Gå til innhold

Kapp Verde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurdere å reise til Kapp Verde i vinter, lurer på om det er noen her som har vært der? Og hva syntes dere?

Hovedsakelig, skal ferien brukes til å slappe av og bade, men jeg vil gjerne oppleve noe og, skal være der i 2 uker, og vil vel gjerne være på aktiviteter 2 dager i uken. Se noe nytt og spennende, oppleve noe gøy. Er jeg og min 12 år gamle sønn som skal reise.

Anonymkode: 92e3e...e4d

Skrevet

Jeg var der for ca 10 år siden. Da var det lite turisme, mye fattigdom og disse luksushotellene til oss feite hvite rikinger.

positive da var lite turisme, så du kunne få hele stranda for degselv :) 

Anonymkode: e81df...8a6

• Liker 1
Skrevet

Moren min og mannen har vært der tre ganger. Perfekt for avslapning.

Men.. ikke noe shopping eller så mye å finne på i følge dem. Vet det finns turen inn til Senegal, men det er dem for feige for. 

Anonymkode: a3b83...09d

Skrevet (endret)

Jeg skal en tur dit til vinteren og reiser til øya Sal med Ving.   Av aktiviteter som jeg tenker å bli med på er en øya rundt tur.   Oppleve skilpadder og sitronhaier og båtturer, havfiske og slikt.

Det finnes og en utflukt der man kan oppleve et flammeshow  kombinert med grilling på en strand og man kan bli med på utflukt til Santiago  . Det er en annen øy og den går med fly.

Kanskje vi blir med på den . 

Nå er vi litt oppi årene ( snart pensjonister) så rolige dager passer fint.

Så bortsett fra sol og bad og mat, lese bøker og gå tur som vi og skal gjøre mye av så tenker jeg det er nok av utflukter for 14 dager.   Dessuten så er jeg en ivrig hobbyfotograf  og det finnes alltid spennende motiver overalt hvor en er.  Og det tar og sin tid.  Vet også at det er daglig  forskjellige aktiviteter som blir arrangert av hotellet så yoga og vannmosjon blir nok aktuelt.

Man kan også dra på egenhånd inn til Santa Maria . Fra enkelte hoteller så går det gratis shuttle buss frem og tilbake.  Har hørt at det kan være noe utfordrende i forhold til møte med lokalbefolkningen  så personlig hopper jeg over akkurat det.

Et bra hotel for deg som reiser med barn tenker jeg kan være Melia Dunas beach resort and spa. 

Det er all inklusive og har både innendørs og utendørs bassenger pluss tilgang til en badepark rett ovenfor hotellet med sklier etc. Bra for barn. De har fine show også på teateret der.

Endret av caroprins
Skrevet

Jeg har vært der for to år siden, og det ble for platt for min del. Fine strender, men det var liksom det. To uker hadde vært for lenge for min del. De fleste hotellene har all inclusive, så sjarmen med å oppdage lokal kultur var lite eksisterende (utenom å være vitne til fattigdommen). 

Det er ca. like lang reisetid til Thailand, så jeg reiser heller dit om vinteren heretter :)

Anonymkode: 1845a...158

• Liker 1
Skrevet

Bare ikke si at du skal reise til Afrika😂 

Har en venninne som spent kunne fortelle oss at hun skulle på ferie til Afrika, så skulle hun til Kapp Verde...😂

Anonymkode: f0eca...9a5

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikke si at du skal reise til Afrika😂 

Har en venninne som spent kunne fortelle oss at hun skulle på ferie til Afrika, så skulle hun til Kapp Verde...😂

Ja, det er alltid morsomt når noen uttaler seg skråsikkert om ting de ikke har peiling på.

2018-08-23 00.55.04.png

• Liker 6
Skrevet
18 timer siden, Nicathv skrev:

Ja, det er alltid morsomt når noen uttaler seg skråsikkert om ting de ikke har peiling på.

2018-08-23 00.55.04.png

Jeg vet jo at det tilhører Afrika. Men det er en øy utenfor Afrika. Jeg hadde aldri sagt at jeg skulle til Afrika om jeg skulle til Kapp Verde. 

Sier du at du skal til Spania når du skal til Gran Canaria?

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo at det tilhører Afrika. Men det er en øy utenfor Afrika. Jeg hadde aldri sagt at jeg skulle til Afrika om jeg skulle til Kapp Verde. 

Sier du at du skal til Spania når du skal til Gran Canaria?

Ja, hvorfor ikke? Kanariøyene er jo en del av Spania. Når det er sagt så ville jeg nok verken ha sagt Afrika eller Europa, men spesifisert hvilket land/område jeg skulle til.

Men hvis man bare vil nevne hvilken verdensdel man skal til, så er det riktig å si Afrika, hvis man skal til Kapp Verde eller Kanariøyene.

Med din logikk så er verken Irland eller Storbritannia en del av Europa - de er jo bare øyer på utsiden av det europeiske fastlandet. Hvilke verdensdeler mener du Kapp Verde, Irland og Storbritannia hører til, hvis ikke Afrika og Europa?

• Liker 4
Skrevet

To uker er alt for lenge på Kapp Verde. Det er veldig stor fattigdom og høy kriminalitet og man bør ikke bevege seg for mye utenom hotellområdene. Ta også med dere varme klær, for til tross for relativt høy dagtemperatur, så er det konstant storm og i tillegg blir det kaldt om kvelden. Var der i desember i fjor og aldri mer. Det er gøy å ha vært der, men det holder med den ene gangen. 

Anonymkode: 9b7f4...4a9

Skrevet

Takk for svar. Da tror jeg vi finner ett annet sted å reise til.

Anonymkode: 92e3e...e4d

Skrevet
3 timer siden, Nicathv skrev:

Ja, hvorfor ikke? Kanariøyene er jo en del av Spania. Når det er sagt så ville jeg nok verken ha sagt Afrika eller Europa, men spesifisert hvilket land/område jeg skulle til.

Men hvis man bare vil nevne hvilken verdensdel man skal til, så er det riktig å si Afrika, hvis man skal til Kapp Verde eller Kanariøyene.

Med din logikk så er verken Irland eller Storbritannia en del av Europa - de er jo bare øyer på utsiden av det europeiske fastlandet. Hvilke verdensdeler mener du Kapp Verde, Irland og Storbritannia hører til, hvis ikke Afrika og Europa?

Du forstår ikke hva jeg mener.. Men det er helt greit. 

Skrevet

Kapp Verde regnes som et afrikansk land. Det er en afrikansk øystat på lik linje med f.eks Komorene og São Tome og Príncipe. Kanariøyene derimot, er ikke en afrikansk øygruppe, til tross for en geografisk nærhet til kontinentet. Det blir feil å sammenligne de to. Man kan fint si at man har vært i Afrika hvis man har vært på Kapp Verde. Man har kanskje ikke fått sett mye av Afrika, men det er en annen sak.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...