runi Skrevet 22. august 2018 #1 Del Skrevet 22. august 2018 Har en bekjent som betaler bompasseringer på regning. Betaler ikke forskudd ha han bor innenfor bomringen. Fikk låne bilen en ukes tid og når regning for bompasseringer kom betalte jeg selfølgelig denne. Ble muligens opprettet e faktura. Tre beløp på efakt har jeg betalt, totalt kr 1500,- og regnet med det var min autopass avtale det gjaldt. Men nei, det var passeringer på min kamerats bil som siden den ble solgt ifjor har hatt 2 eiere. Bomselskapet vil ikke tilbakebetale meg. Kan dette være lovlig?. Råd for løsning mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. august 2018 #2 Del Skrevet 22. august 2018 https://www.pengenytt.no/mange-som-selger-bil-ma-betale-for-bompasseringer-til-ny-eier/ Er bilen sitt nummer registrert på din avtale, så er du selv ansvarlig for å fjerne denne fra deg. https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article8459641.ecehttps://www.fjellinjen.no/privat/nyhetsarkiv/dette-ma-du-gjore-nar-du-selger-bilen-din-article1229-966.htmlhttps://www.nrk.no/vestfold/du-risikerer-a-betale-for-en-bil-du-har-solgt-1.13800557 Du er langt fra alene om å ende opp med å betale for andres bom. Jeg gjorde samme tabbe selv, dog på firmabil. Jeg og en kollega byttet bil, hun kjørte uten bombrikke en stund, og dette havnet på min faktura siden min gamle/hennes nye bil var registrert på meg hos bomselskapet. Heldigvis for oss var det firma som betalte bom uansett, så vi fikk ryddet opp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 22. august 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 22. august 2018 Forstår, men jeg hefter ikke juridisk for bombrikken og hadde jeg det hadde saken etter min oppfatning stillt seg annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Del Skrevet 22. august 2018 Så du har egentlig betalt regninger som ikke er dine? Det er fullt lovlig at bompengeselskapet ikke tilbakebetaler deg de beløpene. Hvem som betaler regningene betyr ingenting for selskapet, så lenge de blir betalt. Det er vel egentlig din bekjente som eventuelt må tilbakebetale deg for de beløpene du har betalt for mye. Det er din bekjente som har rotet det til med bompengeavtalen sin. Han skulle ha avsluttet avtalen/fjernet brikkene fra bilen som ble solgt. Anonymkode: d7d06...9a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 22. august 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 22. august 2018 Ser den, men e urettferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #6 Del Skrevet 22. august 2018 Just now, runi said: Ser den, men e urettferdig Skjønner at det er leit å betale for noe som ikke er ditt eget, men dette kunne du ha unngått dersom du hadde mer kontroll på hva som skjer i nettbanken din. Om din bekjente ikke er en jævel så betaler han vel deg tilbake. Anonymkode: d7d06...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 22. august 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 22. august 2018 Fikk ikke åpnet transaksjonen i nettbanken. Hadde jeg kunnet det hadde jeg sett det var feil. Idag fikk jeg regning på min egen avtale. Kom på mail og åpnet å så hva det gjaldt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 22. august 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 22. august 2018 Kunne det vært en sak for forbrukerrådet eller NAFs advokat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. august 2018 #9 Del Skrevet 22. august 2018 Har du registrert bilens nummer på deg, så er du ansvarlig. Er det efaktura har du gordkjent alle betalingene manuelt i tillegg, uten å bestride det. Bilen ble solgt i fjor, du har hatt lang tid å bestride faktura, avslutte avtaler, og ordne opp i det. Det beste du kan gjøre nå er å få avsluttet alt som har med bilen å gjøre, og anse pengene som tapt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 22. august 2018 Forfatter #10 Del Skrevet 22. august 2018 Uff. Eg får glemme det hele. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runi Skrevet 22. august 2018 Forfatter #11 Del Skrevet 22. august 2018 Forresten, hadde øyeskade med dårlig syn. Kan det være et argument å bruke mht betalingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #12 Del Skrevet 22. august 2018 1 hour ago, runi said: Forresten, hadde øyeskade med dårlig syn. Kan det være et argument å bruke mht betalingene Nei. Dette er ditt eget ansvar. Du kan jo forsøke å spørre han som ikke hadde avsluttet brikken om å betale deg tilbake. Men utenom det, så er dette noe du dessverre bare må ta på egen kappe. Anonymkode: d7d06...9a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #13 Del Skrevet 22. august 2018 Autopass er da mer enn ti år tilbake i tid. Her er det du som ikke har fulgt med. Anonymkode: 311d4...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #14 Del Skrevet 22. august 2018 10 timer siden, runi skrev: Har en bekjent som betaler bompasseringer på regning. Betaler ikke forskudd ha han bor innenfor bomringen. Fikk låne bilen en ukes tid og når regning for bompasseringer kom betalte jeg selfølgelig denne. Ble muligens opprettet e faktura. Tre beløp på efakt har jeg betalt, totalt kr 1500,- og regnet med det var min autopass avtale det gjaldt. Men nei, det var passeringer på min kamerats bil som siden den ble solgt ifjor har hatt 2 eiere. Bomselskapet vil ikke tilbakebetale meg. Kan dette være lovlig?. Råd for løsning mottas med takk Ja det er lovlig. Grunnen er at du personlig er ansvarlig for å gi beskjed når du ikke eier bilen. Bomselskapet holder ikke orden på hvem som eier biler og hvem som skal betale for passering, brikke og bil hører sammen eier av bil betaler hver gang brikken i bilen passerer en bom. På samme måte er den som oppretter et strømabonnement ansvarlig for å stanse abonnementet når han flytter ellers er han ansvarlig for å betale inntil strømselskapet får en oppsigelse. Anonymkode: ebe81...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #15 Del Skrevet 22. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Autopass er da mer enn ti år tilbake i tid. Her er det du som ikke har fulgt med. Anonymkode: 311d4...2c7 Hvor har du det fra? Autopass lever da i beste velgående. Anonymkode: 718e1...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HanenIFlokken Skrevet 22. august 2018 #16 Del Skrevet 22. august 2018 Kan du ikke kontakte de som eier bilen nå da så ordner det seg sikkert helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå