Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å søke jobb som pleieassistent, men jeg har ingen reel utdanning, kun grunnkurs innen helse og sosial på vidergående. Er det noe poeng i å søke ?

Anonymkode: bf8a5...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du lærevillig, så bare søk. Men du bør ha interesse for å jobbe med mennesker med helseutfordringer. 

Anonymkode: 06baa...185

Skrevet (endret)
På 22.8.2018 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt å søke jobb som pleieassistent, men jeg har ingen reel utdanning, kun grunnkurs innen helse og sosial på vidergående. Er det noe poeng i å søke ?

Ja, det er bare å søke. Du får sikkert noen vakter i ny og ne. Men jeg ser en trend i jobbutlysninger i helse-Norge at de vil gjerne ha studenter i helsefag. Dette med tanke på rekruttering når de er ferdig utdannet. 

Endret av Serafin
Skrevet

Bare å søke, vi trenger alltid vikarer, så lenge vikarene vil ta til seg lærdom og følge rettningslinjer ( blitt litt paff av noen av sommervikarene uten utdanning).

Anonymkode: 5cb13...ff0

• Liker 1
Skrevet

Jeg søkte på helgejobb på et sykehjem. Jeg hadde studert et år på sykepleie, og da fikk jeg jobben med en gang. Men flere av de jeg jobber med der er assistenter uten noe form for tidligere erfaring eller kurs. Det at du har hatt helsefag bør du oppgi, da dette øker sjansene dine for å få jobben.

Anonymkode: 9a023...f5d

Skrevet

Det er egentlig dypt tragisk at det ansettes assistenter uten faglig kompetanse som ikke har de samme forutsetningene til å utføre god sykepleie. Ja, hadde vært supert som aktivitør som er sosiale med pasientene, men i stell? Nei takk. 

Anonymkode: 91423...183

• Liker 1
Skrevet
På 22.8.2018 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Det er bare å søke, men vær oppmerksom på at du ikke vil få like mange vakter som faglærte samtidig som det kan bli krevende å få napp i det hele tatt. Har du tenkt å ta fagbrev etter 5 års arbeid eller studere noe relevant?

Anonymkode: 0ed20...585

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig dypt tragisk at det ansettes assistenter uten faglig kompetanse som ikke har de samme forutsetningene til å utføre god sykepleie. Ja, hadde vært supert som aktivitør som er sosiale med pasientene, men i stell? Nei takk. 

Anonymkode: 91423...183

Trenger strengt tatt ikke faglig kompetanse for stell. Bedre med sosial kompetanse og medlidenhet da.

Skrevet
12 timer siden, Emblja skrev:

Trenger strengt tatt ikke faglig kompetanse for stell. Bedre med sosial kompetanse og medlidenhet da.

Det der er nok en gangske vanlig oppfatning og den er veldig feil. Faglig kompetanse gir både bedre stell og bedre observasjon i stell, som igjen kan gi bedre tiltak for den det gjelder. Å være full av medlidenhet og glad i å snakke med folk er ingen garanti for god pleie, fagkunnskap er også nødvendig. Dessverre er det ikke nok faglærte i eldreomsorgen, men en interessert ufaglært er tross alt bedre enn en som er uinteressert. 

Anonymkode: 75877...a65

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det der er nok en gangske vanlig oppfatning og den er veldig feil. Faglig kompetanse gir både bedre stell og bedre observasjon i stell, som igjen kan gi bedre tiltak for den det gjelder. Å være full av medlidenhet og glad i å snakke med folk er ingen garanti for god pleie, fagkunnskap er også nødvendig. Dessverre er det ikke nok faglærte i eldreomsorgen, men en interessert ufaglært er tross alt bedre enn en som er uinteressert. 

Anonymkode: 75877...a65

Jeg tenkte absolutt ikke på dette med observasjon i stell, og jeg er ufaglært. Så jeg tror du har rett! Beklager 😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...