Gå til innhold

Noen som vet pris for å fjerne oljetank i hagen?

Sola*

Anbefalte innlegg

Driver å ser etter enebolig, og ser at noen av boligene til salgs har oljetank nedgravd i hagen. Fom 2020 er det forbudt å fyre med olje, og tanken må fjernes, også det som hører til som er installert inne. Men noen her som vet ca pris for å få dette fjernet? Det må kjøres bort som spesialavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Sola* skrev:

Driver å ser etter enebolig, og ser at noen av boligene til salgs har oljetank nedgravd i hagen. Fom 2020 er det forbudt å fyre med olje, og tanken må fjernes, også det som hører til som er installert inne. Men noen her som vet ca pris for å få dette fjernet? Det må kjøres bort som spesialavfall.

Det kan fort koste 20.000,- og kanskje mer. Det er forskjeller ute og går med hvilke du kontakter, er min erfaring. Selv har jeg beholdt fyrkjelen og konvertert den til trepellets, brukt det i mange år nå. Tanken ble gravd opp av en lokal eier av en gravemaskin, og tanken solgt til et annet bruksformål. Kosta meg kun innsatsen med pynte på og plenfrø.

Anonymkode: 76aa5...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sola* skrev:

Det er lov med bioolje.

En løsning dersom du har en ovn som kan brenne bioolje er å fylle tanken med det. Da er det ikke behov for sanering lenger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Har funnet et hus vi har falt for, men det var det med den oljetanken som bekymret meg. Men ser ikke ut til at det er aller verst pris for å få den fjernet, men dersom man kan bruke den til annen fyring så er vel det alternativet som er mest aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å leie en minigraver en dag det 1200 kr 

Anonymkode: b87fb...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Sola* skrev:

Tusen takk for tips! Har funnet et hus vi har falt for, men det var det med den oljetanken som bekymret meg. Men ser ikke ut til at det er aller verst pris for å få den fjernet, men dersom man kan bruke den til annen fyring så er vel det alternativet som er mest aktuelt.

Bare husk fyringsolje pr.idag koster i overkant av 30.000,- for å fylle en 3000liters tank, om bioolje er noe billigere tviler jeg på.

Rettelse: Nå koster standard fyringsolje hos CK 13,56. Såååå da er du over 40.000,- for å fylle fra tom.

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Helt gratis om du gjør det sjøl!  😉

Joda, det går nok helt fint å spa seg nedover langs tanken, for så å dra den opp for hånd om det er glassfibertank🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tdm900 skrev:

Joda, det går nok helt fint å spa seg nedover langs tanken, for så å dra den opp for hånd om det er glassfibertank🤣

Vel...litt arbeid må man påregne seg om man vil spare penger.  Tar man det på dugnad er det billigere med noen øl og litt å spise til hjelperne.   ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, TMB skrev:

Kan man ikke få støtte fra Enova for å fjerne slike tanker?

Nei. Da må du også investere i utstyr som erstatter oljefyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hull i oljetanken kan det bli veldig mye dyrere.

Anonymkode: 36b3e...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også tømme den og fylle den med en type masse, slik som betong, stein, jord, pukk osv. 5-10.000kr...

Anonymkode: 6d111...38d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jerry Lee skrev:

Helt gratis om du gjør det sjøl!  😉

Må ikke tanken leveres rengjort et eller annet sted som spesialavfall. Dette koster vel noen tusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, tdm900 skrev:

Bare husk fyringsolje pr.idag koster i overkant av 30.000,- for å fylle en 3000liters tank, om bioolje er noe billigere tviler jeg på.

Rettelse: Nå koster standard fyringsolje hos CK 13,56. Såååå da er du over 40.000,- for å fylle fra tom.

Men med masse god varme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Illuminatum skrev:

Men med masse god varme:-)

Som du også får for under halve prisen, på samme kjele, men da er det ikke med olje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...