AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 Hei. Jeg har sett noe som jeg ikke helt vet hva jeg skal tenke om. En mamma og pappa snakket til barnet sitt (omtrent 5-6 måneder gammel) i veldig pen, lys og hyggelig stemme. Men de sa ting som «du er så ubrukelig», «du er håpløs», «du har ødelagt for mamma og pappa», «du er ingen skjønnhet». Og de omtalte barnet som «drittunge» o.l. Tonefallet var hyggelig og vennlig - så har det betydning at de sa så stygge ting (som barnet ikke forsto)? For barnet er det kanskje det samme så lenge det blir pratet til? Samtidig hadde man aldri snakket sånn til noen som forsto hva som ble sagt! Hvordan hadde du reagert om du hadde hørt og sett det samme? Anonymkode: 4ffa0...281
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Tror vel de fleste foreldre blir frustrerte i bland, men man må faktisk lære seg å bite tenna sammen. Hvis man tillater seg å si slike ting så kan umulig kjærligheten blomstre. Hadde nok fulgt ekstra på mor/far som snakket slik, for da virker det jo som barnet ikke er ønsket og dermed kanskje ikke får en god oppvekst. Anonymkode: 014cd...4b6 3
SoWhat? Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 Har også hørt foreldre si ulike ting til babyer. Kaller de terrorister ol for spøk. Men de eksemplene du kom med, syns jeg var drøyt. Selv om det er spøk. Babyen skjønner jo ikke hva de sier, og tonefallet er det viktigste når de er så små. Men jeg hadde fått hakeslipp om jeg hørte foreldre som sa sånt til babyen sin. Et sted går grensa på en måte! 9
Gjest BearMama Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 Noe sånt er jo helt forferdelig å si til et barn, uansett om de forstår det eller ei. Jeg har kalt ungene min, på spøk og med smil og latter, en liten søvnterrorist til tider, men det der hadde jeg reagert kraftig på om jeg hadde vitnet det.
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 Gjør ikke barnet noe, men de kan umulig være glad i barnet, stakkars liten... 1
Puselusk Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 høres vedig drøyt ut...får vondt av den stakkars ungen herregud...om det er ment som spøk fra foreldrene så synes jeg de drar altfor altfor langt. Veldig umodent og patetisk. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg var vitne til at noen drev på sånn på spøk, men hadde garantert sørget for å gi de et stygt blikk og latt de vite hva jeg syntes. Kanksje de hadde tenkt seg om. 2
Tøytigern Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har sett noe som jeg ikke helt vet hva jeg skal tenke om. En mamma og pappa snakket til barnet sitt (omtrent 5-6 måneder gammel) i veldig pen, lys og hyggelig stemme. Men de sa ting som «du er så ubrukelig», «du er håpløs», «du har ødelagt for mamma og pappa», «du er ingen skjønnhet». Og de omtalte barnet som «drittunge» o.l. Tonefallet var hyggelig og vennlig - så har det betydning at de sa så stygge ting (som barnet ikke forsto)? For barnet er det kanskje det samme så lenge det blir pratet til? Samtidig hadde man aldri snakket sånn til noen som forsto hva som ble sagt! Hvordan hadde du reagert om du hadde hørt og sett det samme? Anonymkode: 4ffa0...281 Hvorfor gjorde de dette? Hadde de behov for å mobbe sin egen unge? Noe så umodent. Jeg gruer meg på den ungens vegne til den blir stor og får høre at den er dum, udugelig, drittunge og har ødelagt for mamma og pappa... For det kommer nok til å hende med sånne holdninger. Hvem sier til en baby at den er ubrukelig? 4
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 Dette er ikke greit. Det vitner om foreldre som ikke forstår elementære grenser. Det å snakke nedsettende om barnet sitt sier en hel del om manglende omsorgsevne. Drøft det anonymt med BV Anonymkode: 2fecb...780
