Gå til innhold

Lage trykk av et originalt maleri

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg maler og skulle gjerne hatt en måte å få orginalmalriet avbildet på papir. Derfor trenger jeg tips og erfaringer fra andre som har fått lagd slike rekonstruksjoner.

Ser at bildene ofte scannes eller fotograferer og de deretter bruker gicleé og jetprint for å få bildet i papirform. Noen som har erfaring med dette, eller liknende? 

Endret av Baretenker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1214910-lage-trykk-av-et-originalt-maleri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Baretenker skrev:

Hei! 

Jeg maler og skulle gjerne hatt en måte å få orginalmalriet avbildet på papir. Derfor trenger jeg tips og erfaringer fra andre som har fått lagd slike rekonstruksjoner.

Ser at bildene ofte scannes eller fotograferer og de deretter bruker gicleé og jetprint for å få bildet i papirform. Noen som har erfaring med dette, eller liknende? 

Har du tilgang på et lysbord, kan du bruke det til å tegne av motivet med, om du legger en kopi av originalbildet under.

Anonymkode: 6e594...322

• Liker 1

Hei igjen! Jeg har ikke lysbord, men poenget et heller ikke å rekonstruere bildet manuelt. Jeg ønsker en/flere kopier av originalmaleriet som jeg kan ramme inn, men er usikker på hvor mye det koster og hvor jeg skal henvende meg. 

• Liker 1

Annonse

1 minutt siden, Baretenker skrev:

Hei igjen! Jeg har ikke lysbord, men poenget et heller ikke å rekonstruere bildet manuelt. Jeg ønsker en/flere kopier av originalmaleriet som jeg kan ramme inn, men er usikker på hvor mye det koster og hvor jeg skal henvende meg. 

Har du tilgang på originalmaleriet? I så fall kan du fotografere det og deretter få det skrevet ut på Japan Photo el.l.. De skriver også ut bilder på lerret.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du tilgang på originalmaleriet? I så fall kan du fotografere det og deretter få det skrevet ut på Japan Photo el.l.. De skriver også ut bilder på lerret.

Det har jeg men har ikke kamera, så får ikke tatt bilde selv. 

Akkurat nå, Baretenker skrev:

Det har jeg men har ikke kamera, så får ikke tatt bilde selv. 

Kan du høre med en fotoklubb (om det finnes i din by) omnoen der vil gjøre det for deg? Evt  kan du poste en tråd på Foto.no og høre om noen vil hjelpe deg.

• Liker 1
Akkurat nå, Baretenker skrev:

Jeg tror jeg ringer dem i morgen. Takk hjelpen

Bare hyggelig :) Om du har en fotobutikk der du bor, kan du også spørre betjeningen om en av de er fotografer og om de kan fotografere bildet for deg.

Annonse

Avfotografering av kunst må gjøres skikkelig. Det finnes fotografer som gjør dette, ikke kast bort penger på den lokale fotosjappa hvis de ikke vet hva de gjør.

Jeg ville hørt med Allkopi de er proffe og løser det meste, men det kan bli over ditt budsjett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...