AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #1 Skrevet 21. august 2018 jeg skjønner det bare ikke. Det er så mye mer farer ved røyking. Det forpester lufta for folk rundt deg, det gjør ikke snusen. Snusen skader ikke lungene dine. Snusen kan du bruke over alt, røyken må du ta ute. Snusen risikerer ikke å eksplodere dersom du skulle være så uheldig å være i nærheten av noe eksplosivt. Anonymkode: a619e...607
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Hvorfor spise sukker da det også skader kroppen?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev: Hvorfor spise sukker da det også skader kroppen? men det gjør på en måte snusen også. sukker er ikke farlig for omgivelsene -_- Anonymkode: a619e...607
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: men det gjør på en måte snusen også. sukker er ikke farlig for omgivelsene -_- Anonymkode: a619e...607 Ikke? Sukker skader dessverre mer enn du tror Endret 21. august 2018 av BMW 5-serie 535D
Nappetass1 Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 Med utviklingen vi har nå vil sukker i form av livsstilssykdom koste samfunnet laangt dyrere enn røyk (også et vis å forpeste omgivelsene på). Når det kommer til langtidsvirkningene av snus vet vi for lite til å ane det virkelige omfanget, forskere er jo ikke en gang enige med seg selv. Uansett er antall røykende på fast basis kontinuerlig på vei ned. 2
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 2 minutter siden, Nappetass1 skrev: Med utviklingen vi har nå vil sukker i form av livsstilssykdom koste samfunnet laangt dyrere enn røyk (også et vis å forpeste omgivelsene på). Når det kommer til langtidsvirkningene av snus vet vi for lite til å ane det virkelige omfanget, forskere er jo ikke en gang enige med seg selv. Uansett er antall røykende på fast basis kontinuerlig på vei ned. Du har helt rett, dessverre få som skjønner nettopp dette hvor skadelig sukker er
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 23 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Hvorfor spise sukker da det også skader kroppen? tåpelige sammenlikninger kommer alltid på kg. Anonymkode: a619e...607 1
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: tåpelige sammenlikninger kommer alltid på kg. Anonymkode: a619e...607 Tåpelig? Hva er så tåpelig ved det? Begge delene er skadelig for helsen og er avhengighetsskapende 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev: Tåpelig? Hva er så tåpelig ved det? Begge delene er skadelig for helsen og er avhengighetsskapende Men fokuset her var faren ved det! Anonymkode: a619e...607
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men fokuset her var faren ved det! Anonymkode: a619e...607 Fokus for faren ved sukker er minst like viktig
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev: Fokus for faren ved sukker er minst like viktig men sukker er bare farlig for den som spiser det selv. Du kunne like gjerne holdt deg til snusen, siden den også bare er farlig for den som inntar det. Røyk kan eksplodere, lighter kan eksplodere. Anonymkode: a619e...607
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: men sukker er bare farlig for den som spiser det selv. Du kunne like gjerne holdt deg til snusen, siden den også bare er farlig for den som inntar det. Røyk kan eksplodere, lighter kan eksplodere. Anonymkode: a619e...607 Hvordan kan en røyk i seg selv eksplodere? Om du tenker på damp så er ikke det røyk..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #13 Skrevet 21. august 2018 3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Hvordan kan en røyk i seg selv eksplodere? Om du tenker på damp så er ikke det røyk.. hvis man er i nærheten av noe eksplosivt. Kjenner et par tilfeller hvor disse ulykkene er skjedd, de fikk skikkelige brannskader. Anonymkode: a619e...607
BMW 5-serie 535D Skrevet 21. august 2018 #14 Skrevet 21. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hvis man er i nærheten av noe eksplosivt. Kjenner et par tilfeller hvor disse ulykkene er skjedd, de fikk skikkelige brannskader. Anonymkode: a619e...607 Om man skal sette det så på spissen så er overvekt også veldig farlig for de rundt personen. Tenk i en buss som kolliderer, beltet har en skade så det røk pga veldig tung vekt og denne personen flyr gjennom lufta. Skader ikke det en person mer enn en lettvekter?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #15 Skrevet 21. august 2018 Hvorfor røyke eller snuse når man kan la være? Begge plager egentlig andre. Jeg får puste problemer når noen røyer i nærheten av meg, og det er ikke alltid noe jeg kan kontrollere. Jeg unngår mennesker som røyker, men noen ganger står jeg og venter på bussen og plutselig står det en dust og røyker i nærheten av alle som står der. Hvis du skal ta deg en røyk bør du passe på at du ikke står i nærheten av andre, og ikke gå og røyk heller fordi plutselig får en uheldig forbipasserende røyken din midt i trynet. Jeg kjenner en som fikk anfall etter en dame pustet røyken sin midt i ansiktet hennes, og en vilt fremmed måtte trekke ned buksen hennes og stikke henne i låret med en pen eller noe hun har til slike situasjoner. Snus plager også andre. Jeg blir kvalm om noen åpner en snus boks i nærheten av meg. Dette er veldig normalt blant studenter under forelesning. Jeg kjenner at jeg får brekninger og jeg lukter snus. Anonymkode: ccac4...a0a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #16 Skrevet 21. august 2018 6 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev: Hvorfor spise sukker da det også skader kroppen? Artig at en alltid skal komme med disse sammenligningene som har 0 relevans for HI. Anonymkode: 3344a...f2e 2
Ninette Skrevet 21. august 2018 #17 Skrevet 21. august 2018 hvorfor røyke eller snuse, når man kan la vær?
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #18 Skrevet 21. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg skjønner det bare ikke. Det er så mye mer farer ved røyking. Det forpester lufta for folk rundt deg, det gjør ikke snusen. Snusen skader ikke lungene dine. Snusen kan du bruke over alt, røyken må du ta ute. Snusen risikerer ikke å eksplodere dersom du skulle være så uheldig å være i nærheten av noe eksplosivt. Anonymkode: a619e...607 Sånn bare for avvekslingens skyld, her kommer et svar på det TS faktisk spør om For meg var gleden ved å røyke sterkt forbundet med selve handlingen. Å tenne sigaretten, kjenne røyken ned i lungene (jada, jeg vet at dere ikkerøykere grøsser og det er helt i orden, men for oss som liker/likte å røyke så er det slik det føles). Å legge inn en snus fremsto for meg som litt meningsløst. Man får nikotinet, ja, men selve røykingen mangler jo. For å spørre motsatt vei, hva er den nytelsesmessige forskjellen mellom snus og nikotintyggis? Eller plaster? Men som deg så jeg også mange ulemper ved røyken. Prøvde e-sigg for noen år siden, dønn skeptisk til om det ville være en grei erstatning, men det funket faktisk for meg. Er nå lykkelig damper som ikke lukter gammel røyk, som har fått bedre kondis og som kan "stumpe" sigaretten ved å slå den av og legge den i lomma. Ser at veldig mange tidligere røykere enten går over til e-sigg eller snus, det er ikke så mange røykere igjen i min omgangskrets i alle fall. Anonymkode: c28c7...62e 1
Yung Lean Skrevet 21. august 2018 #19 Skrevet 21. august 2018 "Hei blir du med ut å ta en sigg?" det er sosialt
Hoppetaujenta Skrevet 21. august 2018 #20 Skrevet 21. august 2018 (endret) Litt avsporing her nå, men ikke så mye. Sånne snusfornuftige mennesker som ikke gjør noe av det som er "farlig" og bare spiser trangsynt, kortreist, økologisk salat til alle måtider, kan sammenligne denne avhengigheten vår, enten det er røyk, snus, sukker, alkohol m.m. med sin egen trang til å komme med viftende pekefingre i tråden som ikke egentlig omhandler noe som gjelder dem selv. De selv er avhengige av å fortelle andre om andres feil og mangler, men ser aldri sitt eget problem i alt dette. Pekefingerfolket skaper mistrivsel og er skadelige for sine omgivelser. De bør slutte med det de gjør, men kan det ikke. De er avhengige. Og vi ser dem. 👀 Åjadda. Endret 21. august 2018 av Hoppetaujenta 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå