Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet allmennlærer, og underviser på ungdomstrinnet. For første gang skulle jeg i år slippe å være kontaktlærer. Det som møtte meg når jeg kom på jobb forrige uke var følgende fag: norsk i 8, 9 og 10, samt engelsk i 9 og 10. Her er det snakk om hele elevgruppene, ingen spes.ped eller mindre grupper. Jeg er ganske fortvilet, og lurer på om noen andre har hørt om at en enkelt lærer må undervise i SÅ mange grupper i disse tunge fagene? Jeg aner ikke hvordan jeg skal klare å få fulgt opp disse elevene faglig, rettebyrden kommer til å bli enorm... 

Anonymkode: f8513...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på klassestørrelse, men nei, jeg har aldri hørt om noe lignende. Dette må da bli fryktelig mange timer? 

Skrevet

Det er mellom 24 og 28 elever i hver klasse. Det er faktisk bare 88% stilling, men jeg synes fortsatt at det er en helt urimelig arbeidsbyrde.. Prøvde å ta det opp med både rektor og inspektør, men ble blankt avvist.

Skrevet

Sikker på at du er alene lærer, at du ikke er to-lærer i noen grupper? Vanligvis har kontaktlærer enten norsk eller engelsk i egen klasse. Hørtes veldig merkelig ut! Dersom dere er to, deler dere selvsagt rettebyrden ! 

Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer. Jeg har litt flere elever i norsk, men jeg har lettere fag ved siden av. I tillegg har jeg alt på samme trinn, slik at planleggingen blir enklere. Og det er 100% stilling med kontaktlæreransvar. Jeg skjønner ikke at det du beskriver kan gå opp i en 88% stilling, iom at det er de to fagene med størst leseplikt. 

En slik stilling hadde vært fullstendig uaktuelt for min del. Det er vel snakk om 13 karakterer fordelt på 5 klasser? Uaktuelt. Jeg synes også du har fått timeplanen din veldig sent. Her skal alt være på plass før sommeren. 

Har du et verneombud eller klubb du kan snakke med? 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev: