AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Her hos oss er det min samboer. Det er han som tar seg av ting angående lån og huskjøp, forsikringer osv osv. Jeg plages ikke av det, og lar han gjøre det, antageligvis fordi han er noe eldre enn meg og har vært mer gjennom sånne her ting tidligere. Jeg skulle sikkert ha klart det jeg også, men jeg tar meg mer av ting på detaljnivå, som å hente inn prisoverslag på ting som må gjøres, osv. Hvordan fungerer dette hos dere? Anonymkode: 61c3b...cad
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Så hvis han dør eller går fra deg? Lurt å kunne dette selv. Jeg styrer alt selv. Skal da ikke ha en mann som bestemmer over meg. Anonymkode: 77531...440 3
SPOCA Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 (endret) Det er meg. Jeg lager budsjett og regnskap, betaler regninger og holder styr på Familien A/S. Jeg følger opp alt med forsikringer, boliglån, feriebudsjett osv. Jeg har full tilgang til alle hans konti. Jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy, jeg liker å planlegge og holde orden. Han har selvfølgelig også tilgang og medbestemmelsesrett, vi synes begge det er viktig at også han følger med. Han er dog litt mer surrete, og ikke like interessert i det økonomiske som meg, men har god koll han også. Endret 20. august 2018 av SPOCA
asterix Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 Jeg tar meg av alle de tingene, men det er jo ikke så "store ting" akkurat. Det du nevner er jo overhode ikke vanskelige ting å ordne. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 Vi har separate lån og økonomi og ordner derfor med det hver for oss. Forsikringer trekkes automatisk fra min konto, siden jeg har gode forsikringsordninger gjennom jobben, og han overfører sin andel av summen hver måned til meg. Anonymkode: 786db...564
Krokanis Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 Det er meg. Han er på jobb stort sett hele tiden, jeg går turnus og har mer til tid å ringe og ordne på dagtid.
Gjest hind Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 Vi deler på det. Noe tar jeg, noe tar han og noe gjør vi sammen. Vi har felles økonomi og begge har selvfølgelig også fullt innsyn i alt.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 Jeg tar alt. Han kan surre til litt, og er ikke like interessert. Jeg liker å følge med på renter, spare riktig, prioritere riktig og ha full kontroll. Han er glad til så lenge han har nok penger til sine hobbyer og vet at alt er betalt Kunne aldri satt meg i den situasjonen at mannen ordnet alt. Enten skal vi gjøre det sammen, slik at jeg fortsatt har full kontroll, eller så skal jeg ordne det alene. Det er ikke et alternativ at jeg overlater slike ting til andre. Anonymkode: b2955...34b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #9 Skrevet 20. august 2018 TS her. Ser at jeg kanskje formulerte meg litt dårlig. Det er ikke sånn at jeg bare sitter på gjerdet og har null oversikt. Selv om vi ikke har felles konto har vi allikevel felles økonomi og deler på alt, og jeg har også oversikt over hva vi har og hva som må betales osv. Hva gjelder forsikringer trekkes også alt fra hans konto pga hans fordeler, men jeg overfører fast min andel hver måned. Jeg har da bodd aleine tidligere og klart meg helt fint med det også, så det er jo ikke det det går på. Anonymkode: 61c3b...cad
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #10 Skrevet 20. august 2018 Mannen. Og det er deilig å slippe det greiene der! Anonymkode: 679b6...046 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #11 Skrevet 20. august 2018 Veldig 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her hos oss er det min samboer. Det er han som tar seg av ting angående lån og huskjøp, forsikringer osv osv. Jeg plages ikke av det, og lar han gjøre det, antageligvis fordi han er noe eldre enn meg og har vært mer gjennom sånne her ting tidligere. Jeg skulle sikkert ha klart det jeg også, men jeg tar meg mer av ting på detaljnivå, som å hente inn prisoverslag på ting som må gjøres, osv. Hvordan fungerer dette hos dere? Anonymkode: 61c3b...cad Veldig pussig hvordan du på et barn- og familieforum presterer å kalle det å holde orden på lån og forsikringer for «de store viktige tingene». I mine øyne er da det noe av det enkleste og minst kompliserte en barnefamilie har å styre med. Ikke er det tidkrevende heller. Anonymkode: b3a76...ca6 4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #12 Skrevet 20. august 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Veldig Veldig pussig hvordan du på et barn- og familieforum presterer å kalle det å holde orden på lån og forsikringer for «de store viktige tingene». I mine øyne er da det noe av det enkleste og minst kompliserte en barnefamilie har å styre med. Ikke er det tidkrevende heller. Anonymkode: b3a76...ca6 Mye enklere å forholde seg til bank og forsikring enn å holde styr på 20 barnebursdager og tilhørende gaver i året ja. Her er det forøvrig jeg (kvinnen) som tar seg av alt. Mannen tar det fysiske rundt huset, maling og snømåking og sånt. Anonymkode: a5320...09a 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #13 Skrevet 20. august 2018 Jeg er singel, så jeg har lært å gjøre alt det selv. Syns det er greit å kunne ordne ting på egenhånd. Jeg er oppvokst i et hjem der far tar seg av både vask og snømåking, mens mor tar matlaging og finanser. Hvem som kommer til å gjøre hva i et fremtidig forhold kommer nok an på hvem som er mest komfortabel med hva Anonymkode: 64397...169
Lycka Skrevet 20. august 2018 #15 Skrevet 20. august 2018 Her i huset er det jeg som er finansminister 😊 Er nok litt mer økonomisk enn mannen, så derfor ble det sånn.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #17 Skrevet 20. august 2018 Her styrer mannen det meste. Jeg vet faktisk ikke hvilken strømleverandør vi har ei gang 🙈 Anonymkode: 1e663...269
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #18 Skrevet 20. august 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Mye enklere å forholde seg til bank og forsikring enn å holde styr på 20 barnebursdager og tilhørende gaver i året ja. Her er det forøvrig jeg (kvinnen) som tar seg av alt. Mannen tar det fysiske rundt huset, maling og snømåking og sånt. Anonymkode: a5320...09a Hvor mange timer i løpet av året tar det, egentlig? Anonymkode: ae937...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #19 Skrevet 20. august 2018 Hmm jeg syns vi begge tar ansvar for de store tingene. Jeg for økonomi, hverdagsting som mat og klesvask. Han fikser mye praktisk. Bil, oppussing osv. Og gjør de hverdagstingene jeg nevnte når jeg er på jobb. Jeg er borte i 12 timer når jeg først er på jobb og mye hjemme i perioder. Føler ikke at det er 1 stor ting, men alt av småtteri teller jo på en måte. Anonymkode: 002dc...4fd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #20 Skrevet 20. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Her hos oss er det min samboer. Det er han som tar seg av ting angående lån og huskjøp, forsikringer osv osv. Jeg plages ikke av det, og lar han gjøre det, antageligvis fordi han er noe eldre enn meg og har vært mer gjennom sånne her ting tidligere. Jeg skulle sikkert ha klart det jeg også, men jeg tar meg mer av ting på detaljnivå, som å hente inn prisoverslag på ting som må gjøres, osv. Hvordan fungerer dette hos dere? Anonymkode: 61c3b...cad Vi gjør like mye sammen og det jeg ikke forstår like lett det setter han meg inn i. Anonymkode: cdbe5...3f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå