AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #1 Skrevet 22. august 2018 Vi har en bror som er psykotisk som vi fikk lagt inn i går. Han har truet med å brenne ned huset, skyte mamma, og andre grove trussler. Mamma var kjempe redd han. Han beskyldte folk for å hacke bilen hans, spionere på han osv. Han hadde også noe slags oppsett hjemme der han kan se noen kommer på rommet mente han. (Noe som måler bevegelser) kledd seg ut som dame å tatt penger av seg selv. Noen som vet om han kan slippes ut etter noen få mmd? (Han måtte tvangsinnlegges) og vi håper han blir der fordi alle er redd han og han skaper kjempe konflikter hele tiden. Han har også schizofren samtidig som jeg tror han er paykopat, og er i psykose. Anonymkode: 14df3...5ad
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 I første omgang kan man bare holdes på tvungen observasjon i 10 dager, finner de ikke grunn til å holde han der kan han slippes ut i morgen om så er. Dersom det er strengt nødvendig kan det forlenges i ti dager, men da må det opp for kontrollkommisjonen. Finner de grunnlag for det kan han overføres tvunget psykisk helsevern, men det er ikke gitt at han blir der i mange måneder slik du beskriver, det avhenger helt av hans tilstand. Uansett bør din mor anmelde truslene, og bytte lås på huset om han har nøkkel dit. Anonymkode: e01e6...c89 7
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 Hvis han er diagnostisert med schizofreni så tviler jeg på at han er psykopat. Uansett en veldig lei og trist situasjon. Jeg håper resten av familien holder godt sammen i denne tida. ❤️❤️
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Dette skjedde med oss for en måned siden. Min bror er 19 år, og lettere utviklingshemmet i tillegg. Han hadde disse såkalte anfallene som du beskriver med trusler, og måttte holdes fast av mannen min og svigerbror. Han ble hentet av ambulanse og polititet var der.. han slapp ut igjen dagen etter. Fordi han er myndig og må bestemme selv. De fant ikke grunn til å holde han der fordi han hadde roet seg ned. Håper det ordner seg. Jeg er også redd broren min, og ønsker ikke å tilbringe tid med han alene, eller at han skal være i nærheten av min sønn og mitt ufødte barn fremover. Anonymkode: a11f7...933 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #5 Skrevet 23. august 2018 Broren min sa han skulle skyte mamma mens sykepleiere og alle hørte det. Han tror folk overvåkner han og hacker han. Han er helt syk. Gått rundt rusa også har han. Jeg synes det er helt sykt om de skal slippe ut et menneske som ikke er stabil. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette skjedde med oss for en måned siden. Min bror er 19 år, og lettere utviklingshemmet i tillegg. Han hadde disse såkalte anfallene som du beskriver med trusler, og måttte holdes fast av mannen min og svigerbror. Han ble hentet av ambulanse og polititet var der.. han slapp ut igjen dagen etter. Fordi han er myndig og må bestemme selv. De fant ikke grunn til å holde han der fordi han hadde roet seg ned. Håper det ordner seg. Jeg er også redd broren min, og ønsker ikke å tilbringe tid med han alene, eller at han skal være i nærheten av min sønn og mitt ufødte barn fremover. Anonymkode: a11f7...933 Anonymkode: 14df3...5ad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Broren min har så mye på jonalen sin at de rakk ikke å lese alt og måtte se gjennom slutten av jonalen. Vet ikke om det er god nok grunn for å tvangslegges om han er «rolig». Han manipulerer for å komme seg ut. Anonymkode: 14df3...5ad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #7 Skrevet 23. august 2018 Han er kjempe flink til å manipulere alle rundt seg. Anonymkode: 14df3...5ad
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #8 Skrevet 23. august 2018 Ja rus som de vil legalisere er roten til alt vondt. Kom ikke her og forherliger hasj, cannabis og mdma!! Da spyr jeg. Derfor blir unge ødelagt i hjernen!! Anonymkode: 624c0...df7 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #9 Skrevet 23. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Broren min har så mye på jonalen sin at de rakk ikke å lese alt og måtte se gjennom slutten av jonalen. Vet ikke om det er god nok grunn for å tvangslegges om han er «rolig». Han manipulerer for å komme seg ut. Anonymkode: 14df3...5ad De ansatte har god erfaring i manipulering, så det er ikke noe du bør bekymre deg for. Hvor lang journalen er har ingenting å si. Men hva slags diagnose han har fra før, deres opplysninger og de ansattes observasjoner er viktig. Anonymkode: b239c...a20 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 Flere måneder skjer ikke. Han blir holdt på tvang til han har roet seg, dermed tar dps eller kommunen over og all behandling er frivillig. Tvunget psykisk helsevern i Norge er kun brannslukking. Inn, roe seg og rett ut igjen. Det eneste som kan hjelpe er å anmelde alle trusler og all vold, slik at han kan dømmes til hjelp. Da kan han få straff (forvaring) og få hjelp 🙂 Anonymkode: ded06...661 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå