Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Burzum
Skrevet

Jeg har datet en jente noen ganger nå, men hat fått et problem. Det er jeg som har tatt initiativet hver gang, men siden hun ikke har takket nei noen av gangene så har jeg tolket det som et godt tegn. Vet hun i værtfall er litt interessert.

Problemet som har oppstått er jeg har oppdaget at hun håper på at det kan bli noe med en annen, eller har håpet på det før i hvert fall.

Jeg har nå mistet all motivasjon for å ta kontakt med henne igjen etter at jeg fikk vite dette, føler på en måte at hun får bestemme seg eller vise litt interesse tilbake for meg om vi skal komme videre.

Er dette en riktig tankegang? Eller bør jeg kjøre på og ikke gi meg? (Selvfølgelig ikke være den altfor pågående og masete typen).

Og hvor mange ganger må en gutt be ut en jente før det kan forventes at hun tar initiativ til en ny date? Hva tror du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Daniella_
Skrevet

Håper hun på en annen eller håpet hun på det før?

Er jo ganske viktig å få det klart først.

Gjest Burzum
Skrevet
Håper hun på en annen eller håpet hun på det før?

Er jo ganske viktig å få det klart først.

Hun har håpet på det før, eller fram til nå vet jeg. Har ikke spurt henne om hun fortsatt gjør det, blir for dumt å spørre siden jeg har hørt det fra andre.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt, for da gir du henne en mulighet til å svare selv på det. Blir hun sur eller noe, så kan du vel egentlig konkludere med at det stemmer. men det kan jo være hun gir deg et positivt svar :wink:

Gjest Daniella_
Skrevet

Hun har håpet på det før, eller fram til nå vet jeg. Har ikke spurt henne om hun fortsatt gjør det, blir for dumt å spørre siden jeg har hørt det fra andre.

Altså, det kan da godt være at hun håpet på det før. Men, så møtte hun deg... og ja :sjarmor:

Du har da ingenting å tape. Hun har da sagt ja begge gangene du har invitert henne.

Selv hadde jeg aldri sagt ja til en slik date hvis jeg ikke ville. Tviler på at så mange andre ville gjort det også.

Skrevet

Kor mange gangar har du tatt initiativet då?

Eg ville avventa heile greia litt... Sagt noko sånt som at ho må berre seie ifrå viss ho vil finne på noko en dag, uten å avtale noko meir spesifikt enn det. Er ho interessert så inviterar ho deg med på eit eller anna i nærmaste framtid.

Skrevet

Prøv å kaste ballen over på henne. Har ikke noe spesifikt forslag. Men ett eller annet som hun må ta intenative til. Men du må virke interesert. Kanskje du kan be henne ta deg med på et eller annet hun er innteressert i.

Om ikke hun gjør dette (og du er ganske direkte) er hun kanskje ikke så interessert.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg syns du tenker riktig. Det er ikke noe moro å være sammen med noen som heller ville hatt en annen en.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tviler på at noen som helst damer liker usikre gutter/menn. Skal du ha sjangs må du være litt pågående og bestemt, vise at du vil ha henne.

Skrevet

Artig nick.. Liker du Burzum?

Til tema: Kan du stole på de "de andre" har sagt?

Gjest Daniella_
Skrevet
Jeg syns du tenker riktig. Det er ikke noe moro å være sammen med noen som heller ville hatt en annen en.

Men det er jo ikke sikkert at hun ikke vil ha han.

Gjest Erfaren mann
Skrevet

Jenter må skjønne at de må vise litt interesse og at de ikke bare kan sitte på gjerdet og bli forsøkt sjekket opp gang etter gang uten å vise litt interesse tilbake. Har du bedt henne på date to ganger så spar deg for å gjøre samme feil en tredje gang. Hvis ikke hun selv foreslår noe eller klarer å formidle til deg at hun er interessert i en tredje date, så drit i hele dama.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Men det er jo ikke sikkert at hun ikke vil ha han.

Nei, men alikevel, jeg ville ikke gått for noen som har i det heletatt vist følelser for en annen, Gud så trist. Jeg vet at når jeg ble sammen med min kjære så ble jeg kvalm bare av tanken om å ha sex med en annen og sånn syns jeg det skal være. Man skal være putt off alle andre når man møter sin kjære ellers har det små sjanser for å lykkes tror jeg.

