AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 I vår kjøpte vi en liten hytte. Det er ikke innlagt strøm, men det er solcellepanel. Det fulgte med noen møbler etc og vi har brukt noen måneder på å pusse opp og kjøpe nye møbler. Det som står igjen er lamper, det vi har nå er av type lampetter i rødrutet stoff. Ikke akkurat vår stil. Er det noen som har tips til nettbutikker som selger mer moderne lamper, det må altså være for 12V og LED. Anonymkode: 4b741...d7d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Om du googler "12 volt lamper led" så får du opp flere nettbutikker med etter det jeg kan se vanlige, moderne lamper bl.a Hyttetorget.no og hyttespesialisten.no Anonymkode: 8cf3e...c89
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om du googler "12 volt lamper led" så får du opp flere nettbutikker med etter det jeg kan se vanlige, moderne lamper bl.a Hyttetorget.no og hyttespesialisten.no Anonymkode: 8cf3e...c89 Jeg har sett på hyttetorget, men synes ikke de har så mye fint. Har googlet 😊 men fant ikke noe jeg likte. Skal sjekke ut hyttespesialisten. Ts Anonymkode: 4b741...d7d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett på hyttetorget, men synes ikke de har så mye fint. Har googlet 😊 men fant ikke noe jeg likte. Skal sjekke ut hyttespesialisten. Ts Anonymkode: 4b741...d7d Utvalget er selvsagt begrensa, er vel et smalt marked - så noe veldig spesielt skal vel godt gjøres å finne. Men var da flere helt ok moderene stil? Forresten - om du dropper "led" fra søket, så ser jeg det kommer opp flere varianter - lamper som går på 12 volt, og du selv kan sette led-pære i Anonymkode: 8cf3e...c89
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 En del av lampene til Ikea bruker 12V pærer, men de har omformer fra 230V til 12V. Det er mulig å fjerne omformeren for så å bruke lampa direkte på 12V. Det er sikkert mange andre butikker som selger samme type lamper. Anonymkode: 03a5c...d05
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utvalget er selvsagt begrensa, er vel et smalt marked - så noe veldig spesielt skal vel godt gjøres å finne. Men var da flere helt ok moderene stil? Forresten - om du dropper "led" fra søket, så ser jeg det kommer opp flere varianter - lamper som går på 12 volt, og du selv kan sette led-pære i Anonymkode: 8cf3e...c89 Trodde ikke markedet var smalt, det er jo solcellepanel på annenhver hytte. Men takk for tips om å droppe LED i søket Ts Anonymkode: 4b741...d7d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: En del av lampene til Ikea bruker 12V pærer, men de har omformer fra 230V til 12V. Det er mulig å fjerne omformeren for så å bruke lampa direkte på 12V. Det er sikkert mange andre butikker som selger samme type lamper. Anonymkode: 03a5c...d05 Takk for tips 😊 Ts Anonymkode: 4b741...d7d
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 Du kan også sjekke butikker som selger utstyr til båt og campingvogn, Biltema har faktisk mye 12V LED belysning til båt. 12V er lett å jobbe med og LED utvikler ingen varme så det er helt kurant å lage noe selv hvis du ikke finner noe du blir fornøyd med. Går fint å bruke vanlige 230V lamper og bytte ut sokkelen med en som passer 12V LED. Anonymkode: 03a5c...d05
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #9 Skrevet 21. august 2018 Har du sjekket sunwind.no? De har en del, om det er noe der du liker da! Anonymkode: 624e5...832
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå