AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Jeg har en stilling som kan minne om å være en mellomleder. Det innebærer at jeg noen ganger må informere om upopulære avgjørelser fra ledelsens side, og på den andre at jeg må formidle de jeg leder, sine synspunkter. Hvor på skalaen min sympati ligger mest, kan variere. Siden jeg ser sakene fra begge sider, er den gjerne et sted på midten. Ofte føler jeg meg litt fanget mellom barken og veden, og noen ganger neste litt hyklersk fordi jeg "støtter" begge sidene. Er det noen i tilsvarende stillinger som har noen gode triks for å håndtere slike situasjoner? Anonymkode: bdb06...ad7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #2 Skrevet 22. august 2018 Kommer jo helt an på hva "stilling som kan minne om å være en mellomleder innebærer". Er det noen form for personalansvar? Har du noen form for styringsrett over de du leder? Anonymkode: 5c455...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #3 Skrevet 22. august 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer jo helt an på hva "stilling som kan minne om å være en mellomleder innebærer". Er det noen form for personalansvar? Har du noen form for styringsrett over de du leder? Anonymkode: 5c455...7eb Jeg har ikke personalansvar, men styringsrett. Anonymkode: bdb06...ad7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #4 Skrevet 22. august 2018 Til syvende og sist er det ledelsen som bestemmer, og som mellomleder må du alltid være lojal ovenfor beslutninger de har tatt når du kommuniserer med medarbeiderne dine. Det betyr ikke at du ikke kan være uenig, men de kampene må du ta med ledelsen i rett fora, og i forkant av beslutning, og ikke foran medarbeiderne. Du kan selvsagt også si at du forstår medarbeiderne, men du må likevel klare å kommunisere hva beslutninger er - og hvorfor. Største fella man kan gå i som leder er å være vinglete og utydelig. Så lytt, vis gjerne forståelse - men vær konsekvent i budskapet og ta kamper og eventuelle omkamper i rett fora. Anonymkode: b27b6...241 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå