AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #1 Skrevet 20. august 2018 Jenta mi på 9 fikk hull i øret og vi skiftet til nye etter ca 8 uker, hun gikk med de nye i ca 4 uker, så la jeg merke til i dag før hun gikk på skolen, at låsene bak holdt på å gro seg fast, heldigvis var de ikke kommet så langt at jeg ikke fikk de ut selv. Hvordan kunne det skje? virker som det skjedde over natta. Anonymkode: 5a237...064
Minya Skrevet 20. august 2018 #2 Skrevet 20. august 2018 Jeg antar at dere var hos frisør eller lignende og fikk skutt hull med pistol? De har sannsynligvis ikke "grodd fast", men dere har kanskje ikke renset med saltvann og da tar det betydelig lenger tid før såret gror og det vil tyte ut blodplasma som prøver å lukke hullet. Dette kan tyte inn i bakparten på de begredelige øredobbene som brukes i pistol og gjøre at bakparten "gror fast" i øreflippen. Bytt til ball-closure ringer, du får kjøpt dem hos profesjonelle piercere. Søk etter piercingsjapper i nærheten av der du bor, bor du i Oslo og omegn, anbefaler jeg Pinpoint Piercing i Strøget mellom Storgata og Torggata. Der kan de også se på piercinghullene din datter har fått, og se om det er potensiell fare for infeksjon. Fordelen med de ringene er at de er i titan eller kirurgisk stål, slik at helbredelsesprosessen går raskere fordi kroppen ikke blir like opptatt med å støte fra seg det fremmede objektet, potensielle allergiske reaksjoner blir utelukket fordi titan og kiruirgisk stål ikke er allegifremkallende på samme måte som "uekte" øredobber, og fordi ringen er et helt smykke, og hematitt-ballen ikke kan gro fast bak øret, er det også et mye tryggere smykke for et barn å bruke. Ringene finnes i rundt ti størrelser, så dere kan velge en som sitter ganske tett inntil øret slik at hun ikke river dem ut under lek eller mens hun sover. 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #3 Skrevet 20. august 2018 3 minutter siden, Minya skrev: Jeg antar at dere var hos frisør eller lignende og fikk skutt hull med pistol? De har sannsynligvis ikke "grodd fast", men dere har kanskje ikke renset med saltvann og da tar det betydelig lenger tid før såret gror og det vil tyte ut blodplasma som prøver å lukke hullet. Dette kan tyte inn i bakparten på de begredelige øredobbene som brukes i pistol og gjøre at bakparten "gror fast" i øreflippen. Bytt til ball-closure ringer, du får kjøpt dem hos profesjonelle piercere. Søk etter piercingsjapper i nærheten av der du bor, bor du i Oslo og omegn, anbefaler jeg Pinpoint Piercing i Strøget mellom Storgata og Torggata. Der kan de også se på piercinghullene din datter har fått, og se om det er potensiell fare for infeksjon. Fordelen med de ringene er at de er i titan eller kirurgisk stål, slik at helbredelsesprosessen går raskere fordi kroppen ikke blir like opptatt med å støte fra seg det fremmede objektet, potensielle allergiske reaksjoner blir utelukket fordi titan og kiruirgisk stål ikke er allegifremkallende på samme måte som "uekte" øredobber, og fordi ringen er et helt smykke, og hematitt-ballen ikke kan gro fast bak øret, er det også et mye tryggere smykke for et barn å bruke. Ringene finnes i rundt ti størrelser, så dere kan velge en som sitter ganske tett inntil øret slik at hun ikke river dem ut under lek eller mens hun sover. Var hos frisør ja, og vi fikk beskjed om å rense med pyrisept ? Skal kontakte piercer, men kommer til å vente, siden hun begynte å blø litt. Anonymkode: 5a237...064
Minya Skrevet 20. august 2018 #4 Skrevet 20. august 2018 (endret) Pyrisept er en killer for piercinger, det er alt for sterkt og vil holde såret åpent tre ganger så lenge. Det er en grunn til at det ikke anbefales å ta hull i ørene hos frisør. De har null peiling på anatomi, de har fått et tretimers kurs i hvordan bruke øredobb pistol, og har ingen anelse om hvordan man skal stelle og ta vare på en ny piercing. En profesjonell piercer har flere års skolegang som inkluderer anatomilære og de har ofte mange års erfaring med å sette piercinger på riktig måte. Ikke vent med å kontakte piercer, det er når det blør at de kan se hvor skaden eventuelt ligger, og skulle det være risiko for permanent skade kan de hjelpe til å forminske den. Endret 20. august 2018 av Minya 5
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #5 Skrevet 20. august 2018 4 minutter siden, Minya skrev: Pyrisept er en killer for piercinger, det er alt for sterkt og vil holde såret åpent tre ganger så lenge. Det er en grunn til at det ikke anbefales å ta hull i ørene hos frisør. De har null peiling på anatomi, de har fått et tretimers kurs i hvordan bruke øredobb pistol, og har ingen anelse om hvordan man skal stelle og ta vare på en ny piercing. En profesjonell piercer har flere års skolegang som inkluderer anatomilære og de har ofte mange års erfaring med å sette piercinger på riktig måte. Ikke vent med å kontakte piercer, det er når det blør at de kan se hvor skaden eventuelt ligger, og skulle det være risiko for permanent skade kan de hjelpe til å forminske den. Da syns jeg det er helt horribelt at frisører får lov å sette hull. Anonymkode: 5a237...064
Minya Skrevet 20. august 2018 #6 Skrevet 20. august 2018 Det er jeg helt enig i, men dessverre er ikke myndighetene spesielt intelligente på det området 😕 Finn din nærmeste piercer allerede i dag, og hør om du kan ta med jentungen inn i ettermiddag. Anbefaler som sagt Pinpoint Piercing om du er i nærheten av Oslo. Når du ringer, forteller du akkurat det samme som her, og vær nøye med å få med at det er skutte hull det er snakk om og at du ikke var klar over risikoen og trodde det var helt trygt å ta hos frisør. Og så velger dere piercer neste gang ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #7 Skrevet 20. august 2018 1 minutt siden, Minya skrev: Det er jeg helt enig i, men dessverre er ikke myndighetene spesielt intelligente på det området 😕 Finn din nærmeste piercer allerede i dag, og hør om du kan ta med jentungen inn i ettermiddag. Anbefaler som sagt Pinpoint Piercing om du er i nærheten av Oslo. Når du ringer, forteller du akkurat det samme som her, og vær nøye med å få med at det er skutte hull det er snakk om og at du ikke var klar over risikoen og trodde det var helt trygt å ta hos frisør. Og så velger dere piercer neste gang ❤️ Takk for gode svar , skal ringe i dag. Bor i nærheten av Kristiansand, men regner med de og har piercere. Anonymkode: 5a237...064 1
Minya Skrevet 20. august 2018 #8 Skrevet 20. august 2018 Jepp, sjekk om Leading Light er i området fortsatt. Det er gode folk. Hvis ikke så finner du en hel haug på nettet, som oftest er det de fem øverste som er blant de beste. 1
Krokanis Skrevet 20. august 2018 #9 Skrevet 20. august 2018 (endret) Tok hos piercer, fikk beskjed om å kun bruke qtip og bomullspads med sterilt saltvann. Uansett om du får time i dag eller ikke, bytt fra pyrisept til saltvann. Mye bedre for såret. Endret 20. august 2018 av Krokanis 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #10 Skrevet 20. august 2018 På min datter så grodde den låsen inn i øret og hullet. Skjedde etter vi byttet til vanlige øredobber og hun var redd for å miste den så hun tok låsen så langt inn hun kunne. Må jo ha skjedd over en tid for da jeg oppdaget det så kunne man ikke se den lenger og vi trodde det var betennelse. Hun hadde fått ny lås til og med siden den gamle var borte. På henne så måtte vi til lege som kutter et snitt og tok ut låsen. Så måtte hun sy ett sting. Var ikke en god opplevelse for hverken henne eller meg siden legen ikke tok det alvorlig nok og ikke ga henne bedøvelse med en gang. Anonymkode: f8928...727
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #11 Skrevet 20. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På min datter så grodde den låsen inn i øret og hullet. Skjedde etter vi byttet til vanlige øredobber og hun var redd for å miste den så hun tok låsen så langt inn hun kunne. Må jo ha skjedd over en tid for da jeg oppdaget det så kunne man ikke se den lenger og vi trodde det var betennelse. Hun hadde fått ny lås til og med siden den gamle var borte. På henne så måtte vi til lege som kutter et snitt og tok ut låsen. Så måtte hun sy ett sting. Var ikke en god opplevelse for hverken henne eller meg siden legen ikke tok det alvorlig nok og ikke ga henne bedøvelse med en gang. Anonymkode: f8928...727 Her skjedde det samme! Tydeligvis noe lege var vant med. 😮 vi har satt i barneøreringer for å unngå at bakdelen glemmes hardt i. Anonymkode: c416c...cb8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #12 Skrevet 20. august 2018 Øredobbene må jo tvinnes 1 - 2 ganger om dagen for at de ikke skal gro fast Anonymkode: 13106...339
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #13 Skrevet 20. august 2018 Allergisk reaksjon? Jeg opplevde der samme da jeg endelig fikk hull i ørene som 12 åring. Det ble så ille at ørene hovnet opp og "slukte" øredobbene. De måtte opereres ut på legevakta. Anonymkode: 8edd8...e5b
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #14 Skrevet 20. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Her skjedde det samme! Tydeligvis noe lege var vant med. 😮 vi har satt i barneøreringer for å unngå at bakdelen glemmes hardt i. Anonymkode: c416c...cb8 Her var tydeligvis ikke legen vant til det, men var en ung gutt/mann så han skjønte nok ikke helt hva jeg mente da jeg forklarte hva som hadde skjedd. Vi bruker den øredobben som hullet ble tatt med på den andre øra, den som hun sydde er grodd igjen og hun vil ikke ta nytt hull. Enda hvertfall... Anonymkode: f8928...727
AnonymBruker Skrevet 20. august 2018 #15 Skrevet 20. august 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Øredobbene må jo tvinnes 1 - 2 ganger om dagen for at de ikke skal gro fast Anonymkode: 13106...339 Det er frarådet, det vil bare irritere å øke sjansen for infeksjon. Anonymkode: f9dda...d5d 1
domimik Skrevet 20. august 2018 #16 Skrevet 20. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Øredobbene må jo tvinnes 1 - 2 ganger om dagen for at de ikke skal gro fast Anonymkode: 13106...339 Nei det må de IKKE. Skitne barnehender har ingenting nær et åpent sår å gjøre. Det skal renses, men av voksne. Skjønner egentlig ikke hva barn som er for små til å skjønne dette skal med piercing uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå