AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Vi venter barn og har hund. Vi ønsker å forberede oss litt. Hva kan man gjøre for å forberede seg best mulig? Har lest at man gjerne kan ta med et plagg baby har hatt på seg på sykehuset hjem, slik at hunden kan lukte og venne seg til lukten. Jeg tror ikke det blir en problem uansett da hunden er vant til venners barn/babyer. Men hva om baby blir allergisk? Hvor fort oppdager man det? Bør kanskje ikke hunden være i hus før baby har vært et par dager i hus og vi kan se om den merker noe allerede da? Alt vil jo være rent, men det vil jo sitte litt "hund" igjen i veggene. Hadde dere en plan for hva dere skulle gjøre dersom nettopp dette skjedde? Hvilken plan i såfall? Anonymkode: cc64e...240 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Når jeg kom hjem nyfødt så satte foreldrene mine ned meg til hunden. Hun kom og lukta på meg, slikket på meg og etter det så var beste venner i 17år. Hun hentet meg når jeg krabbet for langt unna og passet godt på meg Anonymkode: 76bb6...f13 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Vi gjorde ikke noe veldig spesielt egentlig. Når vi kom hjem fra sykehuset ga jeg hunden masse kos og positiv oppmerksomhet (det gjorde jeg jo uansett når jeg kom hjem). Så lot jeg han komme å hilse på babyen. Han snuste, og fikk masse ros. De neste dagene var han ofte borte å snuste litt, fikk ros og oppmerksomhet. Etter ei uke var han verdens beste «barnevakt». Kom det folk utenfor familien nær babyen satt han seg rett ved siden av å stirret de i senk. Hvis babyen gråt, kom han å la seg helt inntil den som holdt den lille/la seg over føttene. Der jeg gikk med den lille, var hunden alltid med slik at han hadde full oversikt. Anonymkode: 23b45...2f9 3
Pupperulla Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Vi gjorde ingenting ut av det, lot han hilse og lukte på den lille og viste at baby skulle ha space og være rolig rundt henne. rørende å se hvordan den store bamsen smøg seg bort for å hilse. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #5 Skrevet 24. august 2018 Vi hadde en hund som var litt bortskjemt og nesten litt ungen vår, ha,ha. Derfor passet vi på at hun fikk like masse oppmerksomhet når det kom baby i hus. De ble perlevenner ❤️ Anonymkode: 3bdee...ccf 1
Tanuki Skrevet 26. august 2018 #6 Skrevet 26. august 2018 Gjorde ikke noe spesielt, nå er hunden ca 10 og "baby" er nå en aktiv 4 åring. I grunn først nå jeg merker at de har glede av hverandre. Hunden har aldri vært kjempe gira, men i det siste har 4 åringen fått små oppgaver som å være med på børsting og annet stell av hunden og det ser ut til å ha ført dem nærmere hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå