Gå til innhold

Dre med døtre (eller kanskje også sønner?) på VGS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tvinger dere dem til å gå med sekk? Jeg er så luta lei av denne diskusjonen. Datteren min bærer seg skakk på alle bøkene sine i en pen sideveske. Jeg blir helt dårlig av å se på det! Hun har det siste året fått ikke mindre enn 3 sekker, men nei, det skal hun ikke ha. Hun skal gå og bære på seg en prolaps i kul veske 😩

Anonymkode: 24002...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La hun gjøre som hun vil! du kan ikke tvinge henne til å bruke sekk dersom hun ikke vil det! hun er gammel nok til å finne ut av sånne ting selv! Har hun vondt i ryggen forresten? har hun det er det en annen sak, men så lenge hun klarer det fint ser jeg ikke noe grunn til at du skal tvinge henne til å bruke en ryggsekk! Velg dine kamper med omhu! snart er hun ute av redet!

Anonymkode: 6f566...1eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre henne hva som er viktigst av god ergonomi eller det å se pen ut 😝😝 Neida, fra spøk til alvor.

Jeg er jente og brukte skolesekk gjennom hele videregående. Ble aldri tvunget, men det var et valg jeg tok selv. Nå studerer jeg, og de aller fleste bruker faktisk sekk (både jenter og gutter).

Anonymkode: f05ee...3ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tvinger ikke min datter til å gå med sekk. Hun er 16 år og gammel nok til å bestemme sånt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går min 17 år gamle datter med sekk, det gjør flertallet av jentene på videregående her. Er bare de dagene de ikke har bøker, hun eventuelt bruker veske. Men på den alderen hun er nå, så er det ikke lett å skulle tvinge de til noe. 

Anonymkode: c3351...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hun gammel nok til å bestemme selv.

Anonymkode: 729d1...8f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlig Talt. Man bør skjønne at makt ikke vil fungere uansett. Velg dine kamper.

Så får hun litt vondt i ryggen da...? Det er hennes rygg. Hva skal hun lære av om hun ikke for erfare noe så enkelt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bruker sekk men om de vil bruke veske (typ Adidas ol) er det helt ok. Det er viktigere at de kommer seg på skolen enn hva de velger å ha bøkene i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får velge selv. De har ikke så mange bøker å bære på. Min har skap på skolen.

Så min bruker aldri sekk. Jeg hadde aldri orket å ta den kampen. 

jeg ble tvunget til å gå med sekk... Følte meg så teit, så prøvde å være kul å ha den på bare ene skulderen... Kunne heller ha gått med veska jeg ville ha, ha den på skrå og da er det ikke så ille...

la hun slite seg ut... Det er hennes rygg, hennes nakke... Går nok bra :)  

Anonymkode: 8ac1c...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ungdommer flest er ikke klar over hvor forferdelig det er å ha ryggplager, så jeg synes det er bra at TS oppfordrer datteren til å bruke sekk selv om det er datterens rygg, nakke og skuldre. 

Anonymkode: 27b2a...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får velge selv, men vet at vi foretrekker at hun går med sekk. Hun har uansett bøkene i skapet på skolen, så hun bærer ikke tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tvinger dere dem til å gå med sekk? Jeg er så luta lei av denne diskusjonen. Datteren min bærer seg skakk på alle bøkene sine i en pen sideveske. Jeg blir helt dårlig av å se på det! Hun har det siste året fått ikke mindre enn 3 sekker, men nei, det skal hun ikke ha. Hun skal gå og bære på seg en prolaps i kul veske 😩

Anonymkode: 24002...efa

Hun er for gammel til at mamma kan bestemme. At hun bærer seg skakk hjelper ikke når det er den typen skolebokbæring hun kan akseptere. Hva bruker venninnene hennes? Det er nemlig det vesentlige når man ikke vil skille seg ut, eller er opptatt av å vise frem sine pene vesker.

Anonymkode: 2471f...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan oppfordre, men ikke tvinge. Det kommer det ikke noe godt ut av. 

Når jeg gikk på vgs så var de sekkene som bare hadde en stropp på tvers, med borrelås, veldig kult. Og sidevesker. Så det var det de fleste gikk med. Det gikk bra med ryggen min ihvertfall, selv om jeg slet med meg mange bøker i en veske i flere år. 

Velg dine kamper sier nå jeg. Kommer sjeldent noe positivt av å tvinge tenåringer til å gå med noe de ikke vil. 

Anonymkode: c9d1d...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en stesønn som heller ikke bruker sekk. Han insisterer på å bruke pose. En gammel Rema 1000 pose.

Ingen helsefare her, så han får gjøre som han vil. Men hadde det vært helsefare inne i bildet hadde jeg satt ned foten. Hun kan vel gå med både sekk og veske.

Anonymkode: 90c9e...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...