AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Jeg har flyttet inn i en ny leilighet med trådløst nett innlagt. Tror at det bare er å plugge i kontakten, vente et par minutter til lyset i boksen lyser, finne nettet og taste inn passord og vips så er jeg på nett? Men så enkelt er det ikke! Får opp symbolet i telefonen som sier at jeg er «på nett», men det eneste som kommer opp er at «tjeneren ikke ble funnet». Hva gjør jeg galt?? Hjelp en stakkar😊😊 Splitter ny leilighet som ikke har vært i bruk før........ Anonymkode: f92fd...928
TMB Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Heisann! Hva mener du med trådløst nett innlagt? Kan du legge ut et bilde av "boksen" du snakker om, både forfra og bakfra med kabelen koblet inn? Kan du legge ut bilde av kontakten i veggen du plugger boksen inn i? Du har klart å koble til "boksen" sitt Wi-Fi, men boksen i seg selv har ikke tilgang til internett. 1
tdm900 Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flyttet inn i en ny leilighet med trådløst nett innlagt. Tror at det bare er å plugge i kontakten, vente et par minutter til lyset i boksen lyser, finne nettet og taste inn passord og vips så er jeg på nett? Men så enkelt er det ikke! Får opp symbolet i telefonen som sier at jeg er «på nett», men det eneste som kommer opp er at «tjeneren ikke ble funnet». Hva gjør jeg galt?? Hjelp en stakkar😊😊 Splitter ny leilighet som ikke har vært i bruk før........ Anonymkode: f92fd...928 Tror du må begynne med å ordne et abonnement først, og det er vel utbygger som vet hvem som har vært der og lagt inn fiber tipper jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 Abonnementet er inkludert i leia, så det skal jo være her? Anonymkode: f92fd...928 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Blir du klok? Anonymkode: f92fd...928 1
TMB Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 (endret) Du skal ha en (ofte hvit) boks til et sted i leiligheten, hvor du skal koble en nettverkskabel fra denne og inn i "WAN" på telenorboksen. Endret 20. august 2018 av TMB 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 Man trenger en slik https://www.power.no/data-og-tilbehoer/kabler-og-tilkoblinger/nettverkskabel/utp-patch-cat5e-kabel-sort-50m-bulk/p-210999/?gclid=CjwKCAjwzenbBRB3EiwAItS-u4sfPHTY4XfTC_GDPB0C5lmRci-2q_9xRaFgt5wtmlJTWoTZm4M44xoCqMwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Den skal stå i veggen og inn i modemet, også er du på nett. Ligger nok i esken. Anonymkode: f71d0...472 1
TMB Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger en slik https://www.power.no/data-og-tilbehoer/kabler-og-tilkoblinger/nettverkskabel/utp-patch-cat5e-kabel-sort-50m-bulk/p-210999/?gclid=CjwKCAjwzenbBRB3EiwAItS-u4sfPHTY4XfTC_GDPB0C5lmRci-2q_9xRaFgt5wtmlJTWoTZm4M44xoCqMwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Den skal stå i veggen og inn i modemet, også er du på nett. Ligger nok i esken. Anonymkode: f71d0...472 Skal inn i fiberkonverter, kun "i veggen" hvis veggpunktet er koblet opp til et patchepanel også patchet inn i fiberen derfra... 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #9 Skrevet 20. august 2018 2 minutter siden, TMB skrev: Skal inn i fiberkonverter, kun "i veggen" hvis veggpunktet er koblet opp til et patchepanel også patchet inn i fiberen derfra... For meg ser det ut som at det "hullet" over coax er til nettverkskabelen, at TS bare må skyve på lokket.? Anonymkode: f71d0...472 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #10 Skrevet 20. august 2018 Jeg har samme boks! For å få det til å virke har jeg en boks til. Den er koblet inn i det rare stikket du har i veggen. Ta kontakt med Kanal Digital, de kan hjelpe deg. Anonymkode: 93259...09c 1
TMB Skrevet 20. august 2018 #11 Skrevet 20. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme boks! For å få det til å virke har jeg en boks til. Den er koblet inn i det rare stikket du har i veggen. Ta kontakt med Kanal Digital, de kan hjelpe deg. Anonymkode: 93259...09c Du har antekelig internett over coax, det er ikke det samme. 1
TMB Skrevet 20. august 2018 #12 Skrevet 20. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme boks! For å få det til å virke har jeg en boks til. Den er koblet inn i det rare stikket du har i veggen. Ta kontakt med Kanal Digital, de kan hjelpe deg. Anonymkode: 93259...09c Du har antekelig internett over coax, det er ikke det samme. TS: Har du et teknisk rom noe sted i leiligheten, for eksempel i nærheten av sikringsskap? 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #13 Skrevet 20. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Abonnementet er inkludert i leia, så det skal jo være her? Anonymkode: f92fd...928 Skal vel være en splitter der, som deler til router og en til tv, som igjen er koblet til tuner. Har lignende selv men fra annen leverandør. Fiber via koax kalles det. At abonnement innkludert i leia er en ting, men tror Telenor vil vite hvem som kobler seg på, er neppe noe å få ut fra kontakt før de har åpnet for deg. Anonymkode: 36346...a1d 1
stan Skrevet 20. august 2018 #14 Skrevet 20. august 2018 Er det ikke med en kabel som passer i en av utgangene / kontaktene til høyre på bildet? Det er ihvertfall en koaks utgang. Kanskje det er er en wan utgang og. Kan den firkantete utgangen åpnes? Er det noen kabler med? 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #15 Skrevet 20. august 2018 Konstant blinkend blått lys. Boksen er i såkalt rebootloop. Guide for å løse problemet: Trykk på den røde av/på knappen bak. Mens multimodemet er slått av så holdet du resetknappen inne i 3 sekunder (med binders, nål etc.). Trykk så på av/på knappen så boksen starter mens du fortsatt holder reset inn med bindersen, nålen. Hold denne i minst 30 sekunder til du ser ET LILLA LYS på en av lampene. Vent i 10 min og boksen er på internett. Anonymkode: 83a6b...592
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #16 Skrevet 20. august 2018 Det er jo ikke sånn at Internett er i den boksen der. Internett kommer vanligvis ut fra veggen, og du må da ha en Internettkabel fra veggen til boksen (meget enkelt forklart), noe det ikke ser ut som du har. Anonymkode: 6e9e7...492 2
TMB Skrevet 20. august 2018 #17 Skrevet 20. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Konstant blinkend blått lys. Boksen er i såkalt rebootloop. Guide for å løse problemet: Trykk på den røde av/på knappen bak. Mens multimodemet er slått av så holdet du resetknappen inne i 3 sekunder (med binders, nål etc.). Trykk så på av/på knappen så boksen starter mens du fortsatt holder reset inn med bindersen, nålen. Hold denne i minst 30 sekunder til du ser ET LILLA LYS på en av lampene. Vent i 10 min og boksen er på internett. Anonymkode: 83a6b...592 Leser du i det hele tatt tråden eller ser på bildene før du svarer?
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #18 Skrevet 20. august 2018 Her er det ingen steder å putte ledning.... Anonymkode: f92fd...928 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #19 Skrevet 20. august 2018 Så har jeg prøvd å plugge både den blå og den gule i veggen, og det er nett, men ingen tjener.... Får bare hvit skjerm🙁 Anonymkode: f92fd...928 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå