AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Hvilke barn blir det? De populære? Hadde du vært stolt om det var ditt barn som ble stemt frem av klassen? Anonymkode: 1b831...83c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #2 Skrevet 21. august 2018 Kanskje dette bør bli flyttet til barn og familie? Anonymkode: 1b831...83c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #3 Skrevet 21. august 2018 På mitt barn sin skole trekker læreren helt tilfeldig hvem som blir trivselsleder. Anonymkode: 6d442...ab1
Minlillesky Skrevet 21. august 2018 #4 Skrevet 21. august 2018 På skolen her går det på rundgang. Alle får muligheten Men de er alltid 2 og 2, om gangen
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 De velger barn som de vet ikke mobber og er hjelpsomme og kan takle å hjelpe andre barn på skolen, så ikke alle blir valgt til dette. Ikke noe status, men viktig at de faktisk hjelper barna som kan enkelt står utenfor og sliter. Viktig at barn vet det er en jobb, ikke noe status. Anonymkode: 862c7...c39 6
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #6 Skrevet 21. august 2018 Tror de velger de som allerede sliter litt, for at de skal bli litt mer populære liksom... Anonymkode: 8c6a5...284
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 Ja, det er status. Og det følger med veldig mange goder. Anonymkode: 33372...522 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #8 Skrevet 21. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er status. Og det følger med veldig mange goder. Anonymkode: 33372...522 Hvilke goder? Anonymkode: abe3e...86a
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Tror de velger de som allerede sliter litt, for at de skal bli litt mer populære liksom... Anonymkode: 8c6a5...284 Ikke alltid nei. Barn som sliter er barn trivselsledere skal hjelpe. Hjelper ikke å ha en veldig sjenert barn som tåler ikke å snakke med andre å ha som trivselsleder da disse barn ta ofte opp konflikter som kan skje på skolegården når barna leker og må tør å gå opp til barn som sliter til å få de i lek med andre. Anonymkode: 862c7...c39 1
Mrs.Under Skrevet 21. august 2018 #10 Skrevet 21. august 2018 Det er i utgangspunktet status og blir sett på slik av de andre ungene, det følger gjerne med rabattkort på svømming og andre kulturtilbud. Da min datter gikk på barneskolen fungerte det slik at de som ønsket meldte seg, og så hadde klassen avstemming over hvem de ønsket. Her tror jeg nok at avstemmingen ble tuklet med av lærer. Min datter opplevede sin tid som trivselsleder som slitsom, og hun så ikke på det som status. Jeg må si at jeg ikke følte noen større stolthet over at hun var trivselsleder en periode.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #11 Skrevet 21. august 2018 Hos mitt barns klasse så er det stort å bli valgt, de stemmer. Det er to jenter og to gutter hvert halvår. Men alle skal ha muligheten, så de samme skal ikke stemmes på nytt igjen, før alle har fått være det. Min sønn er nå en av de siste som ikke har vært TL og det er litt sårt for han. Selv om han vet han får muligheten så er det jo sårt å ikke bli valgt tidlig. Jeg synes det hadde vært bedre å trukket tilfeldige eller ev gått igjennom klasselista fra toppen av. Anonymkode: 7bc05...8ea
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #12 Skrevet 21. august 2018 På skolen til barna mine så er det avstemming, man kan stemme på hvem man vil i klassen. Man stiller ikke til valg. TS Anonymkode: 1b831...83c
ekkoet Skrevet 21. august 2018 #13 Skrevet 21. august 2018 Jeg tror forklaringen foreldrene fikk var at lærer så an hvem som egnet seg/fortjente det, mens elevene fikk høre det var trekning. Alle ville bli det såvidt jeg skjønte, så er nok litt status.
LatersBaby Skrevet 22. august 2018 #14 Skrevet 22. august 2018 Her meldte de barna som ønsket å være trivselsleder seg, så var det avstemming i klassen. Min datter, som da ble 1 av 3 (de har 3 stk samtidig) synes det var gøy - men også slitsomt (gøy med samlinger, rabatter, og egen "kose dag" som lønn for strevet) 1 av disse 3 går videre som trivelsleder dette skoleåret, pluss 2 nye. Hun ønsker ikke å melde seg opp denne gangen Om det er noe spesiell status vet jeg ikke, har ikke inntrykk av det.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #15 Skrevet 24. august 2018 I min klasse er det litt stas. Elevene melder seg til valg, og blir stemt over. Jeg leser stemmene på kontoret og annonserer siden hvem som har blitt. Hender nesten alltid at jeg trikser litt med stemmene så jeg vet at det er elever som har kapasitet og evne til å inkludere andre i lek, og ta kontakt med noen som går alene. Det er ikke ekstremt mange fordeler - det er å gå fem min før ut av klassen før storefri en dag i uka for å hente leker, en dag på kurs og en økt før jul med film for bare trivselslederne. Men i denne perioden er det ikke akkurat hardkjør for resten av elevene heller. Anonymkode: 05fcf...b35
Gjest HanenIFlokken Skrevet 24. august 2018 #16 Skrevet 24. august 2018 På 21.8.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev: Hvilke goder? Anonymkode: abe3e...86a Firmasykkel og gratis sjokolademelk i storefri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå