AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Hei! Studerer pedagogikk Ved UiO (bachelor første året) ønsker å ta et enkeltemne ved siden av (Arabisk), det står at jeg ikke har studierett til emne. Noen som bet hvorfor? Anonymkode: e91b5...55f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Er vel fordi emnet er adgangsbegrenset. Det kan jo f.eks være at det ikke er ubegrenset med ressurser tilgjengelig til å tilby undervisning til alle som ønsker det. Anonymkode: 7d33a...b1d
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 Som regel må du søke semesteret før for å ta enkeltemner du ikke har studierett på, ved UiT er vel fristen vår 1 Juni (for Høst) og 1 Desember (Vår). MEN! Noen ganger så er det ikke verre enn at du ringer studieveiledere for fakultetet det gjelder, og forklarer situasjonen din. Personlig har jeg tatt flere enkeltemner, der jeg fikk studierett etter en kort samtale. Det hjelper selvfølgelig at studiene er åpne, og ikke har noen spesiell begrensing på plasser. Anonymkode: 95597...e02
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 Jeg hadde samme problemet for et par uker siden, men tok bare kontakt med min skoles ansvarlige for enkeltemner og h*n la meg inn i emnet Anonymkode: 59612...7da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå