AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Hei! Jeg bor på et veldig lite sted, som sliter veldig med rekrutteringen i helsevesenet. Jeg pendler 1,5 time hver vei for å jobbe på et sykehus, stedet jeg bor på har sykehjem. Lederen ved dette sykehjemmet har ringt meg fem ganger personlig for å spør om ikke jeg kan være så snill å komme å jobbe der, de er desperate etter folk. Min svigermor (som jobber samme sted) har blitt spurt utallige ganger om ikke hun kan prøve å overtale meg (noe hun også har prøvd på). For å være ærlig er jeg ganske klar for å avslutte pendlingen, men har aldri vært særlig interessert i å jobbe på sykehjem pga tøffe turnusordninger og mye ansvar. Nå har jeg derimot fått en del år på ræva, og syns jobben virker spennende. Jeg er likevel veldig ambivalent. Jeg syns jeg har en drømmeturnus på sykehuset hvor jeg jobber, i tillegg til at jeg selvfølgelig elsker jobben. Men, pendlingen tærer på familielivet og energien (spesielt om vinteren med dårlig brøyting, glatte veier, mye vilt langs veien, mye ras etc - er veldig slitsom strekning å kjøre). Spørsmålet er, hvis jeg skal gå for denne jobben - hvor langt kan jeg tøye strikken i forhandlingene? Hvor mye kan jeg krangle på turnus, og lønn? Jeg vet at kommunen har god råd, går i stort overskudd hvert år og har et stort budsjett med mye luksus innen helse. Sistnevnte er også en av gulrøttene mine, da jeg holder på å bli hodegal av all sparingen på sykehuset. Sykehjemmet har egne kokker som serverer fersk, hjemmelaget mat hver eneste dag til alle måltid, de har god bemanning, god tid til pasientene etc fordi kommunen har så mye penger. Men som sagt - hvor hardt kan jeg forhandle? Jeg vil jo tro de er ganske desperat etter arbeidskraft siden avd.leder (som jeg forøvrig ikke kjenner fra før) personlig har ringt meg og tilbudt stilling. Kan jeg krangle på færre helger, f.eks? Vet at de har ordning med hjemmevakt for sykepleiere om nettene, og litt sånt. Og lønn, hvor høyt kan jeg legge meg over tariff? Anonymkode: b1752...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg krangle på færre helger, f.eks? Anonymkode: b1752...dfc Det kan du! Men da kan du også bare glede deg til reaksjonene fra de inngrodde gamle kjerringene som jobber på sykehjemmet fra før... Anonymkode: 81d36...365 2
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 Hehehehe aukra? Anonymkode: af33e...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 Tja, kan du ikke bare ringe denne lederen og spørre om lønnen da? Og si du kun er interessert dersom du går opp i lønn og får jobbe færre ubekvemme vakter, f. eks? Anonymkode: ff203...5d9
chi Skrevet 22. august 2018 #5 Skrevet 22. august 2018 Si at du har tenkt litt på det, og det virker mer attraktivt nå enn før. Om de kan strekke seg til en lønn på xxx kroner og ordne en turnus (her må du putte inn hvor mye helg du vil jobbe) så blir du mer interessert i å jobbe der. Tenker det er greit å være tydelig på hva du ønsker, men formidle det på en hyggelig måte.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #6 Skrevet 23. august 2018 Krev startlønn på full ansiennitet! Og at du vil ha en ønsketurnus med f.eks flest dagvakter om det er det du ønsker 😊 Anonymkode: 67630...3b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå