Gå til innhold

Barnet viser ikke glede når jeg henter i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får så vondt i mammahjertet mitt, er hun ikke glad i meg? Savner hun meg ikke?

Datteren min begynte i barnehage for litt over 2 uker siden, 10 mnd gammel...

Flere som har opplevd dette å er det vanlig?

Hun smiler noen ganger men idag fikk jeg ingen reaksjon overhode, hun gråt første dagen etter jeg var borte i 10 minutt når dem satt å spiste men thats it.. 

Anonymkode: 93992...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår var eldre, men det tok over 2 uker før det ble et typisk mønster med gråting når vi gikk og tydelig gjensynsglede. Da ble det til gjengjeld gråting i over 2 mnd før barnet var helt komfortabel og skjønte adskillelsen. I begynnelsen tror jeg ikke barnet helt skjønte at vi ble borte litt lenge når vi sa hadet. Barnet hadde aldri vært borte fra oss. Kommer løpende og stråler når vi kommer nå og kjærlighetserklæringene kommer på løpende bånd☺

Anonymkode: d7c5b...f60

• Liker 1
Skrevet

Ikke ønsk at hun savner deg! Gled deg over at hun trives i barnehagen istedet. 

Ingen kan erstatte mor. Punktum. Men du skal ikke gå rundt å ønske at barnet ditt gråter. Ingen av mine barn gråter når jeg leverer. ( eller henter for den saks skyld) jeg tar det som et stort kvalitetstegn hos barnehagen som klarer å trygge barna mine mens jeg er på jobb. Eldste starta da han var ett, men minste da hun var 9 mnd. Barnehagen har gitt de trygghet fra dag én, og det er jeg veldig takknemlig for.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, atropos skrev:

Ikke ønsk at hun savner deg! Gled deg over at hun trives i barnehagen istedet. 

Ingen kan erstatte mor. Punktum. Men du skal ikke gå rundt å ønske at barnet ditt gråter. Ingen av mine barn gråter når jeg leverer. ( eller henter for den saks skyld) jeg tar det som et stort kvalitetstegn hos barnehagen som klarer å trygge barna mine mens jeg er på jobb. Eldste starta da han var ett, men minste da hun var 9 mnd. Barnehagen har gitt de trygghet fra dag én, og det er jeg veldig takknemlig for.

ja.. :(  ønsker ikke at hun gråter selvfølgelig men har lest meg frem til at barnet gråter når det har savnet deg å det er jo en bra ting.. så lurer av og til på om hun i det hele tatt er glad i meg. jeg savner hun stort sett hele dagen.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja.. :(  ønsker ikke at hun gråter selvfølgelig men har lest meg frem til at barnet gråter når det har savnet deg å det er jo en bra ting.. så lurer av og til på om hun i det hele tatt er glad i meg. jeg savner hun stort sett hele dagen.

Barn lever her og nå. Ja, hun savner deg nok, men pga alder er hun lettere å avlede enn en bekymret mor ;) og hvis hun ikke gråter når du henter henne så kan det like gjerne være den samme «her og nå» mentaliteten. Litt «oi, der var mamma igjen ja». Det er helt normalt, særlig med de aller minste.

• Liker 3
Skrevet
På 21.8.2018 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Ellers har dere lyktes med en god tilvenning slik at hun er trygg på å bli igjen uten deg en stund :) Men 10 mnd er tidlig. Så tidlig at spsm er vel heller hvor mye hun forstår.. Jeg tenker litt "bare vent, reaksjon kommer nok", på et eller annet vis iaf. Noen viser det mest ved å bli klengete på hjemmebane i stedet, og ofte tar det litt tid før det går opp for de små at det er en permanent løsning dette greiene her. Men skulle alt bare gå på skinner så vær bare glad hun trives og er trygg i barnehagen, det motsatte er så mye vanskeligere.

• Liker 1
Skrevet

Så små barn knytter seg nærmest til de som er tilstede og dekker deres primærbehov de timene i døgnet barna er våkne. Min (da ettåring) gråt og klamret seg fast til den ene ansatte i barnehagen opptil flere ganger ved henting. 

Trist, men litt forståelig også. Barna er for det første trygge og har det bra i barnehagen, der de oppholder seg omtrent fra de våkner og til de skal hjem, spise mat og legge seg igjen.

Når de blir litt eldre endres dette :) Hvertfall gjorde det det her.

Anonymkode: d7311...37f

• Liker 2
Skrevet
På 21.8.2018 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Får så vondt i mammahjertet mitt, er hun ikke glad i meg? Savner hun meg ikke?

Datteren min begynte i barnehage for litt over 2 uker siden, 10 mnd gammel...

Flere som har opplevd dette å er det vanlig?

Hun smiler noen ganger men idag fikk jeg ingen reaksjon overhode, hun gråt første dagen etter jeg var borte i 10 minutt når dem satt å spiste men thats it.. 

Da har barnet det godt i barnehagen, noe du skal glede deg over. Hadde barnet grått når det ble levert og vært overlykkelig over å få komme ut av barnehagen, da hadde du hatt god grunn til bekymring og hjertesmerte.

Anonymkode: eb31c...2ab

Skrevet

En ti måneder gammel baby vet ikke hva savn er. Når du leverer henne i barnehagen er du i hennes hodet borte for alltid, hennes omsorgspersoner er nå de barnehageansatte. Når du plutselig kommer tilbake må hun omstille seg og vet ikke helt hvordan hun skal reagere.

Slutt å behandle barn som venner eller kjærester. Babyer har en helt egen virkelighet.

Anonymkode: 4f28d...efb

• Liker 4
Skrevet

Seriøs, for noen tull og ta deg sammen ts.  Være glad at hun trives i barnehagen - ja, det er sikkert fordi hun er ikke glad og hater deg! (se hvor dumt dette høres ut) 🙄

Anonymkode: e3dad...962

• Liker 1
Skrevet

Hun er 10 mnd og forstår ikke det som skjer. Hun lever i nuet og i "ute av syn, ute av sinn". For å "overleve" knytter babyer seg til de som er der og da. Derfor er det stor forskjell på en baby på 10 mnd og en på 1,5 år f.eks. 

Anonymkode: 80877...f5c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...