Gå til innhold

Leie en leilighet/bolig med basseng i Frankrike. Er du interessert?

Majott

Anbefalte innlegg

Det er mange muligheter til det i Frankrike. Mange leier ut ferieboliger med basseng der, særlig sørvest i landet, med en time eller mindre til nærmeste strand.

Men da har man så mye annet man kan oppleve enn bare å være på en strand, som f.eks lokale festivaler, markeder, badeland osv. Middelalderlandsbyer, som er så fine å se, og så koselige å vandre i. Bare å sitte på en cafe der det ikke er så mange andre turister? Slappe av, og virkelig få følelsen av hvordan livet er akkurat der. Få en impuls om hvordan livet er der, og ha mulighet til å delta i det uten å bli regnet som en charterturist?

Hvorfor ikke gjøre noe annet enn en chartertur til "syden"? 

Ville du ha dratt på en sånn ferie?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vi har gjort det. Hus med basseng. Helt herlig.

Anonymkode: b7a9e...2c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Men basseng eller ikke basseng hadde ikke vært avgjørende (kanskje bittelitt, dersom det var i den aller varmeste perioden). Viktigst for oss er at det hyggelige landsbyer i nærheten, med gode spisesteder. Og at uteområdene og utsikten fra boligen er veldig bra. 

Anonymkode: 55edb...1a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser allerede på slike ferier, og det vil jeg fortsette med. Vanlige charterturer er ikke noe for meg :)

Anonymkode: cfd81...b5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser også kun på skole ferier. Leier hus (med basseng, for barnas skyld, når vi er i sør-europa). Har gjort dette i England/skottland, Kroatia, tre ganger i Spania, Danmark. Når man reiser med flere er det mer sosialt å ha et hus enn flere hotellrom, slik at man får være sammen. Større plass er det også. Og man slipper å sitte musestille i mørket etter at barna har sovnet på hotellrommet....

Anonymkode: 5a67f...01c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi reiser også kun på skole ferier.

eh, slike ferier, skulle det stå. Finner husene ved å søke på nettet. Har leid hos privatpersoner og gjennom Airbnb, HomeAway og Novasol.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ulike årsaker er det ikke aktuelt for meg. Men om jeg tenker meg i en litt annen situasjon:

Det bør i så fall være noe mer en bare det å leie en bolig. Terskelen for å leie bolig utenom charteropplegg er allerede lav, for de som er troende til å leie på landsbygda, og de har råd til å leie noe ved sjøen - uten reisevei. Så det bør være noe mer.

Noe mer kan være: unike muligheter for gå- eller sykkelturer, opplegg for kurs av noe slag (språk, batikk, whatever). Det vil alltid være noen som kan tenke seg å leie et hus på landsbygda i Frankrike, men for at det virkelig skal lønne seg, tenker jeg at det er nødvendig med flere boenheter og et opplegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg vil ha ferie når jeg er ute å reiser, så gidder jeg ikke å leie hus/ledighet, jeg bor alltid på hotell.  Jeg reiser derimot aldri på charterferie. Det skal sies at jeg reiser alene, og leier meg bil for å dra omkring.

Anonymkode: cce87...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...