Prantusen Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Ble siktet for og kjøre med 0.2 promille.. i tingretten fikk politiet godkjent midlertidig beslag av førekort i intil 12 månder.. et halv år senere fikk jeg en dom i tingretten om inndragelse av førekort 10 månder... men siden jeg anket på stedet er ikke den dommen rettskraftig.. så den dommen om midlertidig beslag på opptil 12 månder gjelder. så når 12 månder har gått kan jeg bare begynne og kjøre og bestille nytt førekort.(gidder ikke dra og hente det på politi stasjonen) det er 1 års vente tid på at saken kommer opp til lagmannsretten.. så dette bryter med menneskerettighetene... kan politiet trekke saken? Hvis de virkelig vil? Har de lov tiL det? om 2 uker har jeg allerede fullført dommen jeg fikk i tingretten... ser ikke poenget med at de kjører på og skal vinne i lagmannsretten når jeg allerede har krav på strafferabatt pga menneskerettighets brudd
Gjest HankySpanky Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Er ikke dette ganske enkelt da? De kan midlertidig inndra førerkort i 12mnd, det betyr at du må få tilbake førerkortet om det ikke er andre grunner til å beholde det. Usikker på hva som skjer om du blir dømt til mindre straff enn den tiden kortet har blitt inndratt, kan jo ikke få tilbake tid i tort og svie akkurat. Du får forhøre deg med advokaten din, antar at du hadde en under rettssakene.
Prantusen Skrevet 22. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2018 (endret) Det er en stor forskjell på 0.2 Promille og 2 Promille. 0.2 Promille gir vanligvis ikke Tap av førerett i følge Straffe satsene. 0.2 Promille er vanligvis bare bot... Men jeg ble dømt til tap av førerett.. Derfor jeg anker saken.. https://www.promille.no/promillekjoring Ifølge EMK Artikel 6 Skal man ha rettsak innen Rimelig tid. Men norske domstoler bryter menneskrettighetene ofte https://www.nettavisen.no/nyheter/borgarting-lagmannsrett-sliter-med-a-ta-unna-alle-sakene/3423337113.html Innlegget er ryddet for sitering av ryddet innhold og svar til dette. Endret 22. august 2018 av Olava
Olava Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Tråden er ryddet for personangrep, latterliggjøring og svar til dette. Olava, mod.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 10 timer siden, Prantusen skrev: Det er en stor forskjell på 0.2 Promille og 2 Promille. 0.2 Promille gir vanligvis ikke Tap av førerett i følge Straffe satsene. 0.2 Promille er vanligvis bare bot... Men jeg ble dømt til tap av førerett.. Derfor jeg anker saken.. https://www.promille.no/promillekjoring Ifølge EMK Artikel 6 Skal man ha rettsak innen Rimelig tid. Men norske domstoler bryter menneskrettighetene ofte https://www.nettavisen.no/nyheter/borgarting-lagmannsrett-sliter-med-a-ta-unna-alle-sakene/3423337113.html Innlegget er ryddet for sitering av ryddet innhold og svar til dette. Rimelig tid = 1år, eller? Anonymkode: 634ba...6fe
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Høres ut som du har en forhistorie som spiller inn her. Du kan jo uansett bare trekke anken din. Når saken skal innom flere ledd i rettsvesenet er det jo klart at det tar tid. Du høres ærlig talt ut som en vanskelig person. Anonymkode: 97392...d91 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 Politiet trekker ikke saker, de kan henlegge. Tviler på at de gjør dette i ditt tilfelle, for her virker det som det er mer som ligger bak. Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener med menneskerettighetene. Dét er ikke noen menneskerett å ha førerkort. Anonymkode: 0cfc8...fbc
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 21 timer siden, Prantusen skrev: Ble siktet for og kjøre med 0.2 promille.. i tingretten fikk politiet godkjent midlertidig beslag av førekort i intil 12 månder.. et halv år senere fikk jeg en dom i tingretten om inndragelse av førekort 10 månder... men siden jeg anket på stedet er ikke den dommen rettskraftig.. så den dommen om midlertidig beslag på opptil 12 månder gjelder. så når 12 månder har gått kan jeg bare begynne og kjøre og bestille nytt førekort.(gidder ikke dra og hente det på politi stasjonen) det er 1 års vente tid på at saken kommer opp til lagmannsretten.. så dette bryter med menneskerettighetene... kan politiet trekke saken? Hvis de virkelig vil? Har de lov tiL det? om 2 uker har jeg allerede fullført dommen jeg fikk i tingretten... ser ikke poenget med at de kjører på og skal vinne i lagmannsretten når jeg allerede har krav på strafferabatt pga menneskerettighets brudd Du får ikke nytt førerkort ved å bestille nytt hos vegvesenet. Politiet har lagt inn sperre på deg. Hvorfor skulle politiet trekke en sak de alt vant i første instans? Høyst unsannsynlig at de trekker saken. Når du har anket dommen, så må du pent vente til anken er behandlet. Da kan du få lengre inndragning av førerkortet og sannsynligbis må du ta både teori og oppkjøring på nytt. Hva sier advokaten din? Anonymkode: 63159...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå