Gå til innhold

Trådløst nettverk og ruter, hjelp til en med null kompetanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet inn i en ny leilighet med trådløst nett innlagt. Tror at det bare er å plugge i kontakten, vente et par minutter til lyset i boksen lyser, finne nettet og taste inn passord og vips så er jeg på nett? Men så enkelt er det ikke! Får opp symbolet i telefonen som sier at jeg er «på nett», men det eneste som kommer opp er at «tjeneren ikke ble funnet». Hva gjør jeg galt?? Hjelp en stakkar😊😊

Splitter ny leilighet som ikke har vært i bruk før........

Anonymkode: f92fd...928

Skrevet

Heisann!

Hva mener du med trådløst nett innlagt?

Kan du legge ut et bilde av "boksen" du snakker om, både forfra og bakfra med kabelen koblet inn?

Kan du legge ut bilde av kontakten i veggen du plugger boksen inn i?

Du har klart å koble til "boksen" sitt Wi-Fi, men boksen i seg selv har ikke tilgang til internett.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyttet inn i en ny leilighet med trådløst nett innlagt. Tror at det bare er å plugge i kontakten, vente et par minutter til lyset i boksen lyser, finne nettet og taste inn passord og vips så er jeg på nett? Men så enkelt er det ikke! Får opp symbolet i telefonen som sier at jeg er «på nett», men det eneste som kommer opp er at «tjeneren ikke ble funnet». Hva gjør jeg galt?? Hjelp en stakkar😊😊

Splitter ny leilighet som ikke har vært i bruk før........

Tror du må begynne med å ordne et abonnement først, og det er vel utbygger som vet hvem som har vært der og lagt inn fiber tipper jeg.

• Liker 2
Skrevet

Abonnementet er inkludert i leia, så det skal jo være her?

36D6128A-7CB6-46B6-9192-8B270853CCCA.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Blir du klok?

1F786E1C-872C-4482-89C5-1AB84B86F5A4.jpeg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du skal ha en (ofte hvit) boks til et sted i leiligheten, hvor du skal koble en nettverkskabel fra denne og inn i "WAN" på telenorboksen.

Endret av TMB
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal inn i fiberkonverter, kun "i veggen" hvis veggpunktet er koblet opp til et patchepanel også patchet inn i fiberen derfra...

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, TMB skrev:

Skal inn i fiberkonverter, kun "i veggen" hvis veggpunktet er koblet opp til et patchepanel også patchet inn i fiberen derfra...

For meg ser det ut som at det "hullet" over coax er til nettverkskabelen, at TS bare må skyve på lokket.?

Anonymkode: f71d0...472

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme boks! 

For å få det til å virke har jeg en boks til. Den er koblet inn i det rare stikket du har i veggen. Ta kontakt med Kanal Digital, de kan hjelpe deg.

Anonymkode: 93259...09c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme boks! 

For å få det til å virke har jeg en boks til. Den er koblet inn i det rare stikket du har i veggen. Ta kontakt med Kanal Digital, de kan hjelpe deg.

Du har antekelig internett over coax, det er ikke det samme.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme boks! 

Du har antekelig internett over coax, det er ikke det samme.

TS: Har du et teknisk rom noe sted i leiligheten, for eksempel i nærheten av sikringsskap?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Abonnementet er inkludert i leia, så det skal jo være her?

36D6128A-7CB6-46B6-9192-8B270853CCCA.jpeg

Skal vel være en splitter der, som deler til router og en til tv, som igjen er koblet til tuner. Har lignende selv men fra annen leverandør. Fiber via koax kalles det. At abonnement innkludert i leia er en ting, men tror Telenor vil vite hvem som kobler seg på, er neppe noe å få ut fra kontakt før de har åpnet for deg.

Anonymkode: 36346...a1d

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke med en kabel som passer i en av utgangene / kontaktene til høyre på bildet? 

Det er ihvertfall en koaks utgang. 

Kanskje det er er en wan utgang og. Kan den firkantete utgangen åpnes? 

Er det noen kabler med? 

• Liker 1
Skrevet

Konstant blinkend blått lys. Boksen er i såkalt rebootloop. Guide for å løse problemet: Trykk på den røde av/på knappen bak. Mens multimodemet er slått av så holdet du resetknappen inne i 3 sekunder (med binders, nål etc.). Trykk så på av/på knappen så boksen starter mens du fortsatt holder reset inn med bindersen, nålen. Hold denne i minst 30 sekunder til du ser ET LILLA LYS på en av lampene. Vent i 10 min og boksen er på internett.        

Anonymkode: 83a6b...592

Skrevet

Det er jo ikke sånn at Internett er i den boksen der. Internett kommer vanligvis ut fra veggen, og du må da ha en Internettkabel fra veggen til boksen (meget enkelt forklart), noe det ikke ser ut som du har.

Anonymkode: 6e9e7...492

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konstant blinkend blått lys. Boksen er i såkalt rebootloop. Guide for å løse problemet: Trykk på den røde av/på knappen bak. Mens multimodemet er slått av så holdet du resetknappen inne i 3 sekunder (med binders, nål etc.). Trykk så på av/på knappen så boksen starter mens du fortsatt holder reset inn med bindersen, nålen. Hold denne i minst 30 sekunder til du ser ET LILLA LYS på en av lampene. Vent i 10 min og boksen er på internett.        

Anonymkode: 83a6b...592

Leser du i det hele tatt tråden eller ser på bildene før du svarer?

Skrevet

Her er det ingen steder å putte ledning....

027ABF87-CBCA-4D07-9526-FE106C5E859B.jpeg

• Liker 1
Skrevet

Så har jeg prøvd å plugge både den blå og den gule i veggen, og det er nett, men ingen tjener.... Får bare hvit skjerm🙁

64C1E9EB-C4DB-4FA1-9805-5185524B24D6.jpeg

• Liker 1
Skrevet

6FCED8DE-ACF0-4F2A-B99A-31B9F94165AF.thumb.png.111ea944d380999876bf0fdfd80f0073.png

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...