Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal handle der for første gang og har jo lest at handler man for under 350 kroner så slipper man fraktkostnad. Men nå har jeg handlet for 170 kroner og det står at jeg må betale frakt på 89 kroner?? Stemmer det da?

Anonymkode: 03a72...4a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal handle der for første gang og har jo lest at handler man for under 350 kroner så slipper man fraktkostnad. Men nå har jeg handlet for 170 kroner og det står at jeg må betale frakt på 89 kroner?? Stemmer det da?

Det er toll du ikke må betale hvis du handler for under 350 kr (inkludert frakten). 

Anonymkode: f5333...d4d

Skrevet

Ja du må betale frakt. Iherb har økt fraktprisene så mye i de siste årene at det ofte ikke lønner seg uansett.

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Tips: det er en del varer som gir deg "super saver shipping", og om du hovedsakelig velger varer fra den kategorien får du langt billigere frakt. Du kan jo ta en titt og sammenligne med det du har lagt til fra før av og se om du kan erstatte noen produkter med det. Førstegangskjøpere kan også bruke en rabattkode hvor de får 15-20% rabatt (med mindre de har endret det nå nylig). Handler ikke like mye fra iherb som før, men syns ikke frakten er såå ille med tanke på at det er en amerikansk side. Bare husk å ikke kjøpe så tunge varer. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Totalsummen du bruker på både varer og frakt må ikke overstige kr. 350 for at du skal slippe å betale toll. 

Å lese litt på toll.no er alltid lurt. Særlig dersom du skal bestiller kosstilskudde ller andre piller, fordi alt Iherb selger er ikke lov å innføre til Norge. Da kan pakken bli stoppet i tollen og du taper pengene du har betalt, i tillegg til at du kan få både bot og politianmeldelse. Det siste gjelder dersom du bestiller ting som er reseptpliktig i Norge eller ikke selges i Norge. Så les nøye.

Anonymkode: 60d8f...162

• Liker 2
Skrevet

Det pleier å være flere valg når det gjelder frakt, men den velger automatisk den dyre fra DHL eller hva det er. Hvis du scroller nedover når du er inne på handlekurven så får du opp flere alternativer. Jeg betalte under 40 kroner sist og da valgte jeg 'deliver by local post'(den er billigst), og da bestilte jeg for nesten 300 kroner.

• Liker 1
Skrevet

Hvor har du lest at det er gratis frakt under 350kr? 

Skrevet

Jeg synes iHerb er dyre på frakt. Bruker helst Vitacost i stedet. 

Anonymkode: 6fe78...e62

Skrevet

Iherb har blitt lavere på frakt igjen nå. Sjekket nå og Vitacost ser ut til å være dyrere enn Iherb. 8 dollar mot 4, som jeg betalte sist.

• Liker 2
Gjest Husmusa70
Skrevet

Om du velger "local post" på iHerb er det gratis om ordren er over ca kr 340 (varierer med valutakursene). Og du må ha det under kr 350 for å slippe moms/toll. OBS det er "subtotal" som må være under 350, for det er den summen som kommer på utsiden av pakken.

Skrevet
48 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Tror nok Ts blander toll og frakt 

Anonymkode: f5333...d4d

• Liker 2
Skrevet

Forsendinger fra utlandet som kommer på under 350Kr inkludert frakt er fritatt fra toll og MVA, men hvis man bestiller produkter fra Iherb og lignende så bør det ikke komme som en overraskelse når man får en telefon fra tollvesenet eller politiet p.g.a innførsel av produkter som går under "import av legemidler eller produkter som krever resept"

Før noen sier "Det har jeg gjort mange ganger og det er aldri et problem", da er det snakk om flaks.

Anonymkode: 41cd1...271

Gjest Husmusa70
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Forsendinger fra utlandet som kommer på under 350Kr inkludert frakt er fritatt fra toll og MVA, men hvis man bestiller produkter fra Iherb og lignende så bør det ikke komme som en overraskelse når man får en telefon fra tollvesenet eller politiet p.g.a innførsel av produkter som går under "import av legemidler eller produkter som krever resept"

Før noen sier "Det har jeg gjort mange ganger og det er aldri et problem", da er det snakk om flaks.

Anonymkode: 41cd1...271

Tviler på at de driver og ringer for det, og politiet har nok andre ting å gjøre. Det blir bare stoppet og destruert.

Skrevet

Ikke alle bestiller kosttilskudd og slike ting fra iherb da, men det er vel noe man burde sjekke.

Så ja, det verste som kan skje er vel at pakken blir stoppet i tollen. Har aldri hørt om noen som har blitt oppringt.

Anonymkode: d9e29...373

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, Husmusa70 skrev:

Om du velger "local post" på iHerb er det gratis om ordren er over ca kr 340 (varierer med valutakursene). Og du må ha det under kr 350 for å slippe moms/toll. OBS det er "subtotal" som må være under 350, for det er den summen som kommer på utsiden av pakken.

Det er et sjansespill. Da er du 10 kroner maks under grensa. Og tollen baserer seg på kursen når varen kommer inn i Norge og da kan kursene ha forandret seg slik at du er over grensa og må betale moms og gebyr. 

Skrevet
21 timer siden, Elaine Marley skrev:

Iherb har blitt lavere på frakt igjen nå. Sjekket nå og Vitacost ser ut til å være dyrere enn Iherb. 8 dollar mot 4, som jeg betalte sist.

Ok, da er det på tide å sjekke ut iHerb igjen. 

Skrevet
21 timer siden, _popcorn_ skrev:

DHL global har gratis frakt hvis man handler for ca. 340,- 

Anonymkode: 22ea7...d11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...