Gå til innhold

Hva er apedop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nettopp dette ordet i en annen tråd. Hva er det? Jeg har aldri hørt det før.

I tråden ble det beskrevet noen rusmisbrukere som visstnok "vimset rundt på apedop"

Anonymkode: f5026...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt det uttrykket før, men en mulig tolkning kan være at man blir så uten styring på hva man gjør at man oppfører seg mere som en ape enn et menneske når man er påvirket av det? 

Anonymkode: 7f56d...b1c

Skrevet

Nei, motsatt - "apedop" er et uttrykk for veldig sterk medisin, gjerne om smertestillende ol. som slår en helt ut, og sløver en ned. 

Anonymkode: 6b46f...74a

• Liker 4
Skrevet

Typisk betegnelse for medisiner som brukes for psykiatriske lidelser. Sterke medisiner, som ikke akkurat gjør folk rusa, men har store, merkbare bivirkninger som gjør folk dumme/trege/slappe (helt ape mao)

Anonymkode: ecebd...ad8

• Liker 2
Skrevet

Er ikke det medisinen «apodorm»? Hvertfall det jeg har hørt at har blitt kalt apedop

Anonymkode: e2460...f74

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typisk betegnelse for medisiner som brukes for psykiatriske lidelser. Sterke medisiner, som ikke akkurat gjør folk rusa, men har store, merkbare bivirkninger som gjør folk dumme/trege/slappe (helt ape mao)

Anonymkode: ecebd...ad8

Dette har jeg også hørt. Medisiner som Seroquel og andre anti-psykotiske medisiner. 

Anonymkode: 08dc3...2b5

Skrevet

Apedop er Truxal og Nozinan. 

Anonymkode: 8e1f1...e07

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg også hørt. Medisiner som Seroquel og andre anti-psykotiske medisiner. 

Anonymkode: 08dc3...2b5

Riktig.

Anonymkode: ee98b...6b1

Skrevet

Derfor jeg føler meg så jævlig da, helt nedsnødd i hodet. 

Anonymkode: edaa2...dc5

Skrevet

Da jeg var i praksis i psykiatrien, kalte de Nozinan for apedop.

Anonymkode: 65e4c...c13

Skrevet

Truxal og seroquel. Ble helt bortreist av seoquel hele dagen derpå, altså dagen etter  jeg hadde tatt det. Føltes ut som jeg hadde bomull å hodet og orket ingenting.

Truxalen fikk jeg ikke hangover av men ble tett i nesa og fikk pusteproblemer, ble også ganske fucka av den, men bare en kort tid. 

Anonymkode: d5435...7b9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Truxal og seroquel. Ble helt bortreist av seoquel hele dagen derpå, altså dagen etter  jeg hadde tatt det. Føltes ut som jeg hadde bomull å hodet og orket ingenting.

Truxalen fikk jeg ikke hangover av men ble tett i nesa og fikk pusteproblemer, ble også ganske fucka av den, men bare en kort tid. 

Anonymkode: d5435...7b9

Hehe, jeg går på 450mg seroquel i døgnet, har ikke noe problem med det. Gått på 800mg tidligere, følte meg ikke neddopa da og ikke nå heller.

Anonymkode: e2460...f74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...