gjort disse tingene? Anonymkode: a2ea4...982 Det er vel semesteravgift på private skoler? 🤔 Hos meg tok jeg kontakt med de på telefon. Så ordnet det seg, og dagen etter var penger på konto. Anonymkode: 7fb52...1df
Kaffefrøken Skrevet 24. august 2018 #14 Skrevet 24. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har betalt for fagene. Ser ikke at det står noe om studieavgift i avtalevilkårene. Skal høre med rådgiver eller rektor i morgen og så eventuelt ringe Lånekassen. Anonymkode: a2ea4...982 Kanskje det tar lengre tid å behandle søknaden når du har betalt skolepengene selv, og ikke søker fult lån? Det er uansett best å ringe, så får du nok et svar.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #15 Skrevet 24. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel semesteravgift på private skoler? 🤔 Hos meg tok jeg kontakt med de på telefon. Så ordnet det seg, og dagen etter var penger på konto. Anonymkode: 7fb52...1df Jeg kan iallfall ikke se at det står noe om det, men mulig det er det. Skal høre med skolen i morgen. Anonymkode: a2ea4...982
WCKD Skrevet 25. august 2018 #16 Skrevet 25. august 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg studerer ikke lenger, men tar opp fag på en privatistskole som gir meg rett til studielån såfremt jeg har over 50 % studiebelastning (har 80 %). Har ikke sett noen semesterplan å godkjenne, og det er ikke noe studieavgift på privatistskolen. Hva mener du med godkjenne lånevedtaket? Ser ikke at det står noe om det heller. De hadde vel sagt ifra hvis jeg måtte gjort disse tingene? Anonymkode: a2ea4...982 Godkjenne lånevedtaket gjør du fra innboksen på nettsiden til Lånekassa.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2018 #17 Skrevet 27. august 2018 Ringte privatistskolen og de sa at det ikke er noen semesteravgift. Han sa jeg sikkert får studielån i løpet av uka. Så tror jeg skal vente et par dager iallfall før jeg ringer Lånekassen. Har 2 kr på konto så håper virkelig de godkjenner søknaden min før 30.09.18. Anonymkode: a2ea4...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå