AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Er lærling og tjener ca 12 600 kr brutto. Får utbetalt rundt 9300, og tror jeg har en skatteprosent på rundt 20. Er det mye skatt for en så lav lønn? Anonymkode: 4df77...2de
FrittgåendeBurugle Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Du betaler 26% i skatt dersom tallene du oppgir stemmer. Høres litt mye ut. Jeg har tabelltrekk, og dersom jeg tjener 12600, får jeg utbetalt 10 836,-. Har du tabell? I så fall kan du sjekke tallene dine her: https://tabellkort.app.skatteetaten.no/#/?_k=58q4bt
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 2 minutter siden, FrittgåendeBurugle skrev: Du betaler 26% i skatt dersom tallene du oppgir stemmer. Høres litt mye ut. Jeg har tabelltrekk, og dersom jeg tjener 12600, får jeg utbetalt 10 836,-. Har du tabell? I så fall kan du sjekke tallene dine her: https://tabellkort.app.skatteetaten.no/#/?_k=58q4bt Nei, har prosenttrekk sjekket skattekortet mitt nå, hvor det står at jeg betaler 20%. Nå har jeg oppgitt at jeg tror jeg kommer til å ha litt over 70 000 på sparing på slutten av dette året, har det stor innvirkning på skatteprosenten? Kom også på at jeg stiger i lønn fra 40% av fagarbeiderlønn til 60% neste måned, og at jeg har regnet med det når jeg leverte inn skattekortet, sånn at inntekten for hele året blir 220 000. Er vel kanskje det som har mest å si. Anonymkode: 4df77...2de
FrittgåendeBurugle Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 Sparepengene har ikke noen betydning med mindre de er nærmere halvannen million, så mulig det er lønnsøkningen som har innvirkning på skatten. Men er du i tvil, kan du høre med de som kjører lønn på jobben din 😊
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Så lenge du har fylt inn korrekt sum du tjener i løpet av året er skattetrekket ditt korrekt. Hvis du nettopp har begynt å tjene penger er det ikke rart skattetrekket ditt er såpass høyt. Det må jo veie opp for at du ikke har tjent noe resten av året Anonymkode: 5f22c...f07
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du har fylt inn korrekt sum du tjener i løpet av året er skattetrekket ditt korrekt. Hvis du nettopp har begynt å tjene penger er det ikke rart skattetrekket ditt er såpass høyt. Det må jo veie opp for at du ikke har tjent noe resten av året Anonymkode: 5f22c...f07 Nei, har jobbet der i et år. Smørte nok litt tjukt på da jeg tasta inn hva jeg kom til å tjene i år, hehe. Anonymkode: 4df77...2de
Million Skrevet 21. august 2018 #7 Skrevet 21. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, har jobbet der i et år. Smørte nok litt tjukt på da jeg tasta inn hva jeg kom til å tjene i år, hehe. Anonymkode: 4df77...2de Da får du igjen pengene på skatteoppgjøret neste år. Se på det som sparing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå