Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to jenter fra før som også har gamle navn, og prøver å finne navn til lillebror. Det eneste vi er enige om er pent er Henry, men jeg er nesten redd for at det er for gammelt/sjeldent/traust. Samtidig er det jo veldig internasjonalt og jeg synes det er pent. Hva hadde du tenkt/syntes om Henry på en liten gutt?

Anonymkode: f8548...d32

Skrevet

I Norge med norske foreldre, hadde jeg synes rart at de ikke sa Henrik. 

• Liker 3
Skrevet

Henry er ikke det verste navnet.....synes enkelte skal liksom være så "fancy", men Henry er fint!

Anonymkode: 8eb27...b3e

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg liker det, en flott balanse i å være annerledes uten å dikte opp navn som ikke finnes.

Skrevet

Siden både far og farfar hadde det som mellomnavn   --->   liker.  Det passet i hverfall bra på dem.

Skrevet
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

I Norge med norske foreldre, hadde jeg synes rart at de ikke sa Henrik. 

Vi har vurdert Henrik også, men det liker vi egentlig ikke. Henry er jo et vanlig mannsnavn i norge blant noe eldre generasjoner, til tross for at det ikke er et norsk navn opprinnelig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er et pent navn - bestefaren min het det. Om jeg selv får en sønn har jeg kjempelyst til å kalle ham Henry. 

Anonymkode: c72bb...79f

• Liker 2
Skrevet

Ser for meg en cowboy 😄 men det er jo langt fra det verste. Litt tøft navn. Kjenner en eldre kar som heter det, og han er litt sånn cowboy, og kjempe snill, og litt original. En som alle liker. Gode assosiasjoner til navnet.

Anonymkode: 6a035...e73

• Liker 1
Skrevet

Fint navn!  Liker det. 

Skrevet

Det er et navn som blir mer og mer vanlig. Kjenner en Henry på 4 år og har et vennepar som skal ha barn nå i oktober. Han skal også hete Henry.

Anonymkode: 0c9dd...9cb

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har to jenter fra før som også har gamle navn, og prøver å finne navn til lillebror. Det eneste vi er enige om er pent er Henry, men jeg er nesten redd for at det er for gammelt/sjeldent/traust. Samtidig er det jo veldig internasjonalt og jeg synes det er pent. Hva hadde du tenkt/syntes om Henry på en liten gutt?

I likhet med Adolf er det i utgangspunktet et helt greit navn. Men:

https://no.wikipedia.org/wiki/Henry_Rinnan

"Rinnan ble blant annet dømt for 13 mord."

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Skrevet

Synes det er kjempekult! Kjenner ei med to sønner som heter Scott og Henry, passer så bra😊

Skrevet

Tommel opp👍🏼

Skrevet

Knallfint! Kunne brukt det selv 

Skrevet

Når jeg tenker Henry, så er det enten gubbe i 70-åra, eller en seriemorder. 

Anonymkode: f9faf...1f4

• Liker 1
Skrevet

Kult, har en liten knert i familien som heter det. :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg tenker Henry, så er det enten gubbe i 70-åra, eller en seriemorder. 

Da er det bra at de flest oppegående mennesker ikke har din tankegang, de kunne jo kalt gutten Enrique fordi det høres så kontinentalt ut.

Jeg tror at navnet Henry er lite brukt i Norge de siste 70 årene p.g.a en viss fyr med etternavnet Rinnan.

Kansje det er på tide å ta navnet tilbake.

Anonymkode: 04d0f...aac

• Liker 2
Skrevet

Det er også et erketypisk "gubbenavn" i Nord-Norge, vanligvis i kombinasjon med annet navn. 

Jan Henry 

Paul Henry 

Roy Henry 

osv.

Gjest Belle âme
Skrevet

Liker Henry mykje bedre enn Henrik :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...