Gjest gjesta
Skrevet

Nei, men alikevel, jeg ville ikke gått for noen som har i det heletatt vist følelser for en annen, Gud så trist. Jeg vet at når jeg ble sammen med min kjære så ble jeg kvalm bare av tanken om å ha sex med en annen og sånn syns jeg det skal være. Man skal være putt off alle andre når man møter sin kjære ellers har det små sjanser for å lykkes tror jeg.

Er forsåvidt enig & ville ikke syns det var særlig kult at jeg var nr.2.. Men, tenk om han IKKE er det.. Uff, vanskelig dette her!

Gjest SumoBryter
Skrevet

Er forsåvidt enig & ville ikke syns det var særlig kult at jeg var nr.2.. Men, tenk om han IKKE er det.. Uff, vanskelig dette her!

Det her er nå bare noe jeg tror da, men om hun har håpet på det før"at det skulle bli noe av henne og en annen" så tror jeg ikke man kan skru av og på slike følelser, om han har vært nummer 2 så vil han alltid være nummer 2. Eller kanskje ikke, men da skulle de i utgangspunktet i hvertfall vært likeverdige kandidater.

Gjest Burzum
Skrevet

Jeg mener ikke at jeg er nr.2 i rekken nå, bare at jeg vet hun har håpet på noe mer med en annen før. Kan godt hende det er et tilbakelagt stadie nå, kan godt hende jeg står høyere i kurs enn han, men problemet er at hun ikke gir meg tilstrekkelig tilbakemelding på at hun liker meg eller at hun vil gå ut med meg igjen. Derfor tror jeg han er grunnen til at det går så trådt for meg, og det er utrolig slitsomt. Jeg er som sagt tom for motivasjon.

Svarene til nå spriker litt, skulle jeg finne på å ta kontakt igjen blir det det siste jeg gjør på den fronten hvis hun ikke gir meg noen flere knagger å henge håpet på. Men inntil videre forholder jeg meg rolig tror jeg.

Synspunkter?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært den jenta som valgte "nr 2", eller noe sånt. Da jeg møtte han jeg bor sammen med nå hadde jeg fortsatt følelser for en jeg hadde hatt en kortvarig greie med, men som jeg visste ikke ville noe seriøst. Dette fikk "nr 2" ganske fort vite om gjennom "nr 1", som viste seg å være en kamerat av han. Kjæresten min, altså nr 2, taklet dette helt fint (trygg på seg sjøl, han). Vi hadde en treg start, og jeg var faktisk ikke så veldig interessert i han i begynnelsen, utover fysisk tiltrekning og generell trivsel når jeg var sammen med han. Derfor tok jeg heller ikke mye initiativ og trodde, klok av skade også, at vi måtte kvitte oss med hverandre føre eller senere. Vel, dette er to og et halvt år siden, og vi bor sammen med katt og hus. Og jeg har IKKE vært av de som går fra forhold til forhold, og kjæresten min er IKKE nr 2 for noe som helst.

Men når det kommer til gode råd vet jeg ikke. Ta det med ro, la henne ta litt initiativ, og prøv om mulig å ha en åpen dialog om hvor veien går og hvilke regler som gjelder.

Gjest Gitte
Skrevet

ikke ta kontakt på en stund, da merker du jo fort om hun lar høre fra seg... gjør hun ikke det, burde du jo skjønne hvor skapet står...

hvis det virkelig er sånn at hun egentlig går å venter/håper på en annen hadde jeg kuttet h*n ut med en gang... jeg vil ikke være nr 2, og det håper jeg ikke du vil heller... du finner sannsynligvis noen som kun vil ha deg, selv om det blir trist i begynnelsen

Gjest Anonymous
Skrevet

synes du skal fortsette å invitere henne ut. På dette stadium er det så utrolig vanskelig å tolke signaler man gir hverandre. Kan jo godt være at hun føler at hun gir deg masse tydelige tilbakemeldinger, men at det ikke blir oppfattet sånn av deg. Spesielt hvis hun kanskje er litt usikker og sjenert.

Det er så mange ganger at man ikke klarer å gi uttrykk for hva man vil og føler og det er jo dumt å ikke gi jenta en sjanse til.

Gjest gjesta
Skrevet

Inviter henne ut en gang til, kanskje to ganger.

Hvis hun ikke vil/kan, da syns jeg HUN bør ta intiativet neste gang. Blir kjedelig å ikke få respons..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...