AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Jeg og tenåringen min har meldt oss på et kurs. Hun er skole-elev, så jeg betaler selvsagt, men det er ganske dyrt kurs og jeg har ikke veldig god råd. Det står i informasjonsmateriellet at en kan betale for en gang i uka, for 2 ggr i uka eller man kan kjøpe klippekort. Er det frekt å foreslå at jeg betaler for 2 ggr i uka, siden vi er 2 personer ? Det blir nemlig mye billigere enn å betale for 2 personer en gang i uka... (Klippekort er det dyreste alternativet så det er ikke aktuelt) Anonymkode: 4361b...718
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Du får prøve. Anonymkode: 5ee4b...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 Hvis én iskule koster 30 kr, og to iskuler koster 50 kr så kan man ikke betale 50 kr for at de to iskulene skal legges i hvert sitt beger tiltenkt to personer. Da må man betale for en iskule til hver av de på 30 kr. Ofte har bedrifter rimeligere pris for flere eksemplarer/ganger. Dette gjelder da for én kunde som allerede har kjøpt produkt til ordinær vare. Jeg synes det er rart om kursarrangøren synes at dette er greit, med mindre du kjenner vedkommende eller er fast kunde i bedriften. Anonymkode: 5de34...219 15
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis én iskule koster 30 kr, og to iskuler koster 50 kr så kan man ikke betale 50 kr for at de to iskulene skal legges i hvert sitt beger tiltenkt to personer. Da må man betale for en iskule til hver av de på 30 kr. Ofte har bedrifter rimeligere pris for flere eksemplarer/ganger. Dette gjelder da for én kunde som allerede har kjøpt produkt til ordinær vare. Jeg synes det er rart om kursarrangøren synes at dette er greit, med mindre du kjenner vedkommende eller er fast kunde i bedriften. Anonymkode: 5de34...219 Enig. Det blir jo heøt feil å betale for 2 ganger og ikke 2 personer 1 gang. Anonymkode: bdeda...3a5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 Du kan høre om de har familierabatt? Dere er allerede påmeldt, skrev du. Er dette bindende påmelding? I så fall må du kanskje uansett betale for 2 personer. Anonymkode: 8dfac...df0 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og tenåringen min har meldt oss på et kurs. Hun er skole-elev, så jeg betaler selvsagt, men det er ganske dyrt kurs og jeg har ikke veldig god råd. Det står i informasjonsmateriellet at en kan betale for en gang i uka, for 2 ggr i uka eller man kan kjøpe klippekort. Er det frekt å foreslå at jeg betaler for 2 ggr i uka, siden vi er 2 personer ? Det blir nemlig mye billigere enn å betale for 2 personer en gang i uka... (Klippekort er det dyreste alternativet så det er ikke aktuelt) Anonymkode: 4361b...718 Ingen på forumet kan svare deg på hva stedet godtar. Du må snakke med sen dette angår. Vi andre melder oss vanligvis ikke på noe vi ikke kan betale for slik det er ønsket at det blir betalt. Får du ikke lønn eller livsoppholdende inntekt inn på konto en gang i måneden? Da er jo pengesekken den samme og du må stokke pengene slik at de holder til det du har tenkt å betale for hele måneden. Du spør om det er frekt, det er måten folk som regel spør på som gjør spørsmålene frekke, ikke selve spørsmålet. Nøkkelen ligger i kommunikasjon med rette vedkommende. Anonymkode: a8f1e...101 1
Oardnji Skrevet 22. august 2018 #7 Skrevet 22. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Ingen på forumet kan svare deg på hva stedet godtar. Du må snakke med sen dette angår. Vi andre melder oss vanligvis ikke på noe vi ikke kan betale for slik det er ønsket at det blir betalt. Får du ikke lønn eller livsoppholdende inntekt inn på konto en gang i måneden? Da er jo pengesekken den samme og du må stokke pengene slik at de holder til det du har tenkt å betale for hele måneden. Du spør om det er frekt, det er måten folk som regel spør på som gjør spørsmålene frekke, ikke selve spørsmålet. Nøkkelen ligger i kommunikasjon med rette vedkommende. Anonymkode: a8f1e...101 Om man melder seg på for en uke, men for to personer, så er prisen dyrere enn for en person over to uker, så jeg tenker uke nr 2 har en rabatt for å komme tilbake. Det hun vil er å kjøpe to uker for en person, også ta med seg datteren på samme kurs samme dag, så hun får denne uke nr 2 rabatten istedet for å kjøpe to enkelt billetter. Her tror jeg du TS bare må bite i det sure eplet eller la være å ta kurset, da dette egentlig høres utrulig frekt ut. Men, selvfølgelig...er lov å spørre...
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #8 Skrevet 22. august 2018 8 minutter siden, Oardnji skrev: Om man melder seg på for en uke, men for to personer, så er prisen dyrere enn for en person over to uker, så jeg tenker uke nr 2 har en rabatt for å komme tilbake. Det hun vil er å kjøpe to uker for en person, også ta med seg datteren på samme kurs samme dag, så hun får denne uke nr 2 rabatten istedet for å kjøpe to enkelt billetter. Her tror jeg du TS bare må bite i det sure eplet eller la være å ta kurset, da dette egentlig høres utrulig frekt ut. Men, selvfølgelig...er lov å spørre... Aha, det forstår seg. Men nei, den smart tenkte løsningen kan ts glemme og den er frekk. Anonymkode: a8f1e...101 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #9 Skrevet 22. august 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og tenåringen min har meldt oss på et kurs. Hun er skole-elev, så jeg betaler selvsagt, men det er ganske dyrt kurs og jeg har ikke veldig god råd. Det står i informasjonsmateriellet at en kan betale for en gang i uka, for 2 ggr i uka eller man kan kjøpe klippekort. Er det frekt å foreslå at jeg betaler for 2 ggr i uka, siden vi er 2 personer ? Det blir nemlig mye billigere enn å betale for 2 personer en gang i uka... (Klippekort er det dyreste alternativet så det er ikke aktuelt) Anonymkode: 4361b...718 Det er nok ikke slik det fungerer. Hva folk får seg til å tenke ut. Anonymkode: 169b8...6e1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #10 Skrevet 23. august 2018 Ja, det er frekt! Anonymkode: 19a28...adb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #11 Skrevet 23. august 2018 På 21.8.2018 den 23.29, AnonymBruker skrev: Ingen på forumet kan svare deg på hva stedet godtar. Du må snakke med sen dette angår. Vi andre melder oss vanligvis ikke på noe vi ikke kan betale for slik det er ønsket at det blir betalt. Får du ikke lønn eller livsoppholdende inntekt inn på konto en gang i måneden? Da er jo pengesekken den samme og du må stokke pengene slik at de holder til det du har tenkt å betale for hele måneden. Du spør om det er frekt, det er måten folk som regel spør på som gjør spørsmålene frekke, ikke selve spørsmålet. Nøkkelen ligger i kommunikasjon med rette vedkommende. Anonymkode: a8f1e...101 Jeg fant en løsning slik at jeg sparer litt, men uten at det blir frekt! Familierabatt!! det er jo helt vanlig i mange kurssammenhenger ellers (Jeg har selvsagt lønn, og vi lever ikke på sultegrensen, men jeg har fokus på å spare der jeg kan, har blitt hektet på sparing. Men det er klart - det kan gå for langt, så takknemlig for tilbakemeldinger ) TS Anonymkode: 4361b...718 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 23. august 2018 #12 Skrevet 23. august 2018 På 21.8.2018 den 22.57, AnonymBruker skrev: Jeg og tenåringen min har meldt oss på et kurs. Hun er skole-elev, så jeg betaler selvsagt, men det er ganske dyrt kurs og jeg har ikke veldig god råd. Det står i informasjonsmateriellet at en kan betale for en gang i uka, for 2 ggr i uka eller man kan kjøpe klippekort. Er det frekt å foreslå at jeg betaler for 2 ggr i uka, siden vi er 2 personer ? Det blir nemlig mye billigere enn å betale for 2 personer en gang i uka... (Klippekort er det dyreste alternativet så det er ikke aktuelt) Anonymkode: 4361b...718 Spør på en fin måte, det verste som kan skje, er at dere får et nei. Synes det er helt ok å spørre Selv har jeg kunder som noen ganger pruter, er jeg i rett humør og kunden er snill og grei, får de rabatt. Den som intet våger, intet vinner.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #13 Skrevet 23. august 2018 Hvorfor melde seg på et så dyrt kurs at en har problem med å betale det? Anonymkode: 7c191...628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå