Gå til innhold

BOLIA-klage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Er det flere der ute som har vært missfornøyd med et møbelinnkjøp fra Bolia?

Jeg har kjøpt min andre sofa fra Bolia på 6 år, og kjenner frustrasjonen koker... Den første sofaen måtte jeg bytte to ganger. Den første gangen fordi understoffet løsnet og den andre gangen fordi en del falt av. I begge instanser måtte jeg krangle meg til en reklamasjon.

Nå er'e på'n igjen. Den nye sofaen min mister fjær fra fôret i et enormt tempo og det fordi trådtettheten i trekket ikke er høyt nok. Bolia mener det ikke er noe de kan gjøre da de mener det er normalt og sammenlikner fjæravfallet med det man kan forvente seg av dyner og puter. Fint det. Men denne sofaen mister altså betraktelig mer fjær enn sengetøyet mitt gjør.

Er det noen som har liknende erfaring med Bolia? Hva resulterte klagen i? Når kontakter man ev. forbrukerrådet?

Hjelp!

Anonymkode: 8a6a7...74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo reklamasjonsrett, så hvis du må "krangle" deg til det, er det dem som er uprofesjonelle. Jeg ville dratt dit jeg bestilte/kjøpte den og si at du folanger en ny eller pengene til bake, og da kan de værsågod få sofaen sin også. 

Stå på rettighetene dine.

Anonymkode: 608ec...25d

• Liker 2
Skrevet

Ser fra tid til annen skrotsofaer som gis bort på Finn, "men den er fra Bolia, altså.." Så, hvorfor har du kjøpt for andre gang, med erfaringene du har? 

• Liker 7
Skrevet

I butikken ber de deg ta kontakt med kundesenteret. De er bare selgere og har ikke noe de skal ha sagt om produksjonen. Jeg har klaget til Bolia og fått beskjed om at det ikke kan betraktes som en reklamasjon. Jeg har i pene ordelag brukt deres egen bevisføring mot dem og håper på litt mer godvilje i et eventuelt svar. Jeg blir bare så oppgitt. Og kjenner jeg ikke vil gi meg. Men å lage en scene er ikke veien å gå. 

Har du (eller noen andre) erfaringer med forbrukerrådet?

• Liker 1
Skrevet

Ikke sikkert du får medhold via forbrukerombud, men verdt å prøve! 

Skrevet
Akkurat nå, Ironically_me skrev:

Ser fra tid til annen skrotsofaer som gis bort på Finn, "men den er fra Bolia, altså.." Så, hvorfor har du kjøpt for andre gang, med erfaringene du har? 

Fordi de de faktisk ga meg to nye sofaer sist. Totalt hadde jeg altså tre sofaer innom stua mi. Den siste hadde de forandret modellen på, så jeg var ikke første som hadde hatt samme problemer. 
Men du har et poeng. Med dette styret kunne jeg likegjerne ha kjøpt en IKEA-sofa.... Du har altå ingen råd? Ville bare understreke hvor teit TS er?

Skrevet
1 minutt siden, Ironically_me skrev:

Ikke sikkert du får medhold via forbrukerombud, men verdt å prøve! 

Vet du hvordan man ev går fram?

Skrevet

OK: Jeg fant dette skjemaet her.

https://eskjema.forbrukerradet.no/skjema/FRA0061/

Så neste spørsmål:
Har andre hatt kjipe erfaringer med Bolia? Som likner min erfaring.

Skal prøve å huske å signere med TS herretter. Så man kan følge nogenlunde med...

TS

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
Er det flere der ute som har vært missfornøyd med et møbelinnkjøp fra Bolia?

Jeg har kjøpt min andre sofa fra Bolia på 6 år, og kjenner frustrasjonen koker... Den første sofaen måtte jeg bytte to ganger. Den første gangen fordi understoffet løsnet og den andre gangen fordi en del falt av. I begge instanser måtte jeg krangle meg til en reklamasjon.

Nå er'e på'n igjen. Den nye sofaen min mister fjær fra fôret i et enormt tempo og det fordi trådtettheten i trekket ikke er høyt nok. Bolia mener det ikke er noe de kan gjøre da de mener det er normalt og sammenlikner fjæravfallet med det man kan forvente seg av dyner og puter. Fint det. Men denne sofaen mister altså betraktelig mer fjær enn sengetøyet mitt gjør.

Er det noen som har liknende erfaring med Bolia? Hva resulterte klagen i? Når kontakter man ev. forbrukerrådet?

Hjelp!

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I butikken ber de deg ta kontakt med kundesenteret. De er bare selgere og har ikke noe de skal ha sagt om produksjonen. Jeg har klaget til Bolia og fått beskjed om at det ikke kan betraktes som en reklamasjon. Jeg har i pene ordelag brukt deres egen bevisføring mot dem og håper på litt mer godvilje i et eventuelt svar. Jeg blir bare så oppgitt. Og kjenner jeg ikke vil gi meg. Men å lage en scene er ikke veien å gå. 

Har du (eller noen andre) erfaringer med forbrukerrådet?

Jeg undrer meg over hvordan du har fremsatt din reklamasjon overfor butikken?  Særlig når du nå kommer med denne; 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK: Jeg fant dette skjemaet her.

https://eskjema.forbrukerradet.no/skjema/FRA0061/

Så neste spørsmål:
Har andre hatt kjipe erfaringer med Bolia? Som likner min erfaring.

Skal prøve å huske å signere med TS herretter. Så man kan følge nogenlunde med...

TS

Skal du reklamere på en vare og selger ikke kommer deg i møte ved første henvendelse, så driver du ikke og oppsøker butikken eller å ringe butikken. Da setter du deg ned, finner frem enten penn og papir eller et Word dokument. Setter opp et brev, med avsender øverst, dernest hve det er til her Bolia, lager en overskrift med capslook som her REKLAMASJON SOFA KJØP XYZ DATO OG STED. 

Neste punkt er å oppsumere historikken for forsøk på reklamasjon på denne sofaen. Nytt avsnitt, og hva du er misfornøyd med og hvorfor. Så kan du være litt proff og legge inn en link fra lovdata om forbrukerkjøpsloven. 

Avslutningsvis så ber du om en snarlig tilbakemelding med forslag til løsning. Og ikke ett pip om tidligere sofa. Den er ferdig og angår ikke denne sofaen. Vil du bli imøtekommet, så holder du deg høflig og saklig men bestemt. 

Jeg handler ikke på Bolia, det har en grunn jeg har sett for mange vrak av noen møbler fra Bolia som folk gir bort på finn. I tillegg støtter vi opp om norske fabrikker og arbeidsplasser for å få kvalitet. 

Anonymkode: 1281d...880

• Liker 6
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi de de faktisk ga meg to nye sofaer sist. Totalt hadde jeg altså tre sofaer innom stua mi. Den siste hadde de forandret modellen på, så jeg var ikke første som hadde hatt samme problemer. 
Men du har et poeng. Med dette styret kunne jeg likegjerne ha kjøpt en IKEA-sofa.... Du har altå ingen råd? Ville bare understreke hvor teit TS er?

Nei... hadde et 'tullekjøp' ang motoriserte solgardiner. 50K. Feil farge, feil pris - men vant ikke fram med klage.. Uansett skjema ser riktig ut. 

Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg.

Papirfly, mod.

• Liker 1
Skrevet

nei, jeg har ikke mye erfaring, har bare kjøpt en Bolia sofa, skandinavia og med trekk nantes, men kunne ikke vært mer fornøyd med sofa. Har ikke erfaring med kundeservice. 

Anonymkode: 243ac...b30

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei, jeg har ikke mye erfaring, har bare kjøpt en Bolia sofa, skandinavia og med trekk nantes, men kunne ikke vært mer fornøyd med sofa. Har ikke erfaring med kundeservice. 

Asså.... Unnskyld meg, men hvorfor svarer du? 
Jeg oppfattes sikkert som litt frekk nå, og ærlig talt så er dette totalt off topic men HVORFOR svarer du at du ikke har erfaring med kundeservice når det er AKKURAT det TS er ute etter?? Måtte le litt her jeg sitter med morgenkaffen. Ikke ta meg så seriøst. 

Men til TS da, for å komme inn på topic igjen, så troooor jeg det er vanskelig å blande inn forbrukerrådet på sånne ting. Det er vel vanskelig å bevise hvor mye fjær den mister, denne sofaen? Men fortsett korrespondansen og så kan du kanskje senere, sammenlikne sofaen med en annen, hvis den er i butikk og så sende inn all korrespondanse...
Ikke kjøp sofa på Bolia igjen da. Jeg har mange venninner som er missfornøyd. Dyrekjøpt lærepenge for deg x2.

Skrevet (endret)

Sånn går det,

når man er så usikker på seg selv, at man må kjøpe møblene på en overpriset dritt-butikk med kvalitet langt under IKEA-nivå..

Men, det er vel verdt det.. det er jo BOLIA:nordvesta:

(Finnes jo ikke butikker som er så «hippe» som bolia, man må jo skjønne at de kompenserer for noe?? Selge gråstein som gull etc??)

Endret av puppi
  • Liker 3
Skrevet

Bare én måte å fikse dette her på, varig.

made_nikitin891.gif

Anonymkode: 0eff1...b87

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, puppi skrev:

Sånn går det,

når man er så usikker på seg selv, at man må kjøpe møblene på en overpriset dritt-butikk med kvalitet langt under IKEA-nivå..

(Finnes jo ikke butikker som er så «hippe» som bolia, man må jo skjønne at de kompenserer for noe?? Selge gråstein som gull etc??)

Du virker som en hyggelig type. Kjenner alle du.

Skrevet
4 timer siden, puppi skrev:

Sånn går det,

Pussig at det alltid er noen som bare MÅ være kjipe uansett hva man diskuterer. 

Skrevet
On 8/22/2018 at 9:01 AM, Plommetreet said:

Asså.... Unnskyld meg, men hvorfor svarer du? 
Jeg oppfattes sikkert som litt frekk nå, og ærlig talt så er dette totalt off topic men HVORFOR svarer du at du ikke har erfaring med kundeservice når det er AKKURAT det TS er ute etter?? Måtte le litt her jeg sitter med morgenkaffen. Ikke ta meg så seriøst. 

Leste spørsmål fra TS sånn at hun trengte erfaring med Bolia-sofaer, spesielt kvalitet på disse kontra andre sofaer, og da også spesielt tekstil på sofa. Derfor svarer jeg, og spesifikt om både sofa modell og stoff. 😉

for det er egentlig sofaer fra Bolia TS lurte på, og ikke kundeservice fra Bolia. Men du har vel stått opp fra gale beinet du da?

• Liker 1
Skrevet
On 8/22/2018 at 1:39 PM, Plommetreet said:

Pussig at det alltid er noen som bare MÅ være kjipe uansett hva man diskuterer. 

Åh, ironien... 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...