FantasDick Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Jeg har gjort noe lignende til hundene, haha, men aldri barna mine! 😲 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 En ting er å kalle dem terorister og stinkbomber på spøk, men å ramse opp at slike ting blir litt over streken. Nesten helt sikker på at de fortsetter å snakke slikt til barnet når det vokser opp. Kjenner flere som har opplevd det. Anonymkode: ae345...1e4 5
Gjest nicecar Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 Hvem har hjerte til å kalle et uskyldig hjelpeløst barn slike ting? Kjenner det gjør vondt langt inn i mammahjertet av å lese dette innlegget 💔
Tøytigern Skrevet 21. august 2018 #13 Skrevet 21. august 2018 Å kalle barnet for "lille søvnterrorist" er en ting, eller kalle dem "stinkbombe." Det gjør man for spøk for å håndtere en stressende situasjon som man vet er forbigående. Man mener ikke det er en egenskap ved barnet. Men å kalle en baby ubrukelig og håpløs? Hva forventer de av en baby? 4
Eikenøtt Skrevet 21. august 2018 #15 Skrevet 21. august 2018 Herregud, overreager litt mer da dere! Hvis de sier det i en lys stemme og smilende så bryr de seg tydeligvis hvordan det kan oppfattes av babyen. De var sikkert sliten og hadde det litt gøy sammen på spøk. Og sånn helt på tampen, har det noe å si? Er dette noe å diskutere? Jeg skjønner ikke 🙄 4
Tøytigern Skrevet 21. august 2018 #16 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, Eikenøtt skrev: Herregud, overreager litt mer da dere! Hvis de sier det i en lys stemme og smilende så bryr de seg tydeligvis hvordan det kan oppfattes av babyen. De var sikkert sliten og hadde det litt gøy sammen på spøk. Og sånn helt på tampen, har det noe å si? Er dette noe å diskutere? Jeg skjønner ikke 🙄 Utseende-fikserte folk som sier barnet er ubrukelig og ikke pen nok alt fra spedbarnstadiet et absolutt noe å diskutere. 4
Eikenøtt Skrevet 21. august 2018 #17 Skrevet 21. august 2018 10 minutter siden, Tøytigern skrev: Utseende-fikserte folk som sier barnet er ubrukelig og ikke pen nok alt fra spedbarnstadiet et absolutt noe å diskutere. Ta heller å diskuter hun som ville barbere 6-åringen sin på legger og armer du. Du vet ingenting om foreldrene eller situasjonen. Overhørte bruddstykker fra fremmede, gjenfortalt anonymt på et forum er et ikke-tema. Det blir antagelser og ingenting annet, og det er generelt ikke så produktivt å diskutere antagelser basert på svada og luft. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #18 Skrevet 22. august 2018 Jeg ville tenkt dette var en pekepinn på hvordan de blir i fremtiden. Det blir nok verre. En slik negativ holdning til barnet gangner ingen. Jeg har hørt folk si mye rart og jeg har selv sagt i frustrasjon at jeg synes barnet godt kunne sove så mamma fikk puste litt, men dette var da barnet var 3-4 måneder og aldri sov. Jeg sa det på en hyggelig måte, men direkte til barnet. Hadde dårlig samvittighet i lang tid etterpå. Å tillegge barnet negative egenskaper er litt annerledes og også veldig spesielt når barnet er 6 måneder. Anonymkode: 9a77d...b09 3
Tøytigern Skrevet 22. august 2018 #20 Skrevet 22. august 2018 11 timer siden, Eikenøtt skrev: Ta heller å diskuter hun som ville barbere 6-åringen sin på legger og armer du. Du vet ingenting om foreldrene eller situasjonen. Overhørte bruddstykker fra fremmede, gjenfortalt anonymt på et forum er et ikke-tema. Det blir antagelser og ingenting annet, og det er generelt ikke så produktivt å diskutere antagelser basert på svada og luft. Noe sier meg at du er trolig til å snakke sånn til en baby...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå