Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #1 Skrevet 12. mars 2005 Jeg bli uventet gravid og vil være 5 mnd på vei når vi gifter oss.. Har sett at mange vil prøve og skjule magen når de gifter seg, så hva mener dere om dette da? Og stå brud med stor mage? Mange har spurt meg da jeg sa vi prøvde og få barn, samtidig som vi planla bryllup om jeg ikke var redd for og måtte gifte meg med mage... Hva er egentlig så feil med det? Bare lurer jeg...
anyvold Skrevet 12. mars 2005 #2 Skrevet 12. mars 2005 Tja.. noen mener det er "synd" å ha sex før ekteskap. Andre synes det er vanskelig å finne kjole. Og så vil sikkert enkelte ta seg en drink på Dagen.. Og så var det bryllupsreisen, da... Som enten blir veldig kort og "forsiktig", eller utsatt og med barn.... Mang en grunn... Gratulerer forresten!
Jullan Skrevet 13. mars 2005 #3 Skrevet 13. mars 2005 Gratulerer!!! Å skulle ha barn er jo helt fantastisk!!! Det blir bare vakkert med brud med mage. :-)
Gjest sweetpea-ikke pålogget Skrevet 13. mars 2005 #4 Skrevet 13. mars 2005 Ærlig talt!! Gratulerer så masse om du er gravid!! Ingenting er finere og mer romantisk enn om du står der i en vakker kjole og skal si ja til den du elsker og du har deres felles barn i magen!! Du kommer til å stråle som bare det!!!! På bryllupsdagen vil jo alle fremstå fra sin beste side, men står du der med deres egen lille "månestråle! i magen din, er dagen den mest perfekte dere kan tenke dere!!! Og dette er direkte sitert fra min kommende mann!!!!! Lykke til!!! :klem2:
AvaAdore Skrevet 13. mars 2005 #5 Skrevet 13. mars 2005 Gratulerer!!! Ikke noe galt med aa gifte seg med mage!!! Dessuten er det ikke sikkert at du trenger en spesiell kjole. det er ikke med alle at magen er saa veldig stor i 5 mnd.. med meg viste det ikke foer jeg var 7 mnd paa vei..
Gjest Xavia Skrevet 13. mars 2005 #6 Skrevet 13. mars 2005 Gratulerer med barn i magen! Så gøy!! Det er ikke noe galt i å gifte seg med struttende mage, men ikke alle ønsker det. Jeg ville ikke ønsket å stå som gravid brud, da ville jeg heller venta til barnet var kommet, så kunne h*n være med i bryllupet. Misforstå ikke, mange ser helt fantastiske ut gjennom hele graviditeten, men jeg har også sett eksempler på kvinner som ikke ser så bra ut... Vann i kroppen, hovne, kvisete (ja, faktisk!), slitne og noen legger noe enormt på seg. Men, dersom det viktigste er å gifte seg før barnet kommer, eller planlegging og reservasjon allerede er godt i vei, så go for it! Lykke til med baby og bryllup, Arkatus!
Martha Stewart Skrevet 13. mars 2005 #7 Skrevet 13. mars 2005 Gratulerer!!! Ikke noe galt med aa gifte seg med mage!!! Dessuten er det ikke sikkert at du trenger en spesiell kjole. det er ikke med alle at magen er saa veldig stor i 5 mnd.. Enig! Til en viss grad - vet at det ikke er så lett altså - kan du styre hvor stor du er frem til 5 mnd med å ikke spise for mye. Hvis jeg ikke tar helt feil, så har jo dere strevd en stund for å bli gravid også? Da må jo dette være ekstra gledelig!! :-) Selv håper jeg også å bli gravid før bryllupet vårt , vi har strevd lenge...
rutti Skrevet 13. mars 2005 #8 Skrevet 13. mars 2005 Syns absolutt ikke det gjør noe å gifte seg med mage. Det er jo helt fantastisk spør du meg! Vi prøver også å bli gravid, selv om vi skal gifte oss i juli. Ser ikke på det som noe problem.
Klips Skrevet 13. mars 2005 #9 Skrevet 13. mars 2005 Til en viss grad - vet at det ikke er så lett altså - kan du styre hvor stor du er frem til 5 mnd med å ikke spise for mye.Hvor stor magen blir har nok mye mer å gjøre med din og din manns fysikk i utgangspunktet enn hvor mye du spiser. Som andre sier er det noen praktiske ting rundt det å gifte seg gravid som er opp til deg å avgjøre (jepp, du kan bli feit og kvisete og ikke finne så pen kjole som du ellers ville ha gjort ), og kanskje - kanskje ikke - synes noen av gjestene at det er moralsk betenkelig, men da er det rett og slett opp til deg å avgjøre om du gidder å bry deg om hva de mener?
Gjest MrsL Skrevet 13. mars 2005 #10 Skrevet 13. mars 2005 Vil bare si gratulerer :-) Og ikke tenk på magen på bryllupsdagen. Du har endelig fått det du ønsket deg. Kos deg :-)
prikkeline Skrevet 13. mars 2005 #11 Skrevet 13. mars 2005 Det eneste problemet er hvis du allerede har bestilt kjolen. Min kjole ble bestilt i desember (6 mnd leveringsstid), så for min del hadde det faktisk vært KRISE å bli gravid. (men jeg har 3 barn fra før og ønsker ikke å bli gravid igjen - på en stund). Men siden du ikke nevner noe om kjole, så regner jeg med at den ikke er bestilt. Gratulerer med svangerskapet og lykke til med videre brylluppsplanlegging.
rutti Skrevet 13. mars 2005 #12 Skrevet 13. mars 2005 Går ann å selge en evnt kjole da, og leie seg en ny
Gjest Principessa Skrevet 13. mars 2005 #13 Skrevet 13. mars 2005 ÅÅh - så utrolig gøy!! Gratulerer med / i magen! (kunne nesten ønske det var meg) Jeg satt å dagdrømte her forleden om tenk hvis jeg ble gravid nå (mensen var 1 dag forsinket ), og hva vi skulle gjort med vårt 'planlagte bryllup' i sommer. Vi skulle hatt utevielse i hagen, jeg skulle ha en typisk hvit gravidekjole med skjæring under puppene, også skulle jeg hatt blomster i håret og gått barbeint. Vi skulle også ha grillet og hatt et skikkelig sommerbryllup. Jeg ble så entusiastisk at jeg nesten kunne ønske det ble sånn...men jeg fikk selvfølgelig mensen dagen etter, så slik ble det med den drømmen Uansett - ikke tenk på hva andre har sagt eller hva du har hørt tidligere om gravide bruder...det er bare vakkert og kjempe romantisk!! Men som du selv sier så var det jo ikke planlagt, deres plan var vel egentlig at du skulle gifte deg med flat mage...(?) GRATTIS igjen!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #14 Skrevet 13. mars 2005 Takker for alle svar. Var virkelig oppløftende :-) Kjolen er ikke noe problem. Mamma skal sy den, og magen er tatt godt hensyn til. Link til bildet av kjolen kommer snart i dagboken min håper jeg. The Bride; jo, vi har prøvd i 1,5 år ca.. En veldig velkommen liten krabat dette. Kirke, lokaler, mat og alt er alt snart ibox, så vi fant ut at vi bare sto løpet ut istede for og begynne å avlyse alle veier. Med førstemann ploppet magen ut da jeg var 3 mnd på vei. Blir vel litt lengre ventetid på mage denne gangen trur jeg. Men, når den kommer, skal jeg vise den frem i all sin prakt. Men klær på da....
Miori Skrevet 13. mars 2005 #15 Skrevet 13. mars 2005 Tror jeg har sagt GRATULERER en gang tidligere, men gjør vel ikke noe å si det to ganger:=) Ikke noe problem å være gravid brud synes jeg:=) Lykke til!!
Martha Stewart Skrevet 13. mars 2005 #16 Skrevet 13. mars 2005 The Bride; jo' date=' vi har prøvd i 1,5 år ca.. En veldig velkommen liten krabat dette. [/quote'] Ja jeg vil tro at den krabaten er velkommen! :-) Lykke til videre med planleggingen, kjole og svangerskap. Vi har snart prøvd i tilsammen 1,5 år også... Faktisk er det enda lengre siden vi startet å prøve, men vi har tatt pauser underveis pga diverse komplikasjoner. Håper det er en god trend du har startet...
Gjest Xavia Skrevet 14. mars 2005 #17 Skrevet 14. mars 2005 Med førstemann ploppet magen ut da jeg var 3 mnd på vei. Blir vel litt lengre ventetid på mage denne gangen trur jeg. Tror ikke akkurat det er vanlig at magen kommer senere med nr 2. Det er vel heller omvendt!
fant Skrevet 14. mars 2005 #18 Skrevet 14. mars 2005 Grarulerer så mye med / En gravid kvinne er utrolig vakker, har en helt spesiell utstråling, så du kommer nok til å bli en nydelig brud uansett hvor stor magen er blitt Siden dere har prøvd så lenge, så er du vel ekstra oppglødd over svangerskapet Vi har selv prøvd i over to år, med to mislykkede prøverørforsøk og mange nedturer :-( , og ingenting kunne gjort meg lykkeligere enn å endelig få det til , om jeg så hadde gått med stor mage i bryllupet mitt Ønsker det lykke til med både bryllup og baby
TeddyToria Skrevet 14. mars 2005 #19 Skrevet 14. mars 2005 Sniker meg til å gratulere igjen jeg også! Selv hadde og har jeg ikke noe ønske om å gifte meg med stor mage... Men jeg har sett flere gravide bruder, og det stråler minst like mye, hvis ikke mer på den store dagen og er jo bare nydelige! Gravide kvinner er flotte! Det er gravide bruder også! :-)
Gjest Bertine Skrevet 14. mars 2005 #20 Skrevet 14. mars 2005 En mage er nydelig uansett!!! Det er jo et lite barn inni der Så foresten på bildene av da ex sambo til mette marit giftet seg med ei flott dame. hun hadde en nydelig mage og så fantastisk ut i brudekjolen! gratulerer og lykke til med dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå