Gå til innhold

Klesstørrelser. Er jeg større enn XL? Hva er kriteriene for XL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Cubus og handlet undertøy (tilbud om at man fikk ett plagg gratis dersom man handlet 3 plagg). Jeg kjøpte truser, og tok med meg en slags kombinasjon av sportsbh og vanlig bh på vei mot kassa. Størrelse XL. 

Prøvde den da jeg kom hjem. Fikk ikke presset puppene halvveis inn engang. Og dette var altså XL. Jeg er 1,72 og veier 78 kg. Så ja, jeg er ikke sylslank. Bruker Bh størrelse C85. 

Så i følge Cubus er altså mine pupper ekstremt store (C85) og passer ikke inn i størrelse XL. Hva er jeg da? Smellfeit? 

Anonymkode: 0673e...fa0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Størrelser varierer og det finnes dessverre ingen mal for hva XL skal være. Jeg har klær i alt fra XS til M og alle passer. Kanskje du har store bryster, eller kanskje klesstørrelser er helt på trynet :) Ville ikke mistet nattesøvn av det.

• Liker 12
Skrevet

Som altflyter sier så varierer det veldig fra merke til merke. Det er absolutt ikke uvanlig å passe perfekt inn i M ett sted, for så å måtte gå helt opp i XL i en annen butikk. Forskjellige merker har forskjellige mål de holder seg til, i tillegg så vil de jo ha et eget syn på hvoran et klesplagg skal sitte. Noen liker at klesplagg er trange, andre vil at de skal være løsere, og det er jo også med på å gjøre klesstørrelser ganske varierende.

Anonymkode: 143a9...121

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde iværtfall følt meg smellfeit om jeg måtte brukt XL.

• Liker 3
Skrevet

Er nok mange jenter som betaler en formue for å få XL pupper. Så ville ikke følt meg feit av dette. 

Men jeg bruker F cup. Lurer på hvor mange x’er det hadde vært. 😳 Tror det må være feilmerking hos Cubus. 

Anonymkode: 959cc...9ef

• Liker 4
Skrevet

Da er du ikke en xl lengre men en xxl.

Anonymkode: 8faa0...dc7

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker L i sportsbh, og jeg er slank med små pupper. Så det overrasker meg ikke at andre må opp i XXL uten å være spesielt store.

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på Cubus og handlet undertøy (tilbud om at man fikk ett plagg gratis dersom man handlet 3 plagg). Jeg kjøpte truser, og tok med meg en slags kombinasjon av sportsbh og vanlig bh på vei mot kassa. Størrelse XL. 

Prøvde den da jeg kom hjem. Fikk ikke presset puppene halvveis inn engang. Og dette var altså XL. Jeg er 1,72 og veier 78 kg. Så ja, jeg er ikke sylslank. Bruker Bh størrelse C85. 

Så i følge Cubus er altså mine pupper ekstremt store (C85) og passer ikke inn i størrelse XL. Hva er jeg da? Smellfeit? 

Du er ikke slank («så ja, jeg er ikke sylslank»). BH strl sier ingenting, for alt vi vet bruker du feil. 85 er heller ikke spesielt slankt. 

«Hva er jeg da? Smellfeit?» - vel, fra «din» ikke sylslank til smellfeit finnes det mange ting i mellom. Kraftig feks. 

Anonymkode: 16754...142

• Liker 8
Skrevet

Jeg er 169 cm og veier ca 68 kg. Ser ikke på meg selv som feit, men formfull. Det er mange klær hvor jeg må opp i str. XL om jeg skal føle meg komfortabel. Noen klær er rett og slett små i størrelsene. 

Anonymkode: aad2a...d82

Skrevet

Min erfaring er at sportsbh'er ofte er veldig små i størrelsen. 

Jeg prøver alt av klær før jeg kjøper det, har kjøpt nok klær som ikke passer. Størrelser varier veldig fra butikk til butikk, helt snålt. 

Anonymkode: 1d126...987

• Liker 1
Skrevet

Rart det ikke går an for kleskjedene å samarbeide bittelitt.. Jeg er 167 og på vei ned fra 71 kg. Jeg har flere klær i M, de fleste i L og noen i XL.

Var på utkikk etter en sportsbh og prøvde først en på en sportsbutikk. Den var i M og passet fint, men litt dyr. Gikk da på cubus og fant en i M. Syntes den var litt trang å få på, men de skal jo sitte godt.. Endte med at jeg måtte ta genseren over sportsbhen jeg hadde halvveis på og spørre betjeningen om hjelp.

Og det oppsummerer vel livet mitt ganske greit 🙄

Anonymkode: ceab2...903

• Liker 3
Skrevet

Jeg er IKKE slank, men bruker alikavel alt fra S-XL. Mest Medium, men kommer an på om det er topper, truser eller bukser. Og hvordan det er sydd.

Skulle også ønske de kunne finne en felles standard...

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 1.65, 60 kg. Har knøttsmå pupper. Jeg bruker ikke sportsbh lenger, av den enkle grunn at de er ekstremt ubehagelige å gå med, altfor stramme. 

Anonymkode: e11e1...79f

Skrevet

Som andre sier, det varierer utrolig mye fra kjede til kjede... 
Jeg kan bruke shorts fra HM i str 36, og må opp i XL på Bikbok. 
Det har vært litt fokus på dette de siste årene, for det er jo klart at slikt føles veldig sårt for en god del. 
Drømmen er standardisering av størrelser

Anonymkode: 96136...b14

• Liker 1
Skrevet

Har ikke erfaring med de produkter du nevner, men bruker ellers alt fra M til XL. Jeg er høy og normalvektig (vel, normalvektig pluss).

Skrevet

Det der irriterer meg noe veldig! 

Jeg er 174 og mellom 60-63 kg og L kan bli for lite. Da blir jeg forbanna! Ikke fader om jeg støtter en kleskjede som kaller meg mer enn L, egentlig synes jeg det til og med er for drøyt, en M burde min str være. Konklusjon: klesmerket sin feil, ingenting i veien med deg!!

Anonymkode: cd4e9...916

• Liker 2
Skrevet

Å, dette er så irriterende. Det burde være like mål for samme størrelse uansett kjede og butikk. Jeg er det man kaller "petite", ikke kjempetynn, men lav og smal. XS kan være trangt eller sekkete på meg alt ettersom. Og enkelte kjeder tilbyr ikke mindre størrelser enn S eller 36. Flaut å handle i barneavdelingen fordi man ikke passer inn i butikkenes normalitetskonsept.

Anonymkode: 3bc42...3ee

• Liker 1
Skrevet
På 21.8.2018 den 21.45, AnonymBruker skrev:

Hva lurer du på her? Hvis du lurer på om kroppen din er fin, må du se deg i speilet.

Anonymkode: abacd...fff

• Liker 1
Skrevet
På 23.8.2018 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Hva lurer du på her? Hvis du lurer på om kroppen din er fin, må du se deg i speilet.

Anonymkode: abacd...fff

Er jeg større enn XL? Hva er kriteriene for XL?

Lurer på om det er flere som stusser over merkingen og størrelsene. 

= Ja det er flere som stusser. Merkingen er helt marginal! 

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell fra merke til merke og ja det irriterer meg grenseløst at de ikke kan ha en standard mal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...