Gå til innhold

Når er det egentlig normalt iløpet av dating å fortelle om kroniske plager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det egentlig normalt iløpet av dating å fortelle om kroniske plager, spesielt de som gjør et normalt sex liv vanskeligere? Var ikke sikker på hvor dette passet hen så prøver begge

Har blitt god kjent med en kvinne via tinder og vi har siden begynt å snape, skype og chatte på messenger i  nesten en måned nå. Hun bor to timer unna, så har hun en sønn i tillegg derfor har vi ikke kunnet møtes å hatt en date men sønnen skal nå bo primært hos faren i 1 mnd (de bytter det slik at han er en mnd hos hver og kommer til den andre på helgene). 

Jeg hadde maks uflaks i livet, når jeg var 21 fikk jeg kreft både i prostataen og tarmen. Jeg er nå vært kreft fri i 7 år men det var et ekstremt tøft år og selv om operasjonen var vellykket har jeg et to arr innvendig som skaper smerter hele tiden. En av disse påvirker meg slik at det skjer ikke hver gang, men vil si 50% av gangene jeg har orgasme så må jeg ligge i mini jazzuien min i ca en time fordi det er det eneste som hjelper på smertene jeg får.

Hele behandlingen gjorde også at jeg lever med kroniske smerter så fikk bare jobbet i et par år før jeg ble ufør når jeg var 23. Jeg har selvfølgelig måttet forklare hvorfor jeg ikke er i arbeid slik at hun ikke skulle få feil inntrykk, hun vet de daglige smertene jeg går igjennom tar så mye at jeg kan bare fokusere på å leve et så normalt sunt liv som mulig. Trener 1-2 timer hver dag hvor jeg gjør ting som ikke tar for mye på kroppen men samtidig holder meg i form slik at jeg klarer å gjøre det meste på egenhånd, selv om det iblant er dager hvor jeg har så vondt at jeg trenger hjelp med en del daglige vanlige ting fra pleierne og de gir meg sprøyte når jeg raser som aller verst. 

Hun har akseptert at livet mitt er begrenset, men jeg har vært redd for å fortelle henne om at jeg ikke vet hvordan sex vil gå. Jeg klarer forsatt å få ereksjon om jeg er kåt, og selv om det er sjeldent skjer det iblant at jeg får orgasme uten utløsning, er faktisk best når jeg ikke får utløsning, da bruker jeg som regel å ikke få mer smerter etterpå. Så fysisk vil jeg kunne få det til men siden jeg har unngått kvinner både pga sykdommen og hvordan jeg levde var bare ikke kompatibel med dating følte jeg. Har aldri vært på noe mer enn 1 første date og har bare kysset 4 kvinner i mitt liv. Kunne skrevet langt mer, så kan gå inn dypere om folk trenger mer for å komme med råd, men vent folk ikke liker alt for lange innlegg.

Vi skal snart møtes og ha en ordentlig date, men dette er litt annderledes fordi andre dater jeg har vært på har gått greit i det at vi holdt kontakten selv om det ikke ble mer. Til og med fått kysse 2 dater fordi de ville se om de følte noen seksuell kjemi, men vi endte opp med å bi venner isteden. For det meste synes jeg egentlig det har vært greit, for selv om jeg ble forelsket i ei og vi bare ble venner så fikk jeg mye ut av vennskapet vårt. Men det har vært et savn å ikke ha noen å holde i hånda når jeg går tur, eller sitte lent opp mot meg på sofaen og kysse litt mens vi koser oss med en film. Det som er anderledes dog denne gangen er at hun har vist direkte interesse ved å sexte, hun har sagt hun liker meg godt og hintet er om dagen at vi kunne gå på byen senere iløpet av de to dagene hun skal være her, og heller dra rett hjem til meg. 

Hun har altså ikke bare vært frampå hele tiden, men når hun en kveld sa hun likte virkelig godt å snakke med meg, men hun var ikke sikker på om jeg var ordentlig interessert da jeg hadde sagt jeg syntes hun var utrolig vakker jeg bare aldri flørtet med noen seksuell undertone. Jeg innrømt at jeg aldri hadde hatt kjæreste før behandlingen og at det ikke har vært noen, og var usikker på hva som var passende eller hva hun ville og siden jeg likte henne godt ville jeg ikke skremme henne vekk. Etter det så har hun tydelig likt tanken på å gjøre en del ting som er min første opplevelse med å være seksuell med noen selv om det bare har foregått via kamera. 

Så med mindre jeg føkker det opp skikkelig så tror jeg at jeg har en god helg imøte på å få føle meg som et normalt menneske. Jeg vil også si det er ikke bare sex jeg tenker på, hun er den første jeg har sluppet inn så mye som jeg har gjort. Hun har vært utrolig snill når jeg sa at jeg ikke ville lyve, men at jeg liker henne godt og ikke har ting jeg enda ikke har fortalt og hun har respektert at jeg får gjøre det når jeg føler meg klar for å si det. Jeg behøver ikke en gang å si det før hun kommer, hun sier hun skjønner at det er vanskelig å skal må vise slik sårbarhet som jeg har gjort og at jeg er tøff som tydelig ikke vil være noe pleietrengende offer som er lett å bli i min situasjon. 

Er bare redd for at det vil være den lille tingen som tipper lasset. Jeg kan ikke huske siste gangen jeg var glad slik som jeg er nå, har ikke hatt slike følelser hvor jeg også føler at hun vil ha meg. Jeg kan alltids "jukse", fortalte fastlegen min om dette, og hun har ment at jeg lenge burde hatt kjæreste å ha regelmessig sex med. Hun har gitt meg hurtigvirkende smertestillende jeg kan bruke skulle jeg få intense smerter, er bare usikker på hva jeg bør gjøre her.

Anonymkode: ef8d1...648

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til ! Jeg unner deg alt godt, og jeg håper denne jenta ser deg og hvor flott en fyr du er:-)

Skrevet

Bare si det som det er, men kanskje uten å gå i detaljer innledningsvis? Det kan bli litt mye å ta inn over seg med en gang, la det være en naturlig samtale - er hun interessert og så fin som høres ut, så vil hun nok spørre etterhvert. Hun vet jo alt om helsesituasjonen din, sånn i grove trekk. Si noe om at du ikke har hatt sex etter kreften, og ikke vet helt hvordan det vil gå, og at du er nervøs - sånn for å innlede en samtale? :) Da er det på bordet, og gir nok åpning til å snakke videre liksom - men uten å gå så veldig i detaljer, om hun ikke er åpen for å snakke om sex ennå. Men da vet hun også. Og ei god jente vil nok føle det som noe som knytter bånd, at du tør å være åpen om noe som er såpass sårbart ❤️ 

Anonymkode: 04f1a...7de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...