Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe vits i å gå på ammekurs? Jordmor meldte meg på, men det tar tre timer og jeg har en viktig oppgave jeg må bli ferdig med. Noen som har vært på det og som kan si om det var verdt det?

Anonymkode: 0caf7...ff4

Skrevet

Jeg har ikke vært på det selv. Jeg tenker det kan være kjekt om man har tid og mulighet, men at det går helt fint uten. Det viktigste for ammingen for min del var å be om hjelp på sykehuset før vi dro hjem. Jeg ba personalet komme og se at det så rett ut når jeg skulle legge til babyen, samt vise meg ammestillinger og godt sugetak. Personlig tror jeg dette var mer nyttig for meg enn et kurs uten babyen ville vært.

Anonymkode: 85e47...e7a

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe vits i å gå på ammekurs? Jordmor meldte meg på, men det tar tre timer og jeg har en viktig oppgave jeg må bli ferdig med. Noen som har vært på det og som kan si om det var verdt det?

Anonymkode: 0caf7...ff4

Har du ikke tid, så melder du deg av kurset. Det er frivillig og ingen tvang. Kjøp deg heller en bok om amming.

Anonymkode: 0bc1c...7d2

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal på et sånt, men tror ikke det er livsviktig. Jeg er enig med brukeren lenger oppe her om at man kan få hjelp/spørre om hjelp på sykehuset når barnet er født, som kan funke vel så bra.

Men når jeg nå har mulighet, så tenker jeg hvorfor ikke? 😊

Anonymkode: 81e22...dbc

• Liker 1
Skrevet

For meg var det GULL verdt! Jeg følte jeg hadde så enormt med kompetanse på amming da barnet ble født. Ei venninne av meg trodde det bare var å legge ungen til, og slet enormt og måtte gå over på flaske. 

Nå sier jeg ikke at man MÅ gå på kurs, men forkunnskaper er bra å ha.

Anonymkode: d95a3...5e2

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på et sånt, men tror ikke det er livsviktig. Jeg er enig med brukeren lenger oppe her om at man kan få hjelp/spørre om hjelp på sykehuset når barnet er født, som kan funke vel så bra.

Men når jeg nå har mulighet, så tenker jeg hvorfor ikke? 😊

Anonymkode: 81e22...dbc

Når jeg endelig dro i snora og spurte på sykehuset, tok de tak i puppen og stappet den inn i munnen på barnet - og gikk. Null veiledning.

Anonymkode: d95a3...5e2

Skrevet

Jeg så på videoer fra ammehjelpen osv, synes det kanskje var vel så nyttig som kurset jeg var på. Men kursene vil vel være forskjellig avhengig av kursholder også, min jordmor var ekspert på å bruke maaaange ord på å si veldig lite. 

• Liker 1
Skrevet

Åååh, det skulle jeg ønske at jeg hadde blitt tilbudt! Kunne kanskje korta ned ammetrøbbelet med noen uker..

Anonymkode: de381...8ab

• Liker 1
Skrevet

Tror man kan kommer langt med å lese seg opp på egenhånd + etterspørre hjelp på barsel. 

Både Ammehjelpen.no og ammehjelpsgruppen på Facebook er gull verdt. Hva med å sjekke ut disse stedene først, ts, og så bestemme deg for om du føler du vill ta kurset? 

På ahus på barselavdelingen får man forøvrig både veiledning fra jordmor, samt tilbud om et lite kurs med andre helt nybakte mødre. 

Anonymkode: ea27e...cf2

• Liker 2
Skrevet

Hei kan noen fortelle meg hvor dette kurset foregår? Og hva er prisen?og hvordan skal en melde på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...