Gå til innhold

Hvilken DAB radio er prisgunstig valg? Hvilken har du ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har besøk av eldre, de liker å høre på radio, men jeg har ingen DAB radio, vil ikke bruke allverdens på noe som er i bruk bare et par ganger i året. Hva slags DAB radio kan jeg kjøpe som er ok/god kvalitet / god lyd- stereo så klart  - uten å koste skjorta? 

Anonymkode: 23191...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du trenger å kjøpe DAB radio? Hva med å høre radio via nettet på PC eller mobil? 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har besøk av eldre, de liker å høre på radio, men jeg har ingen DAB radio, vil ikke bruke allverdens på noe som er i bruk bare et par ganger i året. Hva slags DAB radio kan jeg kjøpe som er ok/god kvalitet / god lyd- stereo så klart  - uten å koste skjorta? 

Anonymkode: 23191...9ed

Eldre mennesker liker radioen som den maskinen de alltid har hatt. Men min erfaring er at DAB radioer er noe dritt å håndtere når den kommer ut av sin rette posisjon. Vi har en sak fra Coop Obs, med fjernkontroll den er sånn tålig bra å håndtere når en har kommet inn i det, og en større sak i stua. Den på OBS kostet en tusenlapp da den ble kjøpt, nå ser jeg den på tilbud til 500. Lyden er bra. Fjernkontroll for av/på og lyd opp/ned, men vekkeklokke og alt det andre den kan skilte med, blir ikke brukt. Jeg liker best radio fra mobilen og på ekstern trådløs høytaler. 

Har den eldre pc eller ipad? Der har jeg lært opp et eldre menneske til å finne dabradio, podcast m.m. (Men radioen skal den eldre ha fra radioapparatet når det er nrk lokalsendinger.)

Anonymkode: ab20d...fc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...