Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye bruker dere studenter på mat pr måned? 

Anonymkode: c9c13...f60

Skrevet

I dag bruker jeg nok rundt 3500. Inne i det ligger det en del utemat, take-away, snacks osv, men ikke alkohol. Alle måltider skal være komplette, med andre ord, ingen rene nuddelmiddager o.l. Har tidligere vært nede i 2000-2500 på "sparemodus". 

Anonymkode: 3f774...49d

Skrevet

3000 kr. 

Spiser kjøtt, kylling, fisk. Skal også sies at jeg er mannfolk på 110 kg, som aktivt trener.

Kommer sikkert til å få et par svar fra "sjokkerte" studenter som klarer seg på 1000 kr i mnd, og bare spiser bønner og ris - men jeg vil si at 2500 kr - 3000 kr er ganske normalt budsjett. Jeg kunne sikkert ha spist for det dobbelte.

Anonymkode: 62afb...fbd

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å handle mat for ca. 300,- i uka, og det går som regel greit, dvs. ca. 1200,- i mnd. Da regner jeg ikke med mat jeg kjøper ute. Kunne helt klart greid å brukt mye mer på mat om jeg hadde lagt mat med flere ingredienser, men om jeg kjøper inn alt for mye får jeg problemer med å spise det opp før det blir gammelt. Da handler jeg alltid melk, brød, pålegg, frukt, grønnsaker og div. kjøtt og fisk til middag. Kjøtt og fisk kjøper jeg som regel i små pakninger pga. lite fryserplass, men det er vel mer økonomisk i lengden å kjøpe i større kvanta. Tørrvarer som pasta, ris, knekkebrød, krydder, mel/gryn kjøper jeg litt etter hvert som det blir tomt, sånn at jeg alltid har i skapene. 

Nå skal det sies at jeg er glad i å lage mat, så de gangene jeg får lyst til å lage et skikkelig herremåltid til middag kan det bli en god del mer enn 300 kr når jeg kommer til kassa. 

Anonymkode: 6073f...bf5

Skrevet

Jeg og samboeren min klarer oss på ca 2000 i mnd, men vi bor sånn at vi enkelt kan handle over svenskegrensa. Sparer en del på mat (særlig kjøtt) da

Anonymkode: 7f428...4e5

Skrevet

Tror jeg ligger på 1500-2500 i måneden. Jeg trener aktivt, og spiser ganske sunt (ikke halvfabrikata) pga et par matallergier. Kjøper på tilbud og fyller frysen, og kaster ikke rester, det hjelper veldig :) Har alltid med niste, spiser veldig sjeldent ute.

Anonymkode: 06cd7...b45

Skrevet

Brukte mellom 1500-3000

Gjest Linaria
Skrevet

Pleide å bruke 1500 - 2000. Spiste mye grønnsaker. Kjøpte store pakker med Rema 1000-kylling og spredte det over uka, og ellers var det billige ingredienser. Bruker ca. det samme nå, men bor i UK så får mer mat for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...