Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I forbindelse med opptaket til studier så har jeg stussa litt på hva jeg vil studere. Jeg vurderer vernepleie siden jeg tror jeg passer veldig godt til det. En ting som bekymrer meg litt er turnus arbeidet. Jeg håper å stifte familie en gang i fremtiden, og har hørt at turnus i den grad kan være veldig vanskelig, og vernepleiere har turnus ordning. Lurte derfor på om noen har noe erfaring med å jobbe som vernepleier og turnusen forbindet med dette. Er det vanskelig å finne en jobb som er i hovedsak dagtid arbeid og jobber dere ofte høytider (julaften osv).

Siden vernepleie kan være så forskjellig fra jobb til jobb så hadde det vært herlig med flere forskjellige perspektiver. På forhånd takk!

Anonymkode: 9b3ca...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i bofellesskap. Vanlig turnus. Dvs. Jeg har vel i snitt 2 seinvakter og 3 dagvakter i uken. Har hver tredje helg. Til jul og påske blir det laget egne turnuser. Noen helligdager må man jobbe. Men om jeg jobbet julaften i fjor, har jeg rett på julaften fri i år f.eks. Vi har ikke lov å ta ferie på helligdager. Veldig mange bofellesskap har begynt med langvakter i helgene (12 timer). Og da jobber de hver fjerde helg. Min arbeidsplass har ikke det enda, men vi skal se på det nå i høst. Det finnes muligheter for kun dagjobb. Da tenker jeg på dagsenter. De fri hver helg og alle høytider. Det er vanlig for vernepleiere å jobbe på dagsenter, så det kunne kanskje vært noe for deg. Man tjener dog ikke like mye. Da man ikke har helgetillegg eller kveldstillegg.

Anonymkode: 6fbd2...49d

Skrevet

Man kan som hun over her sier jobbe på dagsenter og dermed slippe turnus. Flere jeg kjenner jobber også på skole og i barnehager med oppfølging av barn med spesielle behov.

Selv jobber jeg turnus med langvaktsordning. Dvs jeg har noen dager med lange vakter (13t) og noen dagvakter. Dette blir såklart kompensert med mer fri + at vi jobber hver 4. helg i stedet for hver 3.  Har familie og dette går helt fint, mannen tar barna når jeg er på jobb om kveldene noe som har gjort at de har fått et helt spesielt sterkt bånd 🙂

Anonymkode: 2c74f...572

Skrevet

Ja det er vanskelig. Er selv vernepleier og har to barn. Er ett helvete. 

Anonymkode: 96c84...7e3

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 22.8.2018 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanskelig. Er selv vernepleier og har to barn. Er ett helvete. 

Anonymkode: 96c84...7e3

Litt gammelt innlegg, men vil du utdype på hvilken måte det er vanskelig?

Anonymkode: b1809...b32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...