AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Hei folkens! Dere som har småbarn der besteforeldre virkelig liker/ønsker å finne på ting sammens med dem, gå turer, leke ute, gå i park, sykle, ta dem me på en busstur osv osv! Vær SVÆRT takknemlig for at dere har slike foreldre som ønsker å hjelpe til med barna! For sånn er det ikke hos alle, i allefall ikke hos oss. Jeg skjønner dette virkelig ikke. Våre foreldre (både mannens og konas) er veldig glade i barnebarna. Snakker mye om dem til andre, er stolte besteforeldre, gir dem gaver/penger. osv osv. Men jeg tenker at dersom de skal bygge opp noen bra forhold, så må de faktisk GJØRE noe sammen! Jeg har sagt dette tusenvis av ganger. De trenger ikke å gi penger til dem, heller ikke kjøpe leker hele tiden. Tru meg, vi har nok leker til å åpne 3 barnehager... ! En gang iblant er ok... men ikke å overdrive. Her gjør besteforeldrene ikke så mye aktiviteter med barna. Jo, de er spreke alle fire og er i fin form. Men det er ikke snakk om å ta seg en tur ut sammens med barna. De skjønner ikke at ungene vil kjede seg av å være inne hele tiden. Har vi familiesamkomster, liker de helst bare å sitte, drikke kaffe/te eller kanskje noen tar seg en øl. SÅ sitter man bare der og prater og prater... mens ungene herjer. Hvis vi setter ungene over til overnatting hos en av dem, så vet jeg at mesteparten av tiden vil de tilbringe innendørs! De er godt kjent med hva fi finner på sammens med ungene. Jeg forteller hele tiden hvor vi har vært, hva vi har gjort på osv osv. Noen med erfaring? Kloke svar? Anonymkode: 74bcb...bed
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Det er likt her her. Jeg har vært alene med datteren min i flere år,men er nå samboer og han har to barn. Foreldrene hans er så delaktige i hans barn, og jeg skulle ønske at pappa var slik. Mammaen min er død, og de var skilt. Jeg skulle ønske meg nye besteforeldre til datteren min 🙄 Anonymkode: e9954...f2a
Sushi Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 Er veldig takknemlig for alle besteforeldrene til barna mine. De tar ungene med på fisketur, hytta, ut på lekeplasser, på kino, lekeland, skitur osv. De leser for dem og gir dem mye oppmerksomhet når de er sammen. Det gjelder både de som bor i samme by og ser barna ofte, og de som ser oss sjeldnere. Barna mine er heldige, og får et veldig nært forhold til besteforeldrene Håper å bli en like god besteforelder en vakker dag.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 Takk! Plutselig satte det far min i et litt annet lys, som ofte ikke "ser dem" og prater like mye med dem i sammenkomster som andre, men som tar dem med ut i småbåt for å fiske, i skogen for å finne pølsespyd, spikke (grilling og spising er underordnet) og tar dem med i fjøset på helt vanlige turer dit for å gi mat og møkke. ❤️ Anonymkode: 44caa...9c0
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Jeg har samme erfaring, og har dessverre ingen kloke svar siden jeg er rådvill selv. Har prøvd å tilrettelegge før besøk her eller hos dem med f.eks malesaker, bake noe eller lignende. Men det ender uansett i sofaen med kaffekoppen og skravling med voksne. Barnet blir plassert foran tv-en... det eneste kloke svaret må være at du kan gjøre annerledes hvis du blir bestemor selv en vakker dag! Anonymkode: d66d7...5d8
Jadzia Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 Her har vi delte erfaringer. Vi har pappa som ser de i snitt to ganger i året, selv om han bare bor ti minutter unna. Han bryr seg ikke. Så har vi svigers som bor en time unna. Vi ser de ca en gang i måneden. Men alt skal gå på deres premisser. De stormer inn og lager svært sirkus, før de fjerner all oppmerksomheten fra ungene og over på oss i et par timer, også kan de leke litt igjen med ungene, men da kun så lenge ungene gjør det de vil selv. Ungene er et statussymbol mer enn noe annet. På den siste siden har vi mamma. Hun er med på alt! Fra sommerfest i barnehagen til skogturer og andre ting. Hun vier livet sitt til familien og er der 100% for oss alle når vi trenger det. Jeg er så utrolig glad for at ungene i det minste har henne, så de har noen som virkelig er der som ikke er foreldre. De andre har jeg gitt opp. Jeg har prøvd å snakke med de ørten ganger uten hell.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #7 Skrevet 22. august 2018 Vi har også besteforeldre som bare sitter i godstolen med kaffekoppen og hysjer på barnebarna sine. Finner aldri på noe som helst. Ser de 5 ganger i året, og bor 15 min unna. "De har det så travelt". Anonymkode: dbad5...dc2
Snabeltann Skrevet 22. august 2018 #8 Skrevet 22. august 2018 Det endrer seg litt med tiden hos oss... Før veldig delaktige alle fire, turer og baking og leking når de var små. Så ble barna større - og de skaffet seg WiFi hos begge besteforeldrepar for å henge med, nå er desverre en hos begge par blitt hjertesyke - og disse kan ikke leke og gjøre like mange sprell som før. Nå er det mer barna som må "glede" dem. Ting forandrer seg
Atea Skrevet 22. august 2018 #9 Skrevet 22. august 2018 Ja takk til begge deler mener jeg. Hvis man er invitert og nesten ikke ser de voksne føles det rart. Jeg har i alle fall behov for å høre hvordan det går, om jobbene deres for eksempel og ikke bare være "barnevakt" når de selv er tilstede. Det betyr ikke at jeg bare sitter og skravler. Man kan alternere litt. Men sier de i fra, om de er slitne for eksempel er det greiere å forholde seg til. Det hender også at barna bare vil ha mamma og pappa. Da står jeg jo der, med mine dumpede forslag, men har funnet ut at hvis jeg setter i gang med noe blir barna med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå