AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Jeg studerer til å bli sosionom og skal nå i gang med praksis. Jeg er tredjeårsstudent. Jeg hadde permisjon forrige år pga. psykisk sykdom. Jeg trodde at å gå i behandling i ett år og fokusere på å bli frisk skulle gjøre meg bedre rustet til å klare studiet. Et år går veldig fort, og jeg er dessverre ikke så mye friskere enn i fjor høst. Jeg skal nok klare å møte opp på praksisplasser, men jeg er usikker på om jeg er i stand til å hjelpe andre slik situasjonen er nå. Jeg gruet meg så utrolig til oppstart og det går jo selvsagt ut over psyken min. Det kan jo hende alt det går seg til etter hvert og at jeg bare grubler for mye. Er man i stand til å klare en praksis mens man har en aktiv spiseforstyrrelse og sliter med selvskading og dårlig selvtillit? Føler egentlig at jeg er litt uskikket. Jeg har egentlig mye omsorg og empati i meg, men jeg vet ikke om jeg klarer å gi så mye av det nå. Jeg er flink til å skjule problemene mine, det vises ikke utad at jeg er syk... Hjelp, jeg trenger noen råd. Jeg går ikke i behandling lenger dessverre.. Anonymkode: 4dab8...e18
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Hvorfor går du ikke lenger i behandling? Et permisjonsår kan være et alternativ. Det var en som gjorde det på mitt studium. Anonymkode: 8b0e9...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Du har lov til å være vekk et år i permisjon, og deretter et år i sykemelding. Har en venninne som nettopp gjorde det, av samme årsak som deg. Ta deg en prat med en rådgiver på skolen, og deretter legen din. Anonymkode: 6bfd0...0ef
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 Du høres ikke "ferdig behandlet" ut. Hvorfor er du ikke i behandling lenger? Det kan bli tungt å skulle hjelpe andre når du selv trenger hjelp. Men det kan også få fokuset bort fra deg selv og dine problemer. Uansett syns jeg det er viktig at du klarer å holde fokus på det og de du skal jobbe opp imot, og at du har tro på at du vil mestre det. Det er godt å ha en trygg base i seg selv når man skal ut i noe som kan oppleves stressende. Kjenn etter hvor du står, hvilke behov du har og hva du tror du klarer å gi. Sjekk ut hvilke muligheter du har for å få et opphold i studiene til neste år. Anonymkode: d3686...4ff
AnonymBruker Skrevet 21. august 2018 #5 Skrevet 21. august 2018 Hvis du kan, bit tennene sammen og gjennomfør så du iallefall består. Så kan du ordne opp i livet ditt når du har eksamen på stell. Det blir vanskeligere og vanskeligere å hoppe inn igjen på et studie jo lengre tid det går. Anonymkode: dd0bb...47c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå