Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble akkuratt innkalt til intervju, i helsesektoren(innen kontor) 

i emailen jeg fikk rett etter sendt søknad står det 
"Helseføretaket har prosedyrar for å sikre at alle som blir tilbytt tilsetting i helseføretaket er skikka for stillinga dei søker, at søkjar har dei autorisasjonar som er kravd og kan framleggje originale vitnemål og attester ved intervju. 
Vi krev same aktsemd og krav til dokumentasjon ved intervju for søkarar til andre stillingar enn helsepersonell. Vi ber deg vennligast ta med eitt sett rett kopi av alle dokument i tillegg til originale vitnemål og attester. "

1. jeg har jo ingen autorisasjon, for jeg har jo bare utdanning i kontor og administrasjon, og stillingen jeg har søkt på er kun kontor og man trenger ikke noe helseutdanning. Må jeg likevel ha noe sånn med? 

2. Jeg skal på intervju i morgen tidlig, så får jo ikke fiksa noe rett kopi av noen ting til den tid, jeg er på jobb og alt ligger hjemme. Er det skikkelig krise om jeg ikke tar noe med?! 

Anonymkode: d2893...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. De krever ikke autorisasjonspapirer, men har lagt like stor vekt på at søkere til administrasjonsstillinger har papirene i orden. Derfor vil de ha rett kopi og se originalpapirer. Dette må du altså ta med.

2. Her ville jeg forklart saken. Om du fikk beskjed om intervju så kort tid før du skal være der, at det er vanskelig å få ordnet rett kopi, sier du bare det. Ta med originalene, så er det godt mulig de tar kopier der. Det har i alle fall blitt gjort der jeg har vært i din situasjon.

Tips til senere: ha alltid en perm liggende med ferdig rett kopier av de dokumentene du har, som du trenger i jobbintervju. Det er så typisk at man mangler disse papirene og glemmer det helt til like før man skal til intervju. 

Anonymkode: 15ef7...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...