Gå til innhold

Innafor å konfrontere feit dame som kommenterer hunden vår sin vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har nylig overtatt hunden til et eldre familiemedlem av han som døde. Hun var kanskje litt ensom på slutten så hunden fikk veldig mye oppmerksomhet og god mat før hun døde. Normalvekten for denne rasen ligger mellom 12 og 14,5 kilo og hunden veier nå 17,5 kilo(den har vært 19 så vi er på rett vei i det minste🙂

Uansett da så er det en overvektig dame som flere ganger har kommentert vekten til hunden. Begynner å bli lei. Den eneste som har noe med det er vi eiere og veterinæren som har laget en kostholdsplan for oss. Som tydeligvis fungerer. Er det innafor neste gang denne tjukke damen åpner munnen sin og konfrontere henne med sin egen vekt?

Anonymkode: 2d786...218

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å si ja jeg hører du sier det. Men nå vet jeg hva du mener om saken

• Liker 12
Skrevet

Ja, det synes jeg faktisk at det er.

• Liker 6
Skrevet

Nei, ikke innafor. Ikke vær frekk fordi om hun er det. Hev deg over dette.

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, Trikken skrev:

Er det ikke bare å si ja jeg hører du sier det. Men nå vet jeg hva du mener om saken

Akkurat nå, Muskath skrev:

Nei, ikke innafor. Ikke vær frekk fordi om hun er det. Hev deg over dette.

Enig med dere to. 

Anonymkode: c91f0...359

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville ikke vært så direkte frekk altså, ville heller forklart situasjonen og sagt at «vi jobber med saken, bedre kosthold, mer trim - er samme greia med hunder som med folk,» og så sett litt megetsigende på henne - la det henge litt i lufta 

Anonymkode: 10591...f61

• Liker 28
Skrevet

Hun kan få en real smell av det, og hunden din er lykkelig uvitende. Svaret er nei. Som an annen sier får du heller gi beskjed om at du har hørt henne.

• Liker 8
Skrevet

Gjør som man gjør med hunder, ikke gi henne oppmerksomhet på negativ oppførsel. Så går dette over. 

Anonymkode: dcdb2...37a

• Liker 4
Skrevet

Haha, hvorfor blir du så irritert over dette? Er en bagatell. Hadde ikke psykisk ødelagt en dame bare fordi hun ikke var smart nok til å tenke gjennom det hun sier før hun sier det. Dama er tydeligvis ikke spesielt smart, så blir nærmest barnemishandling å komme med frekk kommentar om vekten hennes. En person skal være ganske aggressiv eller angripe en person som ikke klarer forsvare seg selv før jeg tyr til frekkheter tilbake. 

Anonymkode: b0b7d...4ea

• Liker 1
Skrevet

Rette ræva som feis, hadde jeg svart, så kunne hun tatt det som hun ville. 

Anonymkode: 41832...77f

• Liker 7
Gjest Nina1975
Skrevet

Kan skjønne hun blir lei når damen maser om dette hver gang dere ser henne. Det må går ann å si at hun må feie for egen dør eller at hun må passe på seg selv. 

Skrevet

Hun projikterer. Hun sliter med egen vekt, så derfor hun sier det tenker jeg.

Ikke vær frekk. Svar bare at dere jobber med saken, og vær like blid. Hadde knapt brydd meg, og jeg hadde ihvertfall ikke vært frekk tilbake. 

• Liker 4
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har nylig overtatt hunden til et eldre familiemedlem av han som døde. Hun var kanskje litt ensom på slutten så hunden fikk veldig mye oppmerksomhet og god mat før hun døde. Normalvekten for denne rasen ligger mellom 12 og 14,5 kilo og hunden veier nå 17,5 kilo(den har vært 19 så vi er på rett vei i det minste🙂

Uansett da så er det en overvektig dame som flere ganger har kommentert vekten til hunden. Begynner å bli lei. Den eneste som har noe med det er vi eiere og veterinæren som har laget en kostholdsplan for oss. Som tydeligvis fungerer. Er det innafor neste gang denne tjukke damen åpner munnen sin og konfrontere henne med sin egen vekt?

Litt relevant hvordan hun kommenterer.. er det sånn «hihi, Fido er jammen tykk men søt», eller «FYFAEN det der er dyremishandling»...? 

Anonymkode: 7475e...bfc

Skrevet

Hvis hun kommenterte overvekten til hunden, kunne du bare sagt "ja der har dere noe til felles da hehe. Samme med hunder og folk, man må ta det i små steg om gangen"

Anonymkode: 7baed...df4

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis hun kommenterte overvekten til hunden, kunne du bare sagt "ja der har dere noe til felles da hehe. Samme med hunder og folk, man må ta det i små steg om gangen"

Anonymkode: 7baed...df4

Hvorfor møte dårlig oppførsel med dårlig oppførsel? Det er ikke slik at to feil blir en korrekt 🙄

Anonymkode: 06f41...d70

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor er det viktig at "damen" er tjukk? Holder det ikke med at vedkommende kommenter hundens vekt?

Anonymkode: c233b...c52

• Liker 2
Skrevet

"joda, vi vet jo det, men i motsetning til visse andre så går h*n ned i vekt ihvertfall"

Anonymkode: 95aa3...552

Skrevet

Wow dette var tydeligvis ekstremt sårt for deg?? Eller pleier du å være slem?

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du forklarer oss dette med sånn ca tre setninger. Hvorfor ikke gjøre det samme overfor denne damen? Så slipper dere å høre noe mer mas, mener jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...