Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som vet om en veileder må ha kurs eller holder det å bare være helsefagarbeider når du skal være veileder for en lærling?

Anonymkode: c63c1...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder at du er autorisert helsefagarbeider.

Anonymkode: ff373...990

• Liker 1
Skrevet

Vi bør vel ha et kurs, og det finnes kurs for veiledere, men det er nok ofte helsefagarbedere uten kurs som veileder. Har selv hatt med lærlinger ved flere anledninger, da det jo sjeldent er 100% ansatte innen sektoren må lærlingen bli med flere enn sin veileder.  

Anonymkode: f8df4...449

Skrevet

Takk for svar. Så en som har kun vært autorisert helsefagarbeider i 1 år kan være veileder?

Skrevet
Akkurat nå, Damla skrev:

Takk for svar. Så en som har kun vært autorisert helsefagarbeider i 1 år kan være veileder?

Tror faktisk de er de este da de akkurat selv har vært igjennom hele linja. Er mye jeg som har hatt fagbrev i ørten år har glemt om hvordan man bør gjøre ting i henhold til læreboka. For tenker man gjennom så gjør man småfeil i henhold til læreplan titt og ofte. Og de feilene bør vi i såfall ikke lære videre.

Skal jeg ha med lærling så begynner jeg på jobb før bare for å lese meg opp, slik jeg vidreformidler rett info.

Anonymkode: f8df4...449

Skrevet
På 21.8.2018 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Hei. Er det noen som vet om en veileder må ha kurs eller holder det å bare være helsefagarbeider når du skal være veileder for en lærling?

Anonymkode: c63c1...d96

Ja, blir vel nesten det samme som en sykepleier som skal ha sykepleierstudenter i praksis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...