Gå til innhold

Har ikke sett venninne på 2 år - rart å ta kontakt nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett venninnen min på 2 år nå. Sist vi hadde kontakt var på sms en gang i våres. Da skulle vi egentlig møtes, men hun avlyste dagen før. Tidligere har vi hatt litt kontakt på sms. Det er kun jeg som har tatt kontakt.

Vi bor en time unna hverandre i en by på vestlandet og det er ofte jeg som har kommet til henne fordi hun ikke har lappen. I tillegg har hun et lite barn som hun er alenemor for.
Når vi har møttes har det alltid vært hyggelig for begge to (har iallfall ikke fått inntrykk av noe annet).

Jeg kan vel si at det har skjedd mye i livet til oss begge de siste årene og det er kanskje derfor vi har mistet kontakten. Men det kan godt hende jeg har gjort noe galt også siden det bare er jeg som har tatt kontakt. Ville hun ha kontakt med meg hadde du vel tatt kontakt?

Hva mener dere? Er det verdt å ta kontakt?

Anonymkode: 5ad57...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener at vennskapet hennes gir verdi i livet ditt så skader det absolutt ikke å ta kontakt. Uansett så kan du ta kontakt så finner dere fort ut a det om det er noe å ta vare på eller ikke. Virker som om du savner henne så hvorfor ikke prøve en gang til?

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, LittKoko skrev:

Hvis du mener at vennskapet hennes gir verdi i livet ditt så skader det absolutt ikke å ta kontakt. Uansett så kan du ta kontakt så finner dere fort ut a det om det er noe å ta vare på eller ikke. Virker som om du savner henne så hvorfor ikke prøve en gang til?

Jeg savner å være sammen med henne. Men jeg er redd for å forstyrre hvis hun ikke vil ha kontakt. Hvis det er noe jeg har gjort eller sagt - som jeg ikke vet, og hun ikke vil ha kontakt av den grunn. Så er det ikke så kult å ta kontakt. Da tenker jeg at vennskapet bare har gått en vei.

Skrevet

Når det var hun som avlyste sist, og hun aldri tok kontakt igjen etterpå, er det en avvisning. Jeg ville ikke tatt kontakt. Skjønner at du kan lure på om du har gjort noe galt. Jeg har selv spurt noen jeg ikke har hørt fra på to-tre måneder, om det er noe galt. Men etter to år ser jeg ikke noe poeng i å ta kontakt.

Anonymkode: 223bd...5f0

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det var hun som avlyste sist, og hun aldri tok kontakt igjen etterpå, er det en avvisning. Jeg ville ikke tatt kontakt. Skjønner at du kan lure på om du har gjort noe galt. Jeg har selv spurt noen jeg ikke har hørt fra på to-tre måneder, om det er noe galt. Men etter to år ser jeg ikke noe poeng i å ta kontakt.

Anonymkode: 223bd...5f0

Det var det jeg fryktet, å bli avvist.

Vi har ikke sett han hverandre på to år, men hadde kontakt rundt påsketider. Da avlyste hun dagen før fordi det dukket opp noe. 

Skrevet

Det skader jo ikke å ta kontakt. Det verste som kan skje er at du blir avvist, og hva så? Er ikke verdens undergang

Anonymkode: e8a1e...b4d

• Liker 3
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skader jo ikke å ta kontakt. Det verste som kan skje er at du blir avvist, og hva så? Er ikke verdens undergang

Anonymkode: e8a1e...b4d

Enig med det. Hvis det var et godt vennskap er det vel verdt å ta risikoen for å bli avvist. Avvisning er ikke så farlig. 

• Liker 1
Skrevet

Som alenemor selv så er det ikke mye tid til å tenke og gruble slik som du gjør, og vil tro at hun venninnen din, som jeg forstår også er alenemor, heller ikke har det. Jeg hadde tatt initiativ til kontakt igjen hadde jeg vært deg, hvis du vil ha henne i livet ditt igjen.. Er enig i at siden hun avlyste så ville det være naturlig at hun tok initiativ, men spørs om det vil skje noe nå da..

Anonymkode: 63f76...607

Skrevet

Tok kontakt med ei venninne igjen etter 5 år, det var hun som fadet ut kontakten. Det gikk helt fint. Nå har vi hatt endel kontakt og jeg og samboeren har vært på besøk hos hun og samboeren og de har vært hos oss. Håper på at vi kan få det vennskapet vi hadde igjen. Vennskapet ble fadet ut på grunn av noe som ikke lenger er et problem. 

Hva har du å tape? 

Skrevet

Dette er jo noe du tenker på og bruker energi på. Jeg hadde prøvd en gang til. Avviser hun/avlyser hun igjen så vet du. Bedre det enn å gå rundt og lure. 

Skrevet

Jeg har faktisk en del folk i livet mitt som det fort går 2 år mellom hver gang jeg møter, og for meg er de fremdeles venner. Har selv blitt positivt overrasket over at folk har tatt kontakt etter flere år. Så jeg tenker - kjør på! 

Sånn helt generelt når man går rundt å føler på det at man er den som tar kontakt, er det ofte at den andre parten ikke har tenkt over det i det hele tatt. Du kan selvsagt ikke forvente at dere får den samme kontakten som tidligere, eller at det faktisk blir noe møte, men du har ingenting å tape!

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror hun blir glad for at du tar kontakt etter så lang tid. Det er jo kjempe hyggelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...