Gå til innhold

Hjelp, dørskilt!

Tullerusk

Anbefalte innlegg

Er det noen som har en god ide til hva jeg kan lage som dørskilt?

Har lyst til å ha ett litt orginalt ett, ikke et sånt vanlig som alle andre har.

Vi bor i blokk, så vi har inngangen innendørs.

Vi har to barn og er to voksne.....

Håper noen av dere er litt mere kreative, enn det jeg er... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe som er veldig stilig er å lage et maritimt dørskilt. Ta en tur ved sjøen og let etter ting du kan bruke.

Selv fant jeg forrige uke et stort stykke med drivved, masse skjell og pinner. Har planer om å bruke pinnene til å lage etternavnet vårt på den store pinnen med drivved. Dette er kjempestilig, men siden vi skal ha det på et brunt hus blir det nok desverre litt anonymt.

Ellers kan man lage masse fint i cernit. Eller man kan bruke småtreknapper å lage hoder til alle de som bor der, og så lime dem på en malt fjøl. Det finnes uendelig mange muligheter. Bruk fantasien og ta i bruk noen hobbybøker som inspirasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det skal henge inne i en oppgang har du masse muligheter.

Lag et fint et av trolldeig, mal med vannfarge eller hobbymaling.

Her har du uendelige muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men alle disse tingene er så vanlige, klart jeg kan jo lage noe skikkelig kreativt her også da....

Men jeg har lyst på noe skikkelig spesielt/lekkert, som ikke så mange har!

Tusen takk iallefall. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil være kreativ er det jo opp til deg. det å være kreativ er jo nettopp å komme på ideene selv.

Bruk øynene og se deg om etter ting og tang.. ikke se ting sånn de er, men sånn de kan bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg malte på rekved en trollefamilie og skrev navnene til husets beboere over trollene.Da kan du åsså pynnte med skjell,kvister o.l.

Koselig! :wink:

Ellers har jeg malt på skifer-blokker, åsså der en trollefamilie, med "velkommen til oss"over bildet.

Du kan åsså få saget ut forskjellige figurer dere liker, male dem og henge de på døra, her igjen valgte jeg Troll som jeg monterte skinn-haler på(tynne skinnremser), og bant dem fast i hverandre, veldig vellykket.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kamskjell som jeg fylte med gips, slik at det skulle bli litt tyngde på de, og som jeg har malt og skrevet navn på. -Et skjell til hver person. Synes egentlig de er ganske søte.

Forøvrig funker trolldeig veldig dårlig ute. -Trekker til seg vann og smuldrer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv i oppgang, og fant ut at døra med en liten hvit papirlapp å FOR kjedelig ut... Så jeg klippet ut bokstaver av farget papp, kun etternavnet vårt i første omgang, og satte dem fast loddrett nedover døra ved siden av låsene. Ganske store bokstaver i mange forskjellige farger, de samme fargene som på møblene rett innafor døra! (har et litt fargerikt hjem